Jump to content

Betalen voor online services PS4 en Xbox One


Kaitjee98

Recommended Posts

De PS4 en de Xbox One zijn natuurlijk allang uitgekomen,(Xbox One komt 5 september naar Benelux) maar ik heb nog nergens een topic gezien waar er wordt gediscussieerd over het betaald gebruikmaken van de online services. Na toestemming gekregen te hebben van de moderator heb ik besloten dit topic te openen.

Mijn vraag aan jullie is eigenlijk: Wat vinden jullie van het feit dat je moet betalen voor de online services van de PS4 en de Xbox One?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 31
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • TekaLoca

    5

  • Kaitjee98

    4

  • Hanneswasco

    3

  • Crypteq

    3

Top Posters In This Topic

Volkomen normaal. Voor mij is het niets nieuws aangezien ik al 4 jaar mijn Gold lidmaatschap betaal op de Xbox 360 en ik kan zeggen dat ik nooit netwerkproblemen heb (of heb gehad). Daar betaal je volgens mij voor en dat vind ik helemaal geen probleem :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het ook niet meer dan normaal. Bedrijven zoals Sony geven bijvoorbeeld grof geld uit aan online gaming, en het moet natuurlijk wel wat voor het bedrijf zelf opleveren. Ik heb weliswaar geen Xbox 360 noch ooit gebruik gemaakt van betaald online gamen, maar toch kan ik me volkomen in dit besluit vinden.

Link to comment
Delen op andere websites

Klopt das is wel een nadeel dat je nu verplicht bent om PS+ te hebben bij de PS4(als je online wilt). Maar de voordelen die je er voor terug krijgt: elke maand gratis games, korting op games, games eerder en/of autmatisch downloaden, exclusieve games noem maar op! Dan valt de 50 euro nog mee per jaar :)

Xbox live gold is naar mijn weten 59 euro per jaar. En ook hier krijg je weer korting/ extra's.

Het is natuurlijk wel een stap en helaas een verplichting(tenminste voor de ps3 naar ps4 spelers). Velen zullen hier door afhaken(vooral kinderen denk ik) en hierdoor niet meer online kunnen spelen.

Maar ik heb er verder geen problemen mee, ik heb ook een half jaartje op de ps3 van plus gebruik mogen maken, en het beviel me erg goed! Door het betaalt te maken kan je ook een beter online-experience verwachten, zoals Teka hier boven zegt "daar betaal je voor".

Je krijg dus waar voor je geld.

Link to comment
Delen op andere websites

De data van services en multiplayer (waarbij van toepassing) die staan op een server, die servers en bijbehorende moeten ook betaald worden.

Je ziet het wel aan Sony, dat die nu met de PS4 ook geld gaan vragen voor multiplayer.

Er zaten destijds genoeg mensen te zeiken over dat je geld moest betalen voor xbox live, en nu ze het bij Sony moeten doen is het ineens volkomen normaal emo.gif (volgens sommige)

Moet ook zeggen, heb zeer weinig storingen ervaren met XBL, en waneer er storing was werd je gecompenseerd ervoor.

@dexist

Die 59 euro dat is als je direct van Microsoft zelf verkoopt.

Er zijn genoeg andere punten waar je dat kan kopen. Als je gewoon even rond kijkt dan kan je al voor een jaar lang XBL krijgen voor 39 euro 36 euro, heb ik destijds ook ervoor betaald. smile3.gif

Dat kinderen afhaken verwacht ik ook niet zo snel hoor, en dan nog, ben ik niet rauwig om knipoog.gif

@Djmaddox

Servers e.d. betalen zichzelf niet knipoog.gif

Hoe dan ook, iemand moet ervoor betalen. En dat iedere speler er een deel van mee betaald, is gewoon volkomen normaal.

Edit: XBL al vanaf 36 euro p.j.

Bewerkt: door Crypteq
Link to comment
Delen op andere websites

Betalen voor online gamen. :7 Vond het bij de xbox 360 al helemaal nergens op slaan, en die gedachte blijf ik nu ook zo houden. Ik zie het maar als wederom een reden om niet op een console te gamen.

Ik ben het niet helemaal eens met 'vind ik nergens op slaan'. Stel dat je een bedrijf was dat parfum verkoopt (een voorbeeld.) Dan zou je toch ook niet grof geld uitgeven aan het onderzoeken van nieuwe, chemische geurtjes terwijl je alle dozen met parfum gratis weggeeft? Wel ben ik het met je eens dat dat je ervan weerhoudt om een console te bezitten. Ik ben zelf wel een echte console man maar deze prijzen stoten mij als klant wel af, voor een evt ps4 aanschaf. Bewerkt: door KaiSkillzz
Link to comment
Delen op andere websites

Xbox live gold is naar mijn weten 59 euro per jaar. En ook hier krijg je weer korting/ extra's.

Dat hangt er sterk van af hoe goed je zoekt. Ik haal nu mijn LIVE-kaarten van een webshop waar ik veel minder moet betalen in tegenstelling tot vroeger, waar ik de volle pot betaalde in een Media Markt of Dreamland.

Crypteq was me voor. Ik deed er lang over om mijn post te maken :7

Bewerkt: door TekaLoca
Link to comment
Delen op andere websites

Ik vindt het persoonlijk volkomen normaal. Het betaald in principe voor de server kwaliteit en in de lange weg ook voor ontwikkeling binnen de console zelf.

Daarbij zijn de extra's die je bij zo'n lidmaadschap meer dan genoeg.

Ikzelf had al Ps+ aangeschaft voor mijn ps3, alleen al voor de Instant game collection. En nu met de ps4, prijs is niet omhoog gegaan maar de waarde ervan wel. Nog altijd betaal ik €50 per jaar (Oke ik haal hem eigenlijk elk jaar tegen kerst aan waar ze in de uitverkoop zitten voor €35) En daarvoor krijg ik 3 ps3 games, 2 of 3 ps vita games and 2 ps4 games per maand. Dat is meteen al de waarde van een heel jaar in een maand terug verdiend. Niet slecht vindt ik.

Maar omdat ik al Ps+ had maakte het mij niets uit dat ps4 ook ps+ nodig zou hebben voor online gaming.

Link to comment
Delen op andere websites

De data van services en multiplayer (waarbij van toepassing) die staan op een server, die servers en bijbehorende moeten ook betaald worden.

Tjah, die servers heb je op de PC ook, en daar moeten we toch ook niet betalen? Bij games als Battlefield kan je ook je eigen server huren (eventueel met je clan) en dan betalen sommigen (diegenen die dat willen) en dan krijgen ze er ook hun voordelen bij. Dat vind ik fair, maar dat je bovenop je games ook nog eens moet gaan betalen voor Multiplayer? Dat vind ik maar vreemd, en zeker als je een casual gamer bent die één keer per week/maand zijn console aanzet.

Link to comment
Delen op andere websites

Ben het er ook helemaal mee eens. Geld wat je rechtstreeks aan XLIVE spendeert, komt dan ook voor een groot deel direct bij Microsoft terecht. Geld waarmee geïnvesteerd kan worden in verbetering. Nog sneller; nog beter. En daarbij, 5 tientjes per jaar en ik heb nog nooit gedonder gehad met online spelen, precies wat Teka zojuist benoemde.

maar dat je bovenop je games ook nog eens moet gaan betalen voor Multiplayer? Dat vind ik maar vreemd, en zeker als je een casual gamer bent die één keer per week/maand zijn console aanzet.

Die gedachte snap ik. Daar zou inderdaad iets op gevonden moeten worden, maar dat blijkt nog knap lastig te zijn. Misschien een goedkoop PrePaid-abonnement bijvoorbeeld?

Link to comment
Delen op andere websites

Aan de enekant je betaalt al voor je internet ect

maar het is wel goed minder hackers minder van die kleine klote kindertjes waar ps3 vol mee zit

ik ga zelf van ps3 naar xbox one omdat ik me ps3 had gekocht voor gratis internet en ik eigelijk een xbox gamer ben :puh:

maar je kan 1 jaar xbox gold ook voor 30 euro halen!? alleen dan krijg je de code via je mail

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...