Jump to content

[WK 2014] Achtste finales!


Dutchy3010

Recommended Posts

Wat een heerlijke match is dit, vooral vanuit Colombia. Als Brazilië het tegen hen moet opnemen in de kwartfinale, dan zullen ze toch niet meer mogen spelen zoals vandaag. Anders gaan ze gewoon hard af.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 288
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • thebig

    40

  • MegaPilot

    36

  • ERRWINS

    35

  • Dutchy3010

    21

Goed bezig Colombia! Hoewel ze eigenlijk nog niet veel kansen hebben gehad. De goal was een plots flits en gewoonweg prachtig uitgevoerd. Uruguay drukt wel wat, maar het is echt niet genoeg om Colombia te doen breken (laat staan om echt ver te geraken op dit WK)

Link to comment
Delen op andere websites

gallery_33831_41_92.png Nederland - gallery_33831_41_220.png Mexico

Wedstrijdnummer: KF3

Poule: 1/8 finales winnaar poule B + nummer twee poule A

Datum: 29 juni 2014

Tijd: 18.00

Stadion: Fortaleza, Estádio Castelão

8282.jpg

Inleiding

De vierde wedstrijd van het Nederlands Elftal. Voor Oranje lijkt de weg naar de halve finale open te liggen, maar het zal eerste horde 1: Mexico moeten verslaan. Mexico is tweede geëindigd in poule A en heeft verrast door gelijk te spelen tegen Brazilië, waar misschien wel meer had ingezeten. Dit is de eerste knock-out wedstrijd voor beide ploegen en na 90 (of 120) minuten zullen we weten wie er naar huis gaat. Mexico hoopt te stunten door Nederland naar huis te sturen, gaat ze dat lukken? Het onderlinge resultaat is in het voordeel van Nederland, Mexico heeft al meer dan 50 jaar niet van Nederland gewonnen (3x Nederland, 2x Mexico en 1x gelijk). De bookmakers voorspellen ook al niet veel goeds voor Mexico: Nederland staat op 2.10 bij winst en bij winst van Mexico krijg je 3.75, een aardig verschil!

Dit is de wedstrijd tussen het productiefste team en een van de minst gepasseerde teams, Nederland wist al 10 keer te scoren en Mexico heeft in 3 wedstrijden slechts één treffer toe moeten laten.

Fortaleza, Estádio Castelão

estadio_castelao490ai.jpg

De wedstrijd wordt in Estádio Castelão gespeeld, dat ligt in Fortaleza. Er wordt niet echt met 'voetbal-vriendelijke' omstandigheden gespeeld, het is er warm. Tijdens de wedstrijd zal de temperatuur rond de 31 graden Celsius liggen, heel veel zweten dus! Er is de afgelopen dagen veel discussie hierover gevoerd en mogelijk zijn deze omstandigheden in het voordeel van Mexico. Je kunt jezelf enorm kapot spelen door te veel inspanning te leveren, maar dat is wel de tactiek van Nederland, de Nederlands spelers leggen gemiddeld 9,9km per wedstrijd af. Estádio Castelão is speciaal gerenoveerd voor het WK, het werd al in 1973 gebouwd. De capaciteit van dit stadion is 58.704 zitplaatsen. Er zullen zes wedstrijden in dit stadion worden gespeeld, waaronder een kwartfinale.

De wedstrijd

Mexico heeft al een aantal goede wedstrijden gespeeld dit wereldkampioenschap, maar Nederland is duidelijk de favoriet in dit duel. De weg naar de halve finale lijkt voor Nederland open te liggen, maar Mexico moet zeker niet onderschat worden. Nederland zal goed geconcentreerd moeten spelen want Mexico zal aanvallend gaan spelen, vergelijkbaar met Chili.

Louis gaat weer met het geroemde (en gehate) 532 systeem spelen, maar wel met een aantal aanpassingen. Het ziet er naar uit dat Kuyt linksback zal blijven spelen en dat Verhaegh de nieuwe rechtsback gaat worden, of dit verstandig is moet maar blijken want Nederland heeft met Janmaat nog geen enkele wedstrijd verloren, hij heeft nog weinig indruk gemaakt tijdens de afgelopen 3 wedstrijden. Robin van Persie is weer terug en zal weer in de spits gaan spelen samen met Arjen Robben, beiden in topvorm want ze scoorden al drie keer. Op het middenveld lijkt Wijnaldum genoeg indruk op Louis te hebben gemaakt want hij krijgt waarschijnlijk weer het vertrouwen over De Guzman. Nigel de Jong is een van de drijvende krachten van dit Nederlands elftal en staat ook weer in de basis.

Mexico heeft ook een sterk team en gaat ook in een 532 systeem spelen. De meest opvallende namen zijn Giovani Dos Santos, Guardrado, Moreno en Salcido. In de basiself starten naar alle waarschijnlijkheid drie spelers met een Eredivisie verleden: Moreno, Salcido en Francisco 'Maza' Rodriguez. Op de bank zit ook Chicarito, de speler van Manchester United die tot nu maar een bescheiden rol speelt in het succes van Mexico. Een tegenstander om zeker niet te onderschatten dus!

Gaan de 'grote drie' weer het verschil maken en verslaan we Mexico of gaan we nu al naar huis?

Hup Holland Hup!

De voorspelling van het WK 2014-team op deze wedstrijd is: 2-1.

Wat verwachten jullie van deze wedstrijd?

Link to comment
Delen op andere websites

Suárez was deze match geheel onzichtbaar. Wat een verschil met de vorige wedstrijden. Alsof-ie vandaag niet eens op de mat was, leek het wel.

Hij is geschorst door het bijt-incident, maar dat had je vast niet door.

Jammer dat Chili niet heeft gewonnen, ik had ze echt gegund. Maarja het is niet anders.. Morgen Nederland! :)

Link to comment
Delen op andere websites

Suárez was deze match geheel onzichtbaar. Wat een verschil met de vorige wedstrijden. Alsof-ie vandaag niet eens op de mat was, leek het wel.

Hij is geschorst door het bijt-incident, maar dat had je vast niet door.

En ik denk dat jij zijn sarcasme niet snapt... :schater:

Link to comment
Delen op andere websites

Na de 2-0 van Nederland - Chili was ik euforisch en zag ik Nederland al in de halve finale.

Nu de wedstrijd dichter bij komt, word ik steeds voorzichtiger in die stelling.

Mexico is te doen, maar het zal geen makkelijke wedstrijd worden.

Sterker nog, het zou zomaar de laatste wedstrijd kunnen zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik HOOOOOP dat NL wint van Mexico (uiteraard :puh:), maar dan moeten ze Mexico niet gaan onderschatten. Dat is een gedegen team met een ENORME teamspirit. En die hitte icm luchtvochtigheid... Daar kunnen Nederlanders natuurlijk helemaal niet tegen. Hopen dat ze daar goed op voorbereid zijn. Ik ga echt zwaar teleurgesteld zijn als NL niet wint. :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Nu beginnen de kriebels pas echt bij mij. Het kan elke wedstrijd definitief voorbij zijn. Het is zowel voor Oranje als België alles of niets..

Vanavond: 2-0 :bier:. En vervolgens rollen we vrolijk Costa Rica op. Hmm, ik ga niet te ver vooruit denken..

Link to comment
Delen op andere websites

Hmm, ik ga niet te ver vooruit denken..

Des te harder komt de klap als het niet lukt. :-(

Het valt mij op dat elke tegenstander van Nederland ineens als een geduchte tegenstander wordt gezien (bij Belgen hier op het forum is dat al precies hetzelfde overigens als je de posts bekijkt :puh:). Je wilt niet teveel hoop krijgen enzo...

En toch heb ook ik verder gedacht: Mexico dan Costa Rica. En dan...Belgie? Ik hoop echt heel hard op een halve finale Nederland-Belgie. Hoe erg zou dit forum dan uit twee kampen bestaan? Ik juich voor Belgie, maar uiteraard slechts totdat ze tegen Nederland moeten. :puh: En als Nederland dan toch verliest, dan maar van Belgie, dan staat in ieder geval 1 van de lage landen in de finale. :dans:

Maar das nog veels te ver vooruit kijken. Eerst vanavond maar eens overleven. Anders voel ik me echt kut, dat mag iedereen gerust weten. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

En als Nederland dan toch verliest, dan maar van Belgie

Weet je wel wat je los maakt door dit te zeggen? :puh:

No offense maar als Nederland verliest van een land dat 12 jaar er over heeft gedaan weer eens fatsoenlijk mee te doen aan een WK, dan mag je, als op een na beste land, je wel schamen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...