Jump to content

Nieuw toetsenbord


Nyltje

Recommended Posts

Ik zoek een nieuw toetsenbord die voldoet aan de volgende eisen:

- Anti-ghosting

- Stil

- Platte toetsen

- Volume regeling (dus ook een mute knop) + Sneltoets voor slaapstand.

Ik heb al wat toetsenborden gevonden, maar die zijn rond de 80 euro.

Klopt het dat de toetsenborden met de bovenstaande eisen zo veel kosten?

Zijn er toetsenborden die jullie mij aanraden?

Nyltje.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb niet echt veel kennis over toetsenborden en ben, to be honest, te lui om te googlen. Maar ik wil wel mijn mening over prijzen van PC accessoires, in dit geval keyboards, geven.

Ik heb in mijn gametijd vrij veel keyboards versleten, soms door slijtage en twee door woede. (:v) De keyboards die bij mij het eerste ermee ophielden waren borden tussen de 10 en 35 euro. Gemiddeld had ik een bord een half jaar. Het eerste toetsenbord wat ik echt kapot geslagen heb was er één van €20, en deze vloog echt met één goede ram op het bureau uit elkaar. Het tweede bord wat het zelfde lot was ondergaan kostte €90, een Logitech. Deze was een stuk steviger en hield het dus een stuk langer vol.

Ik wil nu natuurlijk niet zeggen dat je met je keyboard moet gaan gooien, maar wel dat een in eerste opzicht duur accessoire wel langer meegaat en wat sowieso tegen een stootje kan. Ik zou zelf Logitech aanraden. Hebben een breed scala aan borden dus vast wel iets voor jou! ^^

Ohja, er zullen ook vast wel veel mensen zijn bij wie een goedkoop bord lang meegaat. Dit is hoe ik het tot nu toe ervaren heb. Het kan ook goed zijn dat ik gewoon te hardhandig ben :sigaar:

Anyway

Nyltje, succes met zoeken!

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb niet echt veel kennis over toetsenborden en ben, to be honest, te lui om te googlen. Maar ik wil wel mijn mening over prijzen van PC accessoires, in dit geval keyboards, geven.

Ik heb in mijn gametijd vrij veel keyboards versleten, soms door slijtage en twee door woede. (:v) De keyboards die bij mij het eerste ermee ophielden waren borden tussen de 10 en 35 euro. Gemiddeld had ik een bord een half jaar. Het eerste toetsenbord wat ik echt kapot geslagen heb was er één van ¤20, en deze vloog echt met één goede ram op het bureau uit elkaar. Het tweede bord wat het zelfde lot was ondergaan kostte ¤90, een Logitech. Deze was een stuk steviger en hield het dus een stuk langer vol.

Ik wil nu natuurlijk niet zeggen dat je met je keyboard moet gaan gooien, maar wel dat een in eerste opzicht duur accessoire wel langer meegaat en wat sowieso tegen een stootje kan. Ik zou zelf Logitech aanraden. Hebben een breed scala aan borden dus vast wel iets voor jou! ^^

Ohja, er zullen ook vast wel veel mensen zijn bij wie een goedkoop bord lang meegaat. Dit is hoe ik het tot nu toe ervaren heb. Het kan ook goed zijn dat ik gewoon te hardhandig ben :sigaar:

Anyway

Nyltje, succes met zoeken!

Ik sla nooit op toetsenborden, en deze die ik nu heb ik gwn goed. Maar ik wil gwn een stille met Anti-ghosting en de functies die ik op dit toetsenbord die ik nu heb. Maar ik zal eens kijken bij Logitech. :)

Bedankt.

Als iemand nog meer voorstellen heeft voor toetsenborden moeten jullie het maar zeggen.

Edit:

Ik heb even rond gekeken en ik kwam uit op dit toetsenbord: http://www.elektronicadeal.nl/invoerapparatuur/trust-gxt-280-backlight-gaming-toetsenbord

Lijkt me een goed toetsenbord.

Ik heb ook twee review video's bekeken, waar ze ook goed uit de bus komen.

Het probleem dat er geen slaapstand knop op zit vervang ik gwn door de email knop, want die ga ik toch niet gebruiken. Als dat niet kan zeg het dan ook even! (ik vond hoe je dit moet doen hier: http://superuser.com/questions/196081/what-is-the-hotkey-to-put-my-windows-to-sleep

Denken jullie dat dit een goed toetsenbord is, waarom wel of waarom niet?

Bewerkt: door Nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

Als je een echt fatsoenlijk toetsenbord wilt dan moet je voor een mechanisch toetsenbord gaan. Deze heb je met verschillende 'switches' die je toetsenbord anders aan kunnen laten ( moet je even googlen op de verschillen ).

Het grote verschil is dat mechanische toetsenbord alles registeren, als druk je je beide handen op het toetsenbord, elke toets zal gepakt worden, waar een normaal (rubber-dome) toetsenbord maar max 6 toetsaanslagen registreert.

Tevens hebben mechanische toetsenborden nog een groot voordeel, de toetsaanslag pakt al als je de toets 1-2mm indrukt, waar je bij een normaal toetsenbord de toets echt al op de grond moet duwen.

Sommigen vinden het miss wat ver gaan, maar het kan toch net dat verschil maken, het ligt er ook aan welke switches je pakt maar de meeste mechanische toetsenborden typen alsof elke toets een kussentje is.

Voorbeelden zijn de steelseries 6gv2, corsair heeft er een hoop en cooler master gaat ook de goede kant op. http://tweakers.net/categorie/530/toetsenborden/producten/#filter:q1bKL0pJLXLLTM1JUbJSKijKzCpW0oEIBucXlQDFEouT4SIFqcmeQHW6hjpKBYnpqcGZValKVqYGOiCNyam-mXlKVkBOMVCZW2ZOSWpRsZJVtZKxgbEliC5LzFGyilYyszAxV4qtra0FAA voor de tweakers pricewatch.

Tevens mag elke fabrikant die een 'gaming' toetsenbord aanbied en het geen mechanisch toetsenbord betreft zich diep schamen, zo is de Logitech serie op de g710 na ronduit waardeloos.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb even rond gekeken en ik kwam uit op dit toetsenbord: http://www.elektroni...ing-toetsenbord

Lijkt me een goed toetsenbord.

Ik heb ook twee review video's bekeken, waar ze ook goed uit de bus komen.

Het probleem dat er geen slaapstand knop op zit vervang ik gwn door de email knop, want die ga ik toch niet gebruiken. Als dat niet kan zeg het dan ook even! (ik vond hoe je dit moet doen hier: http://superuser.com...indows-to-sleep

Denken jullie dat dit een goed toetsenbord is, waarom wel of waarom niet?

Je kan je geld beter meteen in de papierversnipperaar gooien. Trust is ongeveer het grootste pauperstrontmerk op de gehele computermarkt.

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom is het een slecht merk?
Slechte klantenservice, gebruikt vaak slechte/goedkope materialen en door vorig puntje vaak snel kapot. Genoeg redenen om het niet te kopen. ;) Bewerkt: door Woody268
Link to comment
Delen op andere websites

Wil je voor een echt goede gaming-toetsenbord gaan, dan is een mechanisch toetsenbord inderdaad de beste optie, zoals hierboven al is aangegeven. Het enige nadeel van zo'n toetsenbord is dat ze wat geluid maken wanneer je op een toets drukt. Ik heb nu een driekwart jaar een Corsair Vengeance K95 (met cherry red-toetsen). Deze heb ik trouwens gekregen uit de garantie van mijn Corsair Vengeance K90, waarbij een paar toetsen niet goed werkten. Dit benadrukt hoe uitstekend de klantenservice is van Corsair.

Nu zit ik hier Corsair aan te prijzen (wat terecht is), maar er zijn natuurlijk meerdere merken die mechanische toetsenborden verkopen. Denk bijvoorbeeld aan Razer, Logitech en zelfs CoolerMaster. Aan jouw uiteraard de keus welke je gaat kopen. Let er wel even op dat mechanische toetsenbord vaak een stukje duurder zijn dan de 'standaard' toetsenborden.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ken het merk Sharkoon niet zo goed, maar is zoals Trust low budget, zelfde problemen als bij trust waarschijnlijk.

Heb je eigenlijk een budget dat je eraan wilt uitgeven?

Anders kan ik je de SteelSeries Apex [RAW] zeker aanraden, deze heeft alle specificaties die je vereist. Zoals je ziet zijn er standaard geen media toetsen aanwezig, maar doordat je links een rijtje macro toetsen hebt kan je deze bijvoorbeeld instellen als volume toetsen, sneltoets om computer in slaapstand te zetten, programma's opstarten met 1 druk op de knop,... Ik kan het je dit toetsenbord/merk zeker aanraden, heb zelf de SteelSeries APEX (duurdere variant op deze) en ben er heel tevreden over. :bier:

Link to comment
Delen op andere websites

Pluspuntje van Sharkoon is, je krijgt 6 rubberized keys erbij. Knoppen die wat robuuster en wat ruwer zijn, zodat je er niet af kan glijden tijdens gamen. Een maat van me heeft hetzelfde bord, kan er verder niet echt iets over zeggen though.

Edit: Sharkoon-Tactix-Gaming-Keyboard_02.jpg

Bewerkt: door .Sharingan
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ken het merk Sharkoon niet zo goed, maar is zoals Trust low budget, zelfde problemen als bij trust waarschijnlijk.

Heb je eigenlijk een budget dat je eraan wilt uitgeven?

Anders kan ik je de SteelSeries Apex [RAW] zeker aanraden, deze heeft alle specificaties die je vereist. Zoals je ziet zijn er standaard geen media toetsen aanwezig, maar doordat je links een rijtje macro toetsen hebt kan je deze bijvoorbeeld instellen als volume toetsen, sneltoets om computer in slaapstand te zetten, programma's opstarten met 1 druk op de knop,... Ik kan het je dit toetsenbord/merk zeker aanraden, heb zelf de SteelSeries APEX (duurdere variant op deze) en ben er heel tevreden over. :bier:

M'n budget wil ik lekker laag houden.

Bedankt voor het voorstel ik zal er naar kijken.

Edit: Hier is ie ongeveer 40 euro: http://www.amazon.com/SteelSeries-Apex-RAW-Gaming-Keyboard/dp/B00BHSTXV6/ref=sr_1_1?s=electronics&ie=UTF8&qid=1404670352&sr=1-1&keywords=SteelSeries+Apex+%5BRAW%5D

Ik heb ook wat reviews bekeken en het voldoet echt aan alles! Ik denk dat ik deze ga kopen, want 40 euro was toch wel het maximale bedrag tot waar ik zou gaan. Meer aanraders zijn altijd welkom!

Pluspuntje van Sharkoon is, je krijgt 6 rubberized keys erbij. Knoppen die wat robuuster en wat ruwer zijn, zodat je er niet af kan glijden tijdens gamen. Een maat van me heeft hetzelfde bord, kan er verder niet echt iets over zeggen though.

Edit: Sharkoon-Tactix-Gaming-Keyboard_02.jpg

Zou je aan je vriend kunnen vragen of hij deze test wilt doen: http://www.microsoft.com/appliedsciences/antighostingexplained.mspx

En dan de toetsen dfghjk ingedrukt houden en ook wasdqec.

Dat toetsenbord is trouwens deze: http://www.alternate.nl/Sharkoon/Tactix/html/product/995503?

Ik heb trouwens een nieuw toetsenbord gevonden: http://www.amazon.com/Microsoft-JQD-00001-SideWinder-X4-Keyboard/dp/B002ZV51DI?SubscriptionId=AKIAIEF7KZG4SSIJ7QQA&tag=toms_shopping_rev-20&linkCode=xm2&camp=2025&creative=165953&creativeASIN=B002ZV51DI

Hij kwam hier het beste uit de test op het gebied van 'low budget 2014': http://www.tomsguide.com/us/best-gaming-keyboards,review-2009.html

Bewerkt: door Nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...