Jump to content

[Stelling] Een uur gamen per dag is genoeg


Visser23

Recommended Posts

Dat kan iedereen voor zichzelf wel bepalen. Ik denk dat iedereen hier ook wel weet dat je daar al gauw overheen bent. Limieten als deze dienen pas gesteld te worden als het echt een ernstig probleem wordt. Als de rest ernaast goed gaat, denk hierbij aan studie of werk, is er geen probleem. Misschien is zo'n regel wel beter voor de 12-jarigen. Dat gaat namelijk wél fout, als ik sommige zie :puh:

Bewerkt: door TheuNauz
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben hier deels mee akkoord.

Aan de ene kant denk ik van niet, want als je een nieuwe game gekocht hebt wil je het sowieso langer dan één uur spelen.

Maar aan de andere kant, is die één uur gamen dan ook één uur op de computer? Of mag je daarna ook nog Facebook ofzo?

Misschien is zo'n regel wel beter voor de 12-jarigen. Dat gaat namelijk wél fout, als ik sommige zie :puh:

Ik ben ook 12... :puh: Bewerkt: door Twedeldie
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb het niet zo op grenzen trekken bij het gamen, omdat ik dit simpelweg zelf wel in de hand heb. Soms heb ik totaal geen zin om te gamen en dan game ik een dag niet, maar op andere dagen heb ik de smaak te pakken en zit ik er een paar uurtjes achter elkaar achter. Wat dus 'genoeg' is verschilt bij mij per mood en per game, daar valt niet een duidelijke lijn uit te halen. Over het algemeen kan ik echter wel zeggen dat ik meestal wel langer dan een uurtje bezig ben als ik eenmaal aan het gamen ben, dus om een concreet antwoord te geven op je stelling: nee, een uurtje vind ik niet genoeg.

Link to comment
Delen op andere websites

Hangt ervan af natuurlijk. Meestal ben ik met een uurtje gamen al genoeg verzadigd. Tja, ik game gewoon niet veel meer tegenwoordig. Ik game wel bijna elke dag, maar het is vaak niet meer dan 1 uur. Ik heb ook m'n periodes gehad dat ik veel meer gamede, dit kan zo maar weer veranderen natuurlijk. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Hier ben ik het niet mee eens.

Zeker, voor sommige mensen (zwaarverslaafden, kinderen) moet er een limiet zijn. Maar 1 uur per dag? Nee.

Voor zwaarverslaafden moet je het afbouwen. Steeds minder, vind ik. En voor kinderen kan het best langer zijn, en ook 3 uur verspreid over de dag ('s ochtends 11 uur tot 12 uur, 's middags van 5uur tot 6uur (etenstijd) en 's avonds na het eten ofzoiets). Hebben ze nog de hele middag om.. nouja, jeweetwel :puh:

Zolang je niet 4/5+ uur recht achter elkaar gamet, denk ik dat het wel goed is ;)

Ik doe overigens het laatste, met regelmatige pauzes, en mijn studie oid lijdt er niet onder.. En in die tijd zit ik ook op het internet.

En ik vind dat je de telefoons van kinderen moet afpakken zodra je duidelijk is dat ze die op de fiets gebruiken... ik dwaal af.. maar dit moet echt gebeuren... Eh.. I'll show myself out.

Bewerkt: door Dipsie8
Link to comment
Delen op andere websites

Oneens, wanneer is iets "genoeg"? Waarom moeten er toch nog altijd weer grenzen/limiet getrokken worden voor het gamen; Waarom wordt er nog steeds slecht gedacht over gamen?(al is het tegenwoordig misschien wel minder dan vroeger). Waarom wordt gamen nog steeds(te snel)al een verslaving gezien? Het is een hobby; een vrijetijdsbesteding. Met nadruk op vrijetijd, dat bepaalt iedereen zelf wel. Gamen is een hobby, daarom gaan de belangrijke dingen(Familie/vrienden school etc) natuurlijk voor.

Er zijn dagen dat ik echt veel game, vooral als er een spel net uit is en ik de tijd er voor heb, dan zit ik er een hele dag aan vast geplakt. Maar in drukkere tijden kan het zijn dat de playstation(als voorbeeld) weken lang niet aangaat, andere dingen gaan voor.

Er zijn natuurlijk gevallen van mensen die zeer verslaafd raken aan games, en games boven alles stellen en hun familie/vrienden vergeten. Dit is niet alleen bij games zo, er zijn genoeg andere hobby's/verslavingen die uit de hand kunnen lopen.

Bewerkt: door Dexist
Link to comment
Delen op andere websites

Misschien is zo'n regel wel beter voor de 12-jarigen. Dat gaat namelijk wél fout, als ik sommige zie :puh:

Ik ben ook 12... :puh:

Ik bedoel meer de jeugd rond die leeftijd. Daarvan natuurlijk alsnog maar een klein deel, maar daar begint het wel. Als iemand daar doorslaat in het aantal uren leert 'ie t later lastiger af. Maar dan bedoel ik ook wel echt doorslaan, dus voel je niet aangesproken. :sigaar:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb het niet zo op grenzen trekken bij het gamen, omdat ik dit simpelweg zelf wel in de hand heb. Soms heb ik totaal geen zin om te gamen en dan game ik een dag niet, maar op andere dagen heb ik de smaak te pakken en zit ik er een paar uurtjes achter elkaar achter. Wat dus 'genoeg' is verschilt bij mij per mood en per game, daar valt niet een duidelijke lijn uit te halen. Over het algemeen kan ik echter wel zeggen dat ik meestal wel langer dan een uurtje bezig ben als ik eenmaal aan het gamen ben, dus om een concreet antwoord te geven op je stelling: nee, een uurtje vind ik niet genoeg.

ik kan het niet beter verwoorden
Link to comment
Delen op andere websites

Als je verder geen andere verplichtingen hebt en je vrienden zijn aan het werk of zitten op school, dan voorzie ik geen problemen met een volledige dag gamen.

Ik ben wel van mening dat er moet worden gegamed zoals alcohol wordt genuttigd: Geniet maar speel met mate :)

Link to comment
Delen op andere websites

Oneens, dat moet iedereen maar voor zichzelf bepalen. Enkel ingrijpen als andere dingen eronder lijden, of als dit staat te gebeuren. Zelf game ik soms wel meerdere uurtjes per dag, maar mijn schoolresultaten lijden daar niet onder. Ik weet het zelf wel in de hand te houden. Als ik écht veel schoolwerk heb, zoals afgelopen weken het geval was (einde schooljaar, leraren die niet kunnen plannen waardoor er nog veel moet gebeuren), dan game ik gewoon bijna niet. Alleen vaak als ik net thuis ben, omdat je dan even iets anders wil dan school, en soms tussen het schoolwerk door. Dat noem ik dan 'verdiende ontspanning' :)

Zoals ERRWINS hierboven al mooi aangaf: geniet, maar speel met mate.

Link to comment
Delen op andere websites

Deels oneens.

Het ligt er imo puur aan in wat voor een status je je bevind. Zo zal een werkloze meer tijd hebben om te gamen dan iemand die fulltime werkt en een kind heeft. Verder vind ik het onzinnig dat er een limiet zou moeten komen. De ene persoon is gevoeliger om verslaafd te raken als een andere persoon. Het ligt puur aan de persoon zelf wat zijn limiet zou moeten zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Ligt eraan hoe oud iemand is, kinderen tot en met twaalf vind ik 1 uur ruim genoeg doordeweeks 's weekends mag natuurlijk altijd wat langer maar ik vind 1 uur relatief weinig voor een volwassene daarnaast ligt het inderdaad aan of je werkt of niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Ligt puur aan welke game je speelt. Als je bijvoorbeeld World of Warcraft speelt is een uurtje net genoeg om een paar herbs te farmen, ik noem maar iets.

Maar over het algemeen vind ik het wel een gezond idee, een uur gamen per dag.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...