Jump to content

[Stelling] Een uur gamen per dag is genoeg


Visser23

Recommended Posts

Totaal mee oneens.

Je mag zelf beslissen (indien volwassen) hoeveel tijd je hiermee wilt doorbrengen, zolang het maar je werk/omgeving/etc. niet beïnvloed en het geen verslaving is.

IK vindt bijvoorbeeld 10 uur op een dag gamen (met uitzonderingen daargelaten) teveel van het goede. Maar alsnog zolang het niks beïnvloed.

Voor kinderen, t/m 15 jaar ofzo, zou een limiet niet verkeerd zou zijn.

Er zijn er genoeg die daardoor hun school werkzaamheden verwaarlozen.

Link to comment
Delen op andere websites

IK vindt ...

Er zijn er genoeg die daardoor hun school werkzaamheden verwaarlozen.

Heb jij dat toevallig ook gedaan? :clown:

Ik vind één uur gamen per dag meer dan genoeg. Althans, gemiddeld. Als iemand 1x per week een paar uur gamet, is dat helemaal niet erg. Maar zeker jonge kinderen moeten meer worden geremd. Je mist toch een deel van je sociale ontwikkeling als je op jonge leeftijd niet meer buiten te vinden bent, maar achter een (spel)computer. Zeker aangezien in games vrij veel grof taalgebruik, seksistische verwijzingen en agressiviteit te vinden is, moeten daar wel grenzen aan worden gesteld. Helaas vinden veel ouders het tegenwoordig wel makkelijk om kinderen achter een (spel)computer of iPad ofzo te zetten.

Link to comment
Delen op andere websites

Bij mij wisselt het aantal uur dat ik game heel erg. Er zijn dagen dat ik helemaal niet game en dagen dat ik wel een paar uurtjes speel. Het ligt er heel erg aan wat ik verder te doen heb; sinds m'n dochtertje er is gaat er (uiteraard) heel veel tijd naar haar, en daarom game ik de laatste tijd heel weinig. Het meest gamede ik toen ik GTA IV kreeg, dan deed ik geregeld sessies van 4/5 uur, uiteraard wel met pauzes tussendoor, en enkel wanneer het kon.

Komt wellicht ook door mijn leeftijd dat ik het wel goed kan inschatten. Als ik hoor dat sommige jongeren dag en nacht bezig zijn met gamen waar hun sociale leven en school onder leiden, dan denk ik toch dat iemand niet goed oplet; of zijzelf, maar ook zeker de ouders, moeten hier iets aan doen. Gamen moet een leuke hobby voor erbij zijn, het is geen levensdoel.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb voor mezelf nooit een grens ingesteld betreft het gamen. Als ik een dag niet wil gamen, dan doe ik dat ook niet. Soms game ik maar een uurtje, dan weer een paar uurtjes en zo kan ik nog wel even blijven doorgaan. Vind het ook niet nodig om iemand een bepaalde limiet op te geven, tenzij diegene na verloop van tijd tekenen van verslaving toont. Zolang je verder ook je gezondheid en sociale leven in de gaten blijft houden is er niets aan de hand, lijkt me. :puh:

Zelf ben ik in ieder geval niet iemand wiens resultaten op school of sociale leven onder het gamen lijden. Ik blijf het allemaal nauwlettend in de gaten houden en als ik merk dat ik bijvoorbeeld erg moe ben als ik wakker word, dan game ik gewoon wat minder. De komende paar weken zal ik mijn PlayStation sowieso niet kunnen gebruiken, want m'n kamer wordt verbouwd. Dus ik zal het even zonder games moeten stellen, haha.

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Zoals hier al velen zeggen, er zijn veel variabelen. Zolang het de grenzen van redelijkheid niet overtreft kan je gamen wat en hoelang je wilt. Maar goed, dat zelfde geld voor op social media zitten, dit forum en weet ik veel wat voor andere tijdsbesteding :puh:

Als je niks te doen hebt in je tijdsbesteding, zoals ik nu met vakantie, tja waarom niet veel gamen, op fora zitten en lekker buiten sporten?!?

Link to comment
Delen op andere websites

Helaas vinden veel ouders het tegenwoordig wel makkelijk om kinderen achter een (spel)computer of iPad ofzo te zetten.

Dat heet slecht ouderschap :kots: Voor kinderen is een limiet goed, voor tieners hangt het ervan af of ze het nog echt nodig hebben of verantwoordelijk kunnen zijn en hun schoolwerkzaamheden gewoon kunnen doen.

Link to comment
Delen op andere websites

Zoals hier al velen zeggen, er zijn veel variabelen. Zolang het de grenzen van redelijkheid niet overtreft kan je gamen wat en hoelang je wilt. Maar goed, dat zelfde geld voor op social media zitten, dit forum en weet ik veel wat voor andere tijdsbesteding :puh:

Als je niks te doen hebt in je tijdsbesteding, zoals ik nu met vakantie, tja waarom niet veel gamen, op fora zitten en lekker buiten sporten?!?

Ik had het niet beter kunnen zeggen!

Helaas vinden veel ouders het tegenwoordig wel makkelijk om kinderen achter een (spel)computer of iPad ofzo te zetten.

Dat heet slecht ouderschap :kots: Voor kinderen is een limiet goed, voor tieners hangt het ervan af of ze het nog echt nodig hebben of verantwoordelijk kunnen zijn en hun schoolwerkzaamheden gewoon kunnen doen.

Klopt,toen ik nog op de middelbare zat. Had ik ook "strenge regels" waar ik mijn aan moest houden: " huiswerk eerst dan pas computeren/buitenspelen." Vond ik natuurlijk nooit leuk maar goed ben blij dat me ouders toch zo "streng" waren. Net als de regel op tijd op bed. Ik zie nu nog geregeld 10-12 jarigen(of zelfs jonger) om 23 of 24 uur nog op straat rond lopen, dat was bij mij wel anders :puh: en dat is, vind ik, ook goed.

Bewerkt: door Dexist
Link to comment
Delen op andere websites

Ben het er niet mee eens, want een uurtje is niks. Sommige mensen lezen, naar buiten, koken, ect. meer dan een uur per dag, en dat is dan wel goed? Sommige mensen vermaken zich met gamen en sommige weer met iets anders. En waarschijnlijk doet iedereen zijn favoriete bezigheid wel meer dan een uur per dag.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind dat je dit ook wel zelf mag beslissen. Uiteraard kan je een limiet opzetten bij kinderen die erg verslaafd zijn. Maar dan vind ik een uur alsnog best wel weinig. Want dat heb je al wel heel snel. Ik vind wel dat de ouders er iets aan moeten doen als een kind niet mensen vrienden afspreekt omdat hij liever alleen gamed.

Link to comment
Delen op andere websites

Helaas vinden veel ouders het tegenwoordig wel makkelijk om kinderen achter een (spel)computer of iPad ofzo te zetten.

Pffft, rare ouders tegenwoordig inderdaad. Vroeg haalden ze dat echt niet in hun hoofd hoor..

OT: Eén uur per dag is erg veel vind ik. Niet per se problematisch veel, maar ik kom er lang niet aan toe. Ik haal hooguit twee uurtjes per week.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...