Jump to content

Android vs iOS vs Windows Phone


ERRWINS

Android vs iOS  

46 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke operatings system voor je mobiel vindt jij het beste?

    • iOS
      19
    • Android
      23
    • Windows Phone
      6


Recommended Posts

De discussie die heel het internet bezighoudt. Nu ook in het Opinie forum.

Ik ben benieuwd naar jullie meningen over deze oparatings systems en welke is volgens jullie beter?

android-vs-ios.jpeg

Bewerkt: door ERRWINS
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 231
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • ERRWINS

    78

  • _Night-Men_

    17

  • Grand Theft Auto TOM

    17

  • MegaPilot

    14

Het heeft allebei wat..

iOS is gewoon de zen master als het op stabiliteit aankomt en Android is de baas als het aankomt op personalizen etc.

De besturingssystemen zijn allebei super goed en ik kan niet echt 1 voor de ander trekken. Het is puur wat je zelf het fijnste en het gemakkelijkste vind werken.

Heb sinds een half jaar Android, bevalt me opzich niet slecht maar ik kan niet wachten tot ik weer met iOS aan de gang kan.

Link to comment
Delen op andere websites

Hoewel ik in het dagelijks gebruik iOS prefereer denk ik dat Android de toekomst heeft. De grootste kracht van iOS is op dit moment de geslotenheid. Dit heeft verschillende voordelen zoals veiligheid en comptabiliteit. En het belangrijkste; iOS ontwikkelaars verdienen meer geld per download. Dit doordat er minder piraterij is op iOS. Dit maakt het kleinere aantal gebruikers meer dan goed en zorgt er voor dat iOS globaal gezien de overhand heeft op dit moment.

Android's grote kracht is de openheid. Dit zorgt voor een aantal nadelen, eigenlijk het tegenovergestelde van de bovenstaande voordelen. Maar een groot voordeel is dat Android zich vlot uitbreidt naar andere apparaten. Op dit moment draait iOS enkel nog op telefoons, iPod's en tablets. Android draait op telefoons, tablets, mediaspelers, koelkasten, tv's, horloge's, brillen, camera's, koffiezetapparaten en vast nog een hele hoop meer. Door het gesloten karakter kan Apple dit nooit voor elkaar krijgen met iOS.

Wat dat betreft lijkt het een beetje op de oorlog tussen Windows en de concurrerende OS'en eind jaren 80/begin jaren 90. Microsoft won deze oorlog door zich te realiseren dat het niet om het aantal verkopen van je OS ging, maar om hoeveel applicaties er (door anderen) voor je OS geschreven werden. Apple heeft deze strategie weten te kopiëren met de App store en het werkt tot nu toe perfect. Maar Google pareert dit op een briljante wijze door de oorlog te verplaatsen naar het aantal apparaten dat je OS ondersteunt. En daarom denk ik dat op dit moment de toekomst er voor Android uitziet.

Link to comment
Delen op andere websites

Op dit moment draait iOS enkel nog op telefoons, iPod's en tablets.

iOS draait enkel op de mobielen apparaten van Apple, ze laten het simpelweg niet toe dat andere merken hun OS gebruiken.

Mac OS is precies hetzelfde, zonder fratsen enkel te gebruiken op Macs.

Overigens deel ik de mening van Sharingan, beiden zijn gewoon goed en hebben hun charmes.

Wat wel een voordeel voor iOS is, dat omdat de software op kleine aantallen hardware wordt gebruikt en de software is hierop haarfijn afgesteld, dus dat er minder snelle hardware nodig is voor snelle werking.

Alle highend Andriod apparaten hebben allemaal quad cores, terwijl de iPhone 5S slechts een dual core heeft, maar ondertussen niet onderdoet dan zijn concurrenten.

Link to comment
Delen op andere websites

iOS draait enkel op de mobielen apparaten van Apple, ze laten het simpelweg niet toe dat andere merken hun OS gebruiken.

Mac OS is precies hetzelfde, zonder fratsen enkel te gebruiken op Macs.

Precies wat ik bedoelde.

Link to comment
Delen op andere websites

Windows Phone loveit.gif

Dat dus. knipoog.gif

IOS zitje meteen aan een Apple apparaat vast.

Het systeem zal vast goed werken, maar ik hoef geen ipad, iphone, ipod, itv, iRobot, of iets in die trant. Dus dit is voor mij geen keuze.

Verder Android: Tja, zelf niet al te beste ervaringen mee. De hardware moet krachtiger zijn anders draait Android gewoon brak. Op mindere hardware doet de concurentie het beter.

Daarnaast na verloop van tijd wordt Android gewoon erg sloom (eigen ervaring).

En dan moeten we helemaal niet praten over de segmentatie op de markt, waardoor het voor ontwikkelaars/fabrikanten ook steeds lastiger wordt.

De keuze tussen Android en IOS, dan is het voor mij Android.

Maar het is hier om een of andere reden geen optie, maar ik kies voor: Windows Phone. smile3.gif

Bewerkt: door Crypteq
Link to comment
Delen op andere websites

Androids grootste kracht, de openheid, is tevens hun grootste vijand. Ik heb in al die jaren dat ik het nieuws volg tussen iOS en Android maar 1x gelezen dat iOS gekraakt was. Iets wat ik van Android vrijwel dagelijks kan lezen. Daarnaast doet Apple goede zaken in Amerika door samen te werken met de nationale provider. Tevens is Apple te vinden in, ik geloof 17, auto's met Car Play. Dus ja, Apple begint verder te kijken dan zijn neus lang is en je bent niet voor niets het beste bedrijf ter wereld toch?

Maar even over de interface. Zoals Sharingan al aangaf, heeft beide OS hun charmes. Android is geweldig als je alles in eigen macht wilt hebben en er van houdt om de telefoon te ontdekken.

Als je meer bent van simpelweg appen, facebooken en internetten zonder enige poes pas, wat overigens heel veilig gebeurt, dan is iOS echt iets voor jou.

Bewerkt: door ERRWINS
Link to comment
Delen op andere websites

Als Apple fanaat kan ik hier natuurlijk niet uitblijven.

Voorop staat, dat iedereen zelf uitmaakt wat hij of zij fijner vind werken. Ik ga voor iOS. Zo simpel en toch zo stijlvol. Ik denk steeds wanneer ik het meerendeel pro-android argumenten lees: dat heb ik, en met mij de Apple-gebruikers, helemaal niet nodig. Hou het simpel! Ik heb er een uitgelicht: :bier:

Op dit moment draait iOS enkel nog op telefoons, iPod's en tablets. Android draait op telefoons, tablets, mediaspelers, koelkasten, tv's, horloge's, brillen, camera's, koffiezetapparaten en vast nog een hele hoop meer. Door het gesloten karakter kan Apple dit nooit voor elkaar krijgen met iOS.

God zij dank! Ik moet er niet aan denken. Ja, Apple is ook bezig met een watch, maar daar wachten ze nog even mee. Ook het too much personaliseren van je phone wat als een 'voordeel' gezien wordt. Geld ook niet voor mij. Allemaal te lastig. Kijk eens hoeveel je aan het OS Android kunt verbouwen, op het internet. En dan nog iets: alleen al het idee, dat ik met een Samsung telefoon in m'n handen sta, met een OS van Android, wat gemaakt is door Google, zit bij mij niet lekker. Ik heb 'n 5S van Apple met een OS van Apple. Opnieuw, simpel.

Momenteel bezitten wij thuis 9 iOS of Mac OS apparaten en ik kan niet wachten tot het najaar: iOS 8. Vanaf dan gaat pas echt alles samenwerken. Via m'n MacPro m'n iPhone opnemen of even terugSMSen, of met m'n iPad een ander liedje op m'n iPhone afspelen. Kicken!

Ik heb geen ervaringen met Windows Phone.

Androids grootste kracht, de openheid, is tevens hun grootste vijand. Ik heb in al die jaren dat ik het nieuws volg tussen iOS en Android maar 1x gelezend dat iOS gekraakt was. Iets wat ik van Android vrijwel dagelijks kan lezen.

..en dat staat natuurlijk bovenaan: de veilig- en betrouwbaarheid.

Link to comment
Delen op andere websites

Man man man, moest je nou weer perse dit versus verhaal uit de put vissen? :vp:

Dit is hetzelfde verhaal als bij PS en Xbox, Microsoft en OSX, CoD en Battlefield. Niemand maar dan ook niemand behalve jijzelf weet welk systeem of spel het best is. En als ik dan hieruit moest kiezen dan kies IK, mijn eigen keuze en ja ik heb een iPad en Android smartphone, voor Android. En dat komt omdat ik van geklooi met systemen hou en dat kan bij iOS vrijwel niet/moeilijk.

Link to comment
Delen op andere websites

Androids grootste kracht, de openheid, is tevens hun grootste vijand. Ik heb in al die jaren dat ik het nieuws volg tussen iOS en Android maar 1x gelezen dat iOS gekraakt was.

Dan volg jij het nieuws niet goed, of je overdrijft hier vreselijk. Een paar knoppencombinaties en je kon al alle foto's op een iOS toestel zien, en dit is nog maar één voorbeeld van de vele voorbeelden die er zijn, iets meer dan 1, dus. Mij ga je niet vertellen dat iOS zo 'veilig' is. Ik gebruik nu al 4 jaar Android, nog helemaal nooit ergens last van gehad. Hou eens op met dat kul-argument van 'dit is véééél veiliger' :7 Gebruik gewoon wat je fijn vindt werken, dat mag van mij alles zijn. Maar ga niet af op schijnveiligheid.

Verder boeit het mij geen ene reet wat ik gebruik, zolang de prijs-kwaliteit maar goed is. Voor mij geen mobiel van 600 euro, daarvoor is die rotzooi mij te weinig waard, en dat is dan ook vooral de reden dat ik nooit een iPhone zal kopen, want Apple's producten vallen gewoon niet in de lagere prijsklasse. Motorola Moto G voldoet momenteel precies aan mijn verwachtingen, hier kan ik nog wel even mee vooruit. En dat voor een kleine 200 euro. Kan ik iedereen aanbevelen.

En dan nog iets: alleen al het idee, dat ik met een Samsung telefoon in m'n handen sta, met een OS van Android, wat gemaakt is door Google, zit bij mij niet lekker.

Een mooi voorbeeld van iemand die gelooft in de angstzaaierij op het internet. Google stond in 2012 zelfs nog beter op de kaart qua privacybeleid dan Apple. Niet dat ik zo pro-Google ben, maar kom eens uit die Apple-droom.

Link to comment
Delen op andere websites

Kan je net zo goed gebeuren met een iPhone. Zolang je niet op de meest wazige sites komt en niet de meest wazige apps download, gebeurt er niets. En daar heb je niet eens een virusscanner voor nodig, die ik wel op mijn huidige mobiel heb, maar niet eens op mijn oude mobiel had.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...