Jump to content

Android vs iOS vs Windows Phone


ERRWINS

Android vs iOS  

46 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke operatings system voor je mobiel vindt jij het beste?

    • iOS
      19
    • Android
      23
    • Windows Phone
      6


Recommended Posts

Heb voor Android gestemd. Zelf heb ik helemaal niets met iOS en dus Apple. Apple producten zijn in mijn ogen veel te duur en af en toe werkt het ook voor geen meter. Nee, geef mij maar gewoon een Android telefoon.

Kun je je mening ook onderbouwen?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 231
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • ERRWINS

    78

  • _Night-Men_

    17

  • Grand Theft Auto TOM

    17

  • MegaPilot

    14

iOS vs. Android vs. Windows Phone; Het is niets anders dan modder gooien naar elkaar.

Ikzelf kies voor Windows Phone. Waarom? Het is niet zo duur als een iPhone, het is veel meer gesloten als Android. Daarnaast kan elke fabrikant van een Android-interface het besturingssysteem naar hun eigen wensen aanpassen. Dit kan best leuk zijn zolang ze er niet teveel eigen troep op gooien, maar dit kan ook een groot nadeel zijn. Eigenlijk komt de vergelijking tussen Windows-computers in Macintosh-computers hier goed van pas: Windows wordt ondersteund om ontzettend veel verschillende hardware, Macintosch alleen op Apple-systemen. Android wordt ondersteund op een groot aantal verschillende telefoons, terwijl iOS en Windows Phone op een klein aantal telefoons draait. Is dit een voordeel voor Android? Misschien. Het nadeel is dat je door de vele verschillende versies Android de weg compleet kwijt raakt. Is het een voordeel voor iOS en Windows Phone dat dit op een paar systemen draait. Mijns inziens: Ja. Puur omdat de besturingssystemen geoptimaliseerd worden voor die kleine groep apparaten.

Over de beveiliging: Android is simpelweg het meest onveilig. Dit komt doordat Android té open is. Een gesloten systeem heeft gewoon minder kans op malware/virussen. Tuurlijk is de kans er, maar die is wel een stuk kleiner.

Waarom ik dan toch voor Windows Phone kies en niet voor iOS? Dat is een persoonlijke smaak. Ik heb niet zoveel met iOS (wat overigens wel een mooi systeem is), maar meer met Windows Phone. Dit komt mede doordat ik ook twee Windows 8-systemen thuis heb staan en later een Surface Tablet er bij heb gekocht. Synchronisatie is het enige woord wat hier de meest belangrijke reden voor is. Had ik nou al een Macintosh en bijvoorbeeld een iPad, dan had ik logischerwijs gekozen voor een iPhone, omdat de synchronisatie tussen die apparaten uitstekend is.

Link to comment
Delen op andere websites

Toch vind ik de prijs niet discussie waardig omdat een high-end Windows/Android toestel even duur is als een iPhone :(

Dat ben ik het niet helemaal mee eens, Erwin. De goedkoopste Windows Phone en Android telefoon zijn onder de €200,-. Die prijs zul je niet vinden bij een (nieuwe) iPhone. Nou is diezelfde iPhone kwalitatief wel een stuk beter dan die andere telefoons, maar met name de Windows Phone draait alsnog uitstekend op dat goedkope toestel.

Bewerkt: door Dippie
Link to comment
Delen op andere websites

Toch vind ik de prijs niet discussie waardig omdat een high-end Windows/Android toestel even duur is als een iPhone :(

Dat ben ik het niet helemaal mee eens, Erwin. De goedkoopste Windows Phone en Android telefoon zijn onder de ¤200,-. Die prijs zul je niet vinden bij een (nieuwe) iPhone. Nou is diezelfde iPhone kwalitatief wel een stuk beter dan die andere telefoons, maar met name de Windows Phone draait alsnog uitstekend op dat goedkope toestel.

Ik heb het dan ook over high-end toestellen. Apple heeft er voor gekozen om alleen luxe producten te produceren en ik vind dat ze dat ook mogen doen als ze daarmee kun kwaliteit kunnen waarborgen :)

Link to comment
Delen op andere websites

Toch vind ik de prijs niet discussie waardig omdat een high-end Windows/Android toestel even duur is als een iPhone boos.gif

Dat ben ik het niet helemaal mee eens, Erwin. De goedkoopste Windows Phone en Android telefoon zijn onder de ¤200,-. Die prijs zul je niet vinden bij een (nieuwe) iPhone. Nou is diezelfde iPhone kwalitatief wel een stuk beter dan die andere telefoons, maar met name de Windows Phone draait alsnog uitstekend op dat goedkope toestel.

Ik heb het dan ook over high-end toestellen. Apple heeft er voor gekozen om alleen luxe producten te produceren en ik vind dat ze dat ook mogen doen als ze daarmee kun kwaliteit kunnen waarborgen smile3.gif

Excuus, daar heb ik overheen gelezen. Dan heeft mijn verhaal weinig voeten in de aarde. Wat ik persoonlijk wel vind is dat iOS en Windows Phone sowieso sneller en stabieler draaien. Maar dit heeft natuurlijk ook alles te maken dat het geoptimaliseerd is voor die paar toestellen waar het op uitgegeven wordt. Mochten die twee systemen op een tal meer systemen komen te draaien, dan vrees ik voor de kwaliteit van het systeem.

Je vermeld er niet bij dat de Lumia 1320 een interne opslag heeft van 8GB, de Galaxy S4 één van 16GB en de iPhone 5s één van 32GB. Dat neemt niet weg dat de iPhone vrij prijzig is, maar een hele eerlijke vergelijking is het niet. En dan heb ik het alleen nog maar over de interne opslag, en niet over bijvoorbeeld de snelheid van processoren, het type beeldscherm enz. enz.

Overigens begrijp ik niet waarom je de 5S er bij haalt, wat dit is één van de grootste falende iOS-producten die er bestaan...

>>> Door Guardian1980: Dubbelpost samengevoegd. Kost niks vandaag knipoog.gif<<<

Wat een topservice vandaag, Guardian!

Bewerkt: door Dippie
Link to comment
Delen op andere websites

Toch vind ik de prijs niet discussie waardig omdat een high-end Windows/Android toestel even duur is als een iPhone :(

Dat ben ik het niet helemaal mee eens, Erwin. De goedkoopste Windows Phone en Android telefoon zijn onder de ¤200,-. Die prijs zul je niet vinden bij een (nieuwe) iPhone. Nou is diezelfde iPhone kwalitatief wel een stuk beter dan die andere telefoons, maar met name de Windows Phone draait alsnog uitstekend op dat goedkope toestel.

Ik heb het dan ook over high-end toestellen. Apple heeft er voor gekozen om alleen luxe producten te produceren en ik vind dat ze dat ook mogen doen als ze daarmee kun kwaliteit kunnen waarborgen :)

Excuus, daar heb ik overheen gelezen. Dan heeft mijn verhaal weinig voeten in de aarde. Wat ik persoonlijk wel vind is dat iOS en Windows Phone sowieso sneller en stabieler draaien. Maar dit heeft natuurlijk ook alles te maken dat het geoptimaliseerd is voor die paar toestellen waar het op uitgegeven wordt. Mochten die twee systemen op een tal meer systemen komen te draaien, dan vrees ik voor de kwaliteit van het systeem.

Geef niet :puh:

Dat klopt, door hun exclusiviteit werkt het systeem ook veel beter.

Je pakt wel de nieuwste telefoon van Apple maar niet de nieuwste toestellen van Android en Windows? Dat is niet echt eerlijk.

http://www.gsminfo.nl/mobiele-telefoons/samsung/galaxy-s5

http://www.gsminfo.nl/mobiele-telefoons/nokia/lumia-1520

Oke, Apple is duurder maar het verschilt niet veel met de S5. Vergeet dan ook niet dat Apple duurzamere producten gebruiken zoals glas, aluminium en saffier. Zover ik weet gebruikt Samsung plastic en glas en voor de rest niets.

Overigens begrijp ik niet waarom je de 5S er bij haalt, wat dit is één van de grootste falende iOS-producten die er bestaan...

En waarom is dat? Ik vind het een pracht telefoon en werkt aanzienlijk beter dan de 5.

De telefoon die faalt is de 5C ;)

Bewerkt: door ERRWINS
Link to comment
Delen op andere websites

Oke, Apple is duurder maar het verschilt niet veel met de S5. Vergeet dan ook niet dat Apple duurzamere producten gebruiken zoals glas, aluminium en saffier. Zover ik weet gebruikt Samsung plastic en glas en voor de rest niets.

Ook niet te vergeten dat Apple de onderdelen laat maken door onder ander Samsung, daardoor kost zo'n telefoon in productie al snel 2x zoveel.

Als Apple dezelfde winstmarge als bv. Samsung zou pakken, zou een iphone al voorbij de 1000 euro kosten, Samsung betaald amper wat voor hun telefoons door onder ander eigen productie van chips(nee, niet die je kunt eten) en goedkopere materialen.

Bijvoorbeeld de antennes aan de buitenkant van een iPhone zijn uit een stuk aluminium gefreesd, dit is een hele dure methode van maken maar wel een van de betere/mooiere.

Terwijl de accu klep van een Samsung wordt gemaakt door spuitgieten, makkelijker, goedkoper, en misschien niet sterker maar vaak wel duurzamer, maar minder goed recyclebaar door de olie die tijdens spuitgieten wordt gebruikt.

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

Overigens begrijp ik niet waarom je de 5S er bij haalt, wat dit is één van de grootste falende iOS-producten die er bestaan...

Want? Je presenteert het meer als een feit dan een persoonlijke mening. Ik heb aardig wat iOS producten gehad en naar mijn mening is de 5S het beste toestel daarvan..

Link to comment
Delen op andere websites

Overigens begrijp ik niet waarom je de 5S er bij haalt, wat dit is één van de grootste falende iOS-producten die er bestaan...

Want? Je presenteert het meer als een feit dan een persoonlijke mening. Ik heb aardig wat iOS producten gehad en naar mijn mening is de 5S het beste toestel daarvan..

Ik vermoed dat ie 5C bedoelde :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Overigens begrijp ik niet waarom je de 5S er bij haalt, wat dit is één van de grootste falende iOS-producten die er bestaan...

Want? Je presenteert het meer als een feit dan een persoonlijke mening. Ik heb aardig wat iOS producten gehad en naar mijn mening is de 5S het beste toestel daarvan..

Ik vermoed dat ie 5C bedoelde :puh:

Ik was inderdaad in de war me de 5C, wat toch wel een falend product is. Ik haal die twee zo vaak door elkaar :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...