Jump to content

[WK 2014] Kwartfinales!


Dutchy3010

Recommended Posts

Maar die zat met zijn gedachten heel ergens anders deze wedstrijd, geloof ik.

Ongelofelijk dat hij een penalty mocht trappen. Zat totaal niet in de wedstrijd en dan is de basisregel bij penalties om deze persoon uit te sluiten. Maar hij zat er toch in, blijft een spits.
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 219
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • MegaPilot

    37

  • ERRWINS

    24

  • TekaLoca

    20

  • Dutchy3010

    16

Van Persie leek er inderdaad niet helemaal bij. Het merendeel van de wedstrijd liep hij buitenspel, wanneer hij eindelijk (en ik kan eindelijk niet genoeg onderstrepen) eens de bal recht voor zijn voeten krijgt, alleen voor Navas, trapt hij keihard naast. Ik bedoel niet dat de bal naast het doel gaat, nee, hij trapt gewoon naast de bal.

Link to comment
Delen op andere websites

Was niet mijn bedoeling om een België-Nederland discussie te maken maar iemand te wijzen op zijn oftewel haat jegens België en zijn blindheid jegens Nederland of een combinatie van beide.

Je bent ook niet de enigste die deze dingen omhoog haalt hoor, maar het viel hier eventjes op. Iets om te vermijden.

Ja, twee? Anderhalf?

Ja, de statistieken spreken wel voor zich (heb ze eens even voor me genomen), Nederland had de match grotendeels in handen, maar met een doelman als Navas is het lastig om op traditionele manier te scoren. Daar moet je niet altijd naar je eigen spitsen kijken, maar mag je de tegenstander ook voor complimenteren. Evengoed, Costa Rica was niet de zwakste tegenstander mogelijk, ze creëerden zelf kansen en het had daar in de 116e (ongeveer) minuut ook gewoon gedaan kunnen zijn voor Nederland.

Anyway, vrij standaard namen in de halve finale. Dat hadden we na deze poules niet verwacht denk ik? En op die manier zijn die gewone standaard landen misschien wel de grootste verrassing van allemaal.

Link to comment
Delen op andere websites

Wij wooooorden weeeereld kampioeeen!

Over die kwestie dan: met de 4 teams die nu overblijven, denk ik dat Duitsland toch de grootste kans heeft om kampioen te spelen. Elk team heeft zijn zwaktes getoond dit tornooi, maar ik denk dat Duitsland toch gewoon dat tikkeltje beter zou zijn.

Ik laat me echter graag verrassen, zoals het hele WK al.

Link to comment
Delen op andere websites

Maar die zat met zijn gedachten heel ergens anders deze wedstrijd, geloof ik.

Ongelofelijk dat hij een penalty mocht trappen. Zat totaal niet in de wedstrijd en dan is de basisregel bij penalties om deze persoon uit te sluiten. Maar hij zat er toch in, blijft een spits.

Wat weer een typische Belgische reactie van jou, MP.

Neem een voorbeeld aan thebig, hij blijft tenminste realistisch in plaats van alles tegen Nederland te zien.

Link to comment
Delen op andere websites

Maar die zat met zijn gedachten heel ergens anders deze wedstrijd, geloof ik.

Ongelofelijk dat hij een penalty mocht trappen. Zat totaal niet in de wedstrijd en dan is de basisregel bij penalties om deze persoon uit te sluiten. Maar hij zat er toch in, blijft een spits.

Wat weer een typische Belgische reactie van jou, MP.

Neem een voorbeeld aan thebig, hij blijft tenminste realistisch in plaats van alles tegen Nederland te zien.

meer chauvinistisch, dan Belgisch dan toch (thebig is ook Belgisch).


Ik vond het een belabberd spel van voetbal, zonder te veel dreiging en benutten van kansen. Goed gespeeld van costa-rica though en Kuyt speelde ook weer goed. Tactisch goede laatste wissel, omdat die costaricanen helemaal op dat strafschoppen hadden gefocust. En natuurlijk prachtig gekeept van Tim Krul. Petje af voor hem en voor Cillessen, die het als team opvingen (ikzelf liet ook 1x de penalties door de 2e keep tegenhouden, ik was en ben er ook belabberd in XD).

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

Wat weer een typische Belgische reactie van jou, MP.

Neem een voorbeeld aan thebig, hij blijft tenminste realistisch in plaats van alles tegen Nederland te zien.

Ik moet toegeven dat thebig neutraal(er) is, maar ik moet ook toegeven dat ook ik het vreemd vond dat Van Persie mocht schieten na deze wedstrijd.

Maar het kon bij velen wel wat 'beter', en verbaasde me dat het zolang heeft geduurd om eerlijk te zijn, ik heb in ieder geval geen nagels meer over.

Maargoed, volgende wedstrijd, Argentinië, zal me wel wat worden.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat weer een typische Belgische reactie van jou, MP.

Neem een voorbeeld aan thebig, hij blijft tenminste realistisch in plaats van alles tegen Nederland te zien.

Ik moet toegeven dat thebig neutraal(er) is, maar ik moet ook toegeven dat ook ik het vreemd vond dat Van Persie mocht schieten na deze wedstrijd.

Maar het kon bij velen wel wat 'beter', en verbaasde me dat het zolang heeft geduurd om eerlijk te zijn, ik heb in ieder geval geen nagels meer over.

Maargoed, volgende wedstrijd, Argentinië, zal me wel wat worden.

Je moet toch niet iemand laten schieten of iemand goed of slecht heeft gespeeld de wedstrijd :puh: Je moet iemand laten schieten of ie penalties kan nemen. En dat ie dat kan heeft ie laten zien (scherp in de linkeronderhoek (voor de keeper))

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, de statistieken spreken wel voor zich (heb ze eens even voor me genomen), Nederland had de match grotendeels in handen, maar met een doelman als Navas is het lastig om op traditionele manier te scoren. Daar moet je niet altijd naar je eigen spitsen kijken, maar mag je de tegenstander ook voor complimenteren. Evengoed, Costa Rica was niet de zwakste tegenstander mogelijk, ze creëerden zelf kansen en het had daar in de 116e (ongeveer) minuut ook gewoon gedaan kunnen zijn voor Nederland.

Ik begrijp de speelwijze van hen, maar ga natuurlijk geen complimenten uitdelen voor hun manier van voetballen. Want dan zou je ook kunnen stellen dat Argentinië de wedstrijd professioneel heeft uitgespeeld, terwijl die in mijn optiek de wedstrijd ook kapot hebben gemaakt. Het is gewoon pure onkunde en/of onzekerheid. In de weg lopen kan iedereen en dat doen doorgaans of lui die er geen reet van kunnen of die het niet meer weten, wat dan juist weer een compliment is voor het aanvallende team. Men zegt wel eens dat aanvallen de beste verdediging is. In dat geval konden ze voor geen meter verdedigen dan. clown.gif

Duitsland bijvoorbeeld, die hebben hun wedstrijd wel prima verdedigend uitgespeeld met rust en overzicht.

Wat weer een typische Belgische reactie van jou, MP.

Neem een voorbeeld aan thebig, hij blijft tenminste realistisch in plaats van alles tegen Nederland te zien.

Ik zie op geen enkele manier in hoe je daar enige vorm van antipathie uit kunt halen (tenzij je het er heel graag in wilt lezen natuurlijk), want het is gewoon een terechte vraag. Iemand die niet met scherp schiet de hele wedstrijd is nu niet echt een perfecte kandidaat voor een penalty op zo'n moment. Maar gelukkig is het goed afgelopen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zie op geen enkele manier in hoe je daar enige vorm van antipathie uit kunt halen (tenzij je het er heel graag in wilt lezen natuurlijk), want het is gewoon een terechte vraag. Iemand die niet met scherp schiet de hele wedstrijd is nu niet echt een perfecte kandidaat voor een penalty op zo'n moment. Maar gelukkig is het goed afgelopen.

Ik vond hem meer buitenspel staan, dan dat hij uberhaupt echt schoot in de wedstrijd (of al die ballen die ie überhaupt niet raakte en/of buitenspel stond). Juist motiveren door een penalty te laten nemen joh, dan neemt ie dat ook mee naar de volgende match.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...