Jump to content
Joriz

Take-Two steekt dikke middelvinger op naar andere gamebedrijven!


Take-Two Interactive, het moederbedrijf van Rockstar Games, heeft zojuist een spreekwoordelijke dikke middelvinger opgestoken naar andere gamebedrijven door een speciaal document vrij te geven. In het document, dat voor (potentieel) aandeelhouders is bedoeld, laat het nogmaals extra duidelijk zien dat het bedrijf ook financieel de beste gamecompany ter wereld is door weer te geven dat ze het bedrijf met het hoogste rendement zijn. Als je vijf jaar geleden namelijk aandelen had gekocht van Take-Two had je nu 162,6% meer geld, terwijl je bij Ubisoft 5,5% van je geld was kwijtgeraakt. Hiermee is Take-Two duidelijk geen kleine underdog meer en laat het zelfs de grote concurrent Electronic Arts (EA wilde ooit Take-Two nog overkopen) ver achter zich.

Mocht je trouwens nog een kraak willen zetten. Take-Two heeft op dit moment 935 miljoen dollar in kas, waardoor ze de ideale kandidaat zijn voor een heist puh2.gif

gallery_1_5_104777.jpg

Het document waarin Take-Two aangeeft dat ze de beste zijn!

Ook geven ze in het document aan dat de toekomst rooskleurig is en dat ze voor de toekomst blijvende groei verwachten. Hoe ze dit willen doen lichten ze helaas niet in het document toe. Al weten we wel dat er bij Rockstar Games druk wordt gewerkt aan de heists voor GTA Online en een uitbreiding op het singleplayer verhaal van Grand Theft Auto V.

Of we deze zomer verder moeten wachten of er snel nog meer uitbreidingen gaan komen voor GTA Online is op dit moment onbekend. Al is mijn verwachting dat er al snel meer informatie aan komt vliegen! Houd GTAGames.nl dus in de gaten voor meer nieuws en geruchten!

Bron document: Take-Two Interactive

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Prachtig documentje dit. Laat maar eens zien dat, als je je goed verdiept in de beurs, je goud geld kunt verdienen!

Mocht je trouwens nog een kraak willen zetten. Take-Two heeft op dit moment 935 miljoen dollar in kas, waardoor ze de ideale kandidaat zijn voor een heist puh2.gif

Dit is wel gemeen :7

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Waar kan ik aandelen kopen? :clown:

Via de BAWSAQ natuurlijk, eeuh ik bedoel de NASDAQ. Helaas is het allemaal niet zo simpel. Je moet een tussenpartij vinden. Meeste grote Nederlandse banken kunnen dit voor je zijn. Echter worden er nog wel dingen als aankoop/verkoop-kosten gerekend waardoor dus je winst dus niet 1 op 1 is met de koers.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Nou, Take-Two doet het financieel dus duidelijk inderdaad erg goed. :puh: Maar da's nog niet zo gek als je kijkt naar de verkopen van o.a. Rockstar Games. Een goudmijn is het!

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik heb een 2-tal jaar geleden een vriend nog aangeraden om aandelen bij Take Two te kopen, enkele maanden terug bedankte hij me met de winst die hij geboekt had. Ik vraag me af of ze de stijgende lijn van de afgelopen 2 jaar kunnen voortzetten, al zal daar waarschijnlijk terug een grote GTA release voor nodig zijn, en dat duurt nog wel even.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik denk dat het bij Ubisoft nu wel wat gestegen is hoor. De laatste meting was op 31 maart. Met spellen als Watch Dogs, Far Cry 4 en The Division denk ik dat je nu een klein beetje winst hebt als je Ubisoft aandelen hebt.

Ubisoft (mijn andere favorieten game producers) staat er niet goed voor zo te zien. :(

Nou.. Watch Dogs...

Dat was maar een kleine hype. Wat hoor je er nu nog van? :puh:

Dat maakt. Voor hun niks uit dat je er niks van hoort, die omzet hebben ze toch al :puh:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...