Jump to content

[WK 2014] 3e/4e plaats discussie


TheuNauz

Recommended Posts

Naast de finale wordt er, zoals jullie weten, zaterdag nog een 'janlul' finale gespeeld. In deze wedstrijd strijden Nederland en Brazilië om de derde plaats. Is deze finale überhaupt nodig nadat beide teams kapot zijn van het verlies? Er telt in zo'n toernooi natuurlijk maar één ding en dat is de beker.

Heeft deze wedstrijd eigenlijk wel zin, of kunnen ze deze beter afschaffen?

>>> Door Jesperkaj: Tag aan topictitel toegevoegd.<<<

Link to comment
Delen op andere websites

Laat die wedstrijd wat mij betreft maar achterwege, ik heb er iig totaal geen behoefte aan. Ik heb nagenoeg alle wedstrijden van het toernooi in meer of mindere mate gevolgd maar ik denk niet dat ik de ''janlulfinale'' (zoals jij dat zo mooi verwoordde) überhaupt ga kijken.

Link to comment
Delen op andere websites

Vaak is dit ook een wedstrijd van twee landen die vooral balen dat ze niet de finale hebben gehaald, en dan wordt het een draak van een wedstrijd. Soms zitten er ook leuke wedstrijden bij, wanneer er verrassende landen spelen. In 2002 speelde Zuid Korea tegen Turkije. Twee ploegen waarvan niemand had verwacht dat ze zover zouden komen, en het werd een mooie partij. Dit keer zullen het twee teleurgestelde ploegen zijn, waarbij ik dan wel benieuwd ben wie er het meest voor de overwinning gaat. Nederland werd nog nooit derde, en voor de Brazilianen zou het wel heel goed uitkomen als ze die 7-1 snel te boven komen.

Link to comment
Delen op andere websites

Vorm op doel en lekker in een Hollandse 4-3-3 spelen. Het maakt nu toch allemaal niets meer uit. Ik zie liever een leuke pot met aanvallend voetbal met kansen en doelpunten over en weer dan dat we verdedigend gaan spelen en de derde plaats via penalty's moeten bepalen.

Link to comment
Delen op andere websites

Vorm op doel en lekker in een Hollandse 4-3-3 spelen. Het maakt nu toch allemaal niets meer uit. Ik zie liever een leuke pot met aanvallend voetbal met kansen en doelpunten over en weer dan dat we verdedigend gaan spelen en de derde plaats via penalty's moeten bepalen.

+1

Deze wedstrijd vind ik in tegenstelling tot de rest niet onnodig, wat mij betreft spelen ze finales voor de laatste 8 plaatsen. :puh: Ik denk dat als Nederland het voetballend gaat aanpakken in een Hollandse 4-3-3 zoals TC al zei, dat Brazilië een vogel voor de kat is.

Link to comment
Delen op andere websites

We zullen eens zien hoe goed de Brazilianen hun pandoering zijn te boven gekomen zaterdag.

Deze wedstrijd vind ik in tegenstelling tot de rest niet onnodig, wat mij betreft spelen ze finales voor de laatste 8 plaatsen.

Voor de derde plaats tot daar aan toe, maar vind maar eens motivatie om te gaan spelen voor de "zevende plaats".

Ik snap het nut wel van de derde finale, maar een mooie match is het nog nooit geweest.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik hoop op een leuke pot. Al is het, zoals Robben zelf al aangaf, misschien een overbodige wedstrijd.

Het verschil tussen de derde en vierde plek is maar 2 miljoen

Bewerkt: door ERRWINS
Link to comment
Delen op andere websites

Ik hoop op een leuke pot. Al is het, zoals Robben zelf al aangaf, misschien een overbodige wedstrijd.

Het verschil tussen de derde en vierde plek is maar 2 miljoen

Achja, zolang het binnen het voetbal blijft hebben ze er beide niks aan. Brazilië, het land zelf, zou dit wel goed kunnen gebruiken, maar dat is weer andere soep.

Link to comment
Delen op andere websites

Het hele Nederlandse team naar de EHBO omdat Brazilië zich moet bewijzen naar de nederlaag tegen Duitsland.. Van mij hoeft die wedstrijd niet.

Het begint onderhand wel traditie te worden dat Nederland in zijn laatste wedstrijd van het WK zorgt voor een recordaantal kaarten. In 2006 behaalden ze met Portugal de meeste kaarten ooit in een WK-wedstrijd en verloren ze met 1-0. In 2010 behaalden ze met Spanje de meeste kaarten ooit in een WK-finale en verloren ze met 1-0. Als je dat patroon volgt gaan ze nu misschien voor een record-aantal kaarten in de wedstrijd om de derde en vierde plek, en verliezen ze weer met 1-0.

Link to comment
Delen op andere websites

Het hele Nederlandse team naar de EHBO omdat Brazilië zich moet bewijzen naar de nederlaag tegen Duitsland.. Van mij hoeft die wedstrijd niet.

Het begint onderhand wel traditie te worden dat Nederland in zijn laatste wedstrijd van het WK zorgt voor een recordaantal kaarten. In 2006 behaalden ze met Portugal de meeste kaarten ooit in een WK-wedstrijd en verloren ze met 1-0. In 2010 behaalden ze met Spanje de meeste kaarten ooit in een WK-finale en verloren ze met 1-0. Als je dat patroon volgt gaan ze nu misschien voor een record-aantal kaarten in de wedstrijd om de derde en vierde plek, en verliezen ze weer met 1-0.

Nederland laat altijd wel een indruk achter op het toernooi. Of dat een goede is, is een tweede. :puh:
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...