Jump to content

Het 'HELP! Ik weet de naam van die game niet meer'-topic


IndoGuus

Recommended Posts

Het komt wel eens voor dat je vroeger een game bij iemand gespeeld hebt of een tijd in bezit had en nu de naam niet meer weet... want hoe heette die game ook alweer?! Een vervelend en prangende vraag kan je dus hier stellen.

Om het ijs te breken begin ik maar, want dat is ook de reden dat ik dit topic gestart heb. :puh:

Op de basisschool, rond 2003 geloof ik, stond er een arcade-achtig puzzelspel op de pc geinstalleerd waarin je de controle had over een een soort paars pluizig balletje met ogen dat zijn kroost moest bereiken om zo het level te voltooien. Lijkt een beetje op dit ding van het spel 'Chuzzle':

890-logo-17980181.jpg

Het was een redelijk moeilijk spel (getekend en 2D) en er waren veel hindernissen waar je een beperkt aantal gereedschappen voor had, zoals ventilatoren om over lava te vliegen, spiegels om dodelijke laserstralen te weerkaatsen, etc.

Wie-o-wie weet de naam van dit spel?! Alvast bedankt!!!

Link to comment
Delen op andere websites

Ahja, nou nu komt er mij ook iets opborrelen.

We hadden vroeger ook een spel, ook met paarse balletjes in de hoofdrol.

Doel was dat je je zelf moest voortplanten, en het speelveld was klein je(je kon niet links/rechts scrollen als in mario zeg maar)

Als je dan op een x aantal paarse balletjes zat won je.

Maar ik weet ook niet hoe het heet dan :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een spel wat ik zooo graag weer een keer wil spelen. Ik speelde het op deze site: http://www.funny-games.biz/main.html (het was dus een browsergame)

In het spel zag je een man zijn dagelijkse dingen doen, het camera standpunt was steeds het zelfde. Jij moet er voor zorgen dat hij zoveel mogelijk ongeluk krijgt door op voorwerpen te klikken waarmee gesjoemeld kan worden. Ik weet nog dat alles in het Duits was en dat er een duiveltje in het menu was en in beeld kwam als je op iets geklikt had wat ongeluk bracht. Onderin had je een tijd balk.

Ik hoop zo dat jullie weten over welke game ik het heb.

Ik keek elk half jaar even op die site of ik het kon vinden en ik heb 'm gevonden. :puh: Hij heet Murphys Gesetz.

Ik heb nu wel de naam van het spel, maar ik kan 'm niet spelen. Weet iemand waar ik hem kan spelen, graag deel 1 van de serie (Murphys Gesetz: Morgenstunde)

Bewerkt: door Nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 year later...

Ik speelde een paar maanden geleden een spel bij mijn huisgenoot ik weet alleen niet meer hoe die game heet.

Ik had het al aan hem bevraagt maar omdat hij zoveel spellen heeft en speelt wist hij het ook niet meer.

Ik weet alleen vaag dat je een soort van werkt bij de politie en dat je start in een gebouw en dat er allemaal mensen daar binnen zijn die je dan aanvallen met allerlij mêlee wapens.en ik kon mij herinneren dat het fout ging en dat het hoofd personage uit een raam klom en toen in de buurt van een metro moest zoeken naar iets groens in de buurt van een paar vuilnisbakken. Hij eerst ondertussen ook achterna gezeten door de politie.maar hij eerst ook geholpen door iemand die de politie op een dwaalspoor ging brengen.

Volgens mij belande ik toen ook in een vuurgevecht in een grote hal van de metro of trein station.

Ik weet dat het allemaal vaag is maar ik weet ook niet meer hoe het verder ging. En hoe ik het beste kan uitleggen.

PS. Het is geen battlefield hardline het is een wat ouder spel

Bewerkt: door ole23
Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...

Een tijdje geleden speelde ik op mn iPad een spel, waar bij je steeds kon kieazen uit verschillende locaties en bij die locatie hoorde ook een bepaald voertuig. In dat voertuig moest je dan zien weg te komen van de politie. Het was birdview en van die nice minimale, lowpoly kleurrijke graphics :)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 years later...

ik had vroeger toen ik een jaar of twaalf was bij iemand een spel gespeeld, maar helaas weet ik niet hoe het heet. volgens mij was het een ps2 game. 
alvast sorry voor de vage beschrijving er is maar een stukje bij mij in het geheugen gebleven 

ik kon mijn herineren dat ik in een soort van villa of teminsten een gebouw was en dat er allemaal vrouwen daar waren of iets wat daar op leek. 

volgens mij was het karakter wat je speelde een soort van spierbundel een beetje zo'n macho achtig figuur, volgens mij was hij bewapend met pistolen want ik schoot een paar meiden neer die zich op de trap bevonden .

ik heb al geprobeerd te zoeken maar omdat het maar iets in de game mij is blijven hangen wordt het er niet makkelijk op omdat er zoveel games zijn. 

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen,  

alvast bedankt voor de reactie. 
 

Link to comment
Delen op andere websites

10 uur geleden, ole23 zei:

ik had vroeger toen ik een jaar of twaalf was bij iemand een spel gespeeld, maar helaas weet ik niet hoe het heet. volgens mij was het een ps2 game. 
alvast sorry voor de vage beschrijving er is maar een stukje bij mij in het geheugen gebleven 

ik kon mijn herineren dat ik in een soort van villa of teminsten een gebouw was en dat er allemaal vrouwen daar waren of iets wat daar op leek. 

volgens mij was het karakter wat je speelde een soort van spierbundel een beetje zo'n macho achtig figuur, volgens mij was hij bewapend met pistolen want ik schoot een paar meiden neer die zich op de trap bevonden .

ik heb al geprobeerd te zoeken maar omdat het maar iets in de game mij is blijven hangen wordt het er niet makkelijk op omdat er zoveel games zijn. 

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen,  

alvast bedankt voor de reactie. 
 

Een van de Duke Nukem spellen?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...