Jump to content

[PS] Avatar Tutorial


Twedeldie

Recommended Posts

Photoshop CS6 Avatar Tutorial

Op aanvraag van

DarkViper_Brian maak ik een Avatar Tutorial. Je kunt deze tutorial uitvoeren in verschillende versies van Photoshop. Ik gebruik Photoshop CS6.

Het is een heel erg simpele tutorial.

We maken deze avatar.

r2szyt.png

Stap 1

Download

deze template en open deze nu in Photoshop.

Stap 2

Kies een artwork uit van Patrick Brown (of een andere afbeelding).

Ik gebruik

deze afbeelding.

Bij mij komt het er nu zo uit te zien.

205xpp3.png

Stap 3

Hou de shift in en ga naar de linkerbovenhoek van jou afbeelding.

Vergroot de afbeelding tot de gewenste grootte.

Bij mij komt het er nu zo uit te zien.

eh11qb.png

Dit klopt natuurlijk niet met de template.

Stap 4

Verplaats de 'templatelayer' boven de 'artworklayer'.

Zo moeten je 'layers' nu staan.

23s6rfl.png

Stap 5 (optioneel)

Ga naar 'Filter', klik op 'Sharpen' en daarna nog eens op 'Sharpen'.

157ga45.png

Nu krijg je een soort van effect dat ervoor zorgt dat je artwork scherper wordt. Deze stap hoef je niet uit te voeren, maar het is zo'n beetje de finishing touch. Met dank aan

ERRWINS voor de suggestie! :)

En je avatar ziet er nu zo uit.

r2szyt.png

Dit is het einde van de tutorial. Het was een korte tutorial, maar het resultaat mag er wel zijn.

Wil jij nog iets toevoegen aan deze tutorial? Iets wat ik over het hoofd gezien heb? PM me of reageer in dit topic!

Als er mensen zijn die geen Photoshop hebben,

klik hier om een free trail te downloaden op de website van Adobe! :)

Bewerkt: door Twedeldie
Link to comment
Delen op andere websites

Goede tutorial!

Ik kopieer meestal de afbeeldingen en plak ze in photoshop. Zo krijg je ze in ware grootte en hoef je ze alleen maar te verkleinen. Natuurlijk kies je de optie wat je zelf het makkelijkst vindt. Misschien als finishing touch Filter> Sharpen > Sharpen? Bij kleurige avatars zou ik de stroke op Overlay zetten maar dat zijn smaken die verschillen. :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb 'Sharpen' geprobeerd, maar ik zag geen verschil. Toch bedankt voor de tip! :)

Edit: Ik had de verkeerde layer geselecteerd (:$). Natuurlijk dat het niet lukte. Nu ziet hij er nog beter uit, ik ga het meteen toevoegen aan de tutorial! :)

Bewerkt: door Twedeldie
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb 'Sharpen' geprobeerd, maar ik zag geen verschil. Toch bedankt voor de tip! :)

Edit: Ik had de verkeerde layer geselecteerd (:$). Natuurlijk dat het niet lukte. Nu ziet hij er nog beter uit, ik ga het meteen toevoegen aan de tutorial! :)

Sharp is geen layer optie.

Selecteer Type Tool. Bovenin krijg je dan een menu wat voor de type tool gebruikt kan worden. Je hebt verschillende standen: Normal, Smooth, Sharp en nog een paar. Sharp is het duidelijkst. Wanneer je Sharp heb gekozen, wordt dit je standaard instelling ;)

Bewerkt: door ERRWINS
Link to comment
Delen op andere websites

Mooie tutorial.

Werk zelf nooit met photoshop, maar heb hiermee geprobeerd zelf een avatar te maken. Zal nog wel even duren voordat ik echt een goede heb. :*D

Bewerkt: door GrandTheftHaye
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb 'Sharpen' geprobeerd, maar ik zag geen verschil. Toch bedankt voor de tip! :)

Edit: Ik had de verkeerde layer geselecteerd ( :$). Natuurlijk dat het niet lukte. Nu ziet hij er nog beter uit, ik ga het meteen toevoegen aan de tutorial! :)

Selecteer Type Tool.

Huh, in mijn Avatar staat toch geen tekst? :puh:

Mooie tutorial.

Werk zelf nooit met photoshop, maar heb hiermee geprobeerd zelf een avatar te maken (links het resultaat). Zal nog wel even duren voordat ik echt een goede heb. :*D

Bedankt! :) Bewerkt: door Twedeldie
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...