Jump to content

Alle Ballas-gebieden onder controle van The Grove Street Families, een raar mysterie is ontstaan.


Torritor

Recommended Posts

Hallo,

Een paar maanden geleden heb ik namens The Grove Street Families alle gebieden van de Vagos en Ballas (terug) veroverd en sindsdien is het een stuk rustiger en veiliger geworden voor Carl en zijn familie + gang. Toch is er daarna in mijn ogen een raar mysterie ontstaan en de situatie is als volgt:

In (bijna) alle (voormalige) gebieden van de Ballas en (heel) af en toe ook in de (voormalige) gebieden van de Vagos verschijnen er dit soort mannetjes (hieronder te zien op foto's) in de straten van Los Santos, vooral in het oosten van de stad. Ze roken, rijden rond in de stad en zij hebben (bijna) precies dezelfde wapens bij zich als de Ballas. De 'gangleden' rijden gek genoeg alleen rond in Tahoma's en staan niet ergens te hangen, hoogstwaarschijnlijk wegens de grote aanwezigheid van The Grove Street Families in vooral het oosten van Los Santos. De mannetjes zijn lang niet zo gekleed ten opzichte van de 'echte' leden van de Ballas en komen ook (heel) af en toe voor in de 'vaste' gebieden van Carl's gang, zoals Grove Street (Gangton).

Als de 'nieuwe Ballas-gangleden' langs een (grote) groep leden van The Grove Street Families rijden met hun Tahoma's, worden ze vrijwel direct onder vuur genomen door hen en in 8 van de 10 gevallen worden ze al (vrij) snel doodgeschoten door Carl's gang. Zij geven soms in het Amerikaans aan dat het om Ballas-leden gaat, en dat is 1 van de redenen waarom ik 3 foto's heb genomen van de gekke situatie. De mannetjes schieten (bijna) nooit terug op The Grove Street Families en rennen regelmatig hard weg, maar worden wel beschoten door m'n gang.

Weet iemand of het een fout is in GTA: San Andreas of is het vrij normaal wat hierboven staat? Hieronder de 3 foto's voor extra bewijs en duidelijkheid (waarschuwing: op 1 van de 3 foto's zien jullie een doodgeschoten 'lid' van de 'Ballas'). Alvast bedankt voor het antwoorden van mijn vraag.

Gr. Torritor

P.S.: Op de foto's is duidelijk te zien dat er meerdere leden van The Grove Street Families in de buurt staan/rennen.

P.P.S.: Sorry voor de overlast van de foto's, ik wist niet dat het bericht hierdoor zo lang ging worden.

post-93527-0-18330000-1406476671_thumb.jpg

post-93527-0-33376500-1406476677_thumb.jpg

post-93527-0-30431400-1406476683_thumb.jpg

Bewerkt: door Torritor
Link to comment
Delen op andere websites

Ik meende altijd dat dit één van de verschillende pedestrians was die 'drugdealer' was. Er zijn er geloof ik een paar van, zoals één met een zwarte beanie. Meestal staan ze stil op straat; als je vervolgens naar ze toe loopt, krijg je een popupje wat aangeeft of je iets wilt kopen of niet. Beide antwoorden hadden in feite geen effect, behalve dat de dealer op je begon te schieten als je het afwees.

Maar ik weet dus niet meer of dit ook één van die dealers was..

Link to comment
Delen op andere websites

Dit zijn skins van drug dealers, maar ik denk niet dat die hier wat mee te maken hebben:

CrackDealers-GTASA.jpg

Zie je nog wel eens normale Ballas en Vagos op straat? Zo niet, dan moet die gozer misschien een ganglid voorstellen maar bugt die skin een beetje. Ik meen me te herinneren dat dat een soort default skin is, als je op de PC-versie op F1 drukt tijdens het spelen krijg je een Replay, en dan werd bij mij ook vaak de model van CJ naar die gozer veranderd.

Aangezien je mannetje qua gedrag met Ballas overeenkomt, denk ik dat dat het is. Maar ik heb nooit al die terroritories veroverd, dus ik weet niet zeker of er een soort script is dat zorgt dat Ballas alleen nog maar in hun eentje rondrijden af en toe.

Link to comment
Delen op andere websites

.Tomothy: Nee, dat zijn ze allemaal niet. Die mannetjes die je op de foto's ziet, zijn geen drugsdealers en bovendien laten The Grove Street-leden die sowieso met rust waar jij het over hebt. Maar diegenen waar ik het over heb, komen ook vaak voor als 'normaal automobilist als ze in andere auto's rijden en ze zijn ook altijd te vinden in treinen. Gek genoeg laat mijn gang hen dan wel met rust omdat ze niet roken of wat dan ook. De mannetjes die dat wel doen en in Tahoma's rijden, hebben wel een gangachtig karakter en worden automatisch aangevallen als ze in het zicht zijn van The Grove Street Families. Het is al sterk bewijs dat ze vooral de wapens en auto's gebruiken die de echte Ballas-leden ook gebruiken, en mijn gang geeft aan dat het om leden van de Ballas gaat, ook al zijn ze niet zo gekleed.

SpaceColours: Nee, zij hebben daar niks mee te maken. Ik zie geen enkele normale Vagos en Ballas meer op straat, aangezien alle ganggebieden (terug) veroverd zijn. Ik zie alleen leden van The Grove Street Families of leden van de Varrio Los Aztecas (Unity Station en omgeving) op straat. Ik heb zelf ook wel eens op F1 gedrukt, maar er veranderde niets.

Carl ziet er gewoon normaal uit en alle andere gangleden ook, alleen heb ik met m'n personage op camera vastgelegd wat er aan de hand was. Ik neem zelf aan dat het vrij normaal is en dat die 'rare' mannetjes soort vervangers zijn van de 'echte' Ballas-leden die weggedreven zijn. Zij komen af en toe voor in Tahoma's, meestal alleen, soms met 2 of 3 mensen. Aanvallen op hen komen (bijna) altijd voor van The Grove Street Families. Ik blijf het nog steeds raar vinden, ook al lijkt het vrij normaal te zijn in deze GTA.

Bewerkt: door Torritor
Link to comment
Delen op andere websites

Op het eerste gezicht leek ik me ook te herinneren dat dit een standaard ped was. Nu heb ik echter even snel de ped-list (klik) erbij gehaald van GTAGaming. Dacht hem eerst niet te kunnen vinden, naderhand misschien wel: kun je bevestigen dat het desbetreffende character degene onder CJ is, helemaal bovenaan genummerd met 7? Vreemd, want dit is nagenoeg het enige character wat vermeld wordt als 'special'..

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Oké, bedankt voor jullie hulp. Ik kan bevestigen dat het om nummer 7 gaat, en heb net zojuist ontdekt dat ze dus ook in San Fierro voorkomen. Hieronder een aantal foto's dat de San Fierro Rifa zo'n mannetje aanvalt en achterna rent:

Wat doen ze in San Fierro? Ik kan het zelf niet verklaren.

post-93527-0-60548800-1407701845_thumb.jpg

post-93527-0-29615200-1407701854_thumb.jpg

post-93527-0-08838600-1407701862_thumb.jpg

post-93527-0-61541900-1407701868_thumb.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Het kan zijn dat het is ingesteld dat de San Fierro Rifa vijanden zijn van de Ballas, ook al komen die elkaar normaal in het spel niet echt tegen. Als het dan een bug is dat ze denken dat die gast een Ballas-member is omdat hij in een Tahoma rondrijdt, dan zou het kunnen dat ze dezelfde onfortuinlijke vergissing maken als de Grove Street members.

Zie je nog meer mensen in Tahoma's rondrijden, en worden die ook voor Ballas aangezien?

Het lijkt me in elk geval een bug, want ik kan er niet echt een logische verklaring voor bedenken.

Link to comment
Delen op andere websites

Het kan zijn dat het is ingesteld dat de San Fierro Rifa vijanden zijn van de Ballas, ook al komen die elkaar normaal in het spel niet echt tegen. Als het dan een bug is dat ze denken dat die gast een Ballas-member is omdat hij in een Tahoma rondrijdt, dan zou het kunnen dat ze dezelfde onfortuinlijke vergissing maken als de Grove Street members.

Zie je nog meer mensen in Tahoma's rondrijden, en worden die ook voor Ballas aangezien?

Het lijkt me in elk geval een bug, want ik kan er niet echt een logische verklaring voor bedenken.

Ik ook niet en zelf zat ik toevallig ook te denken aan een bug omdat ze pas verschenen toen zowel de Vagos als de Ballas al hun gebieden hadden verloren aan respectievelijk Los Aztecas en The Grove. Maar ik sluit niks uit en het kan ook jouw opties zijn.

Ik zie nog meer mensen in Tahoma's rondrijden, maar die worden niet voor Ballas aangezien en dus ook niet aangevallen. Alleen de mannetjes die ik liet zien aan jullie, worden regelmatig aangevallen door de overgebleven gangs. (Althans, sowieso door The Grove Street Families en de San Fierro Rifa.)

Bewerkt: door Torritor
Link to comment
Delen op andere websites

Dat is zeker weten MALE01 (#7). Deze actor heeft een status apart in de SCM wereld, wordt vaak gebruikt als een soort van dummy. Is volgens mij (maar is lang geleden) ook een actor die altijd geladen staat en nooit hoeft te worden geladen bij het coden. Hij staat in de peds.ide dan ook niet onder een bepaald soort ped, zoals "normal peds" of "gang peds" of zo.

Uit de files blijkt niet dat deze Ped speciaal wordt aangevallen, of juist niet. Maar zoals ik al zei is het een status apart. Een dummy. Zal binnenkort wel even wat dieper graven, want dit vind ik wel interessant. Is dit ook het geval wanneer je nog helemaal geen gebieden veroverd hebt?

Link to comment
Delen op andere websites

Vreemd, ik blijf het een raar mysterie vinden.

Nee, dit was niet het geval voordat alle gebieden veroverd waren. Ze kwamen in het spel voor (om maar even zo te zeggen) nadat de Vagos en Ballas al hun gebieden verloren aan de Los Aztecas en The Grove. Later ontdekte ik ook dat ze ook in San Fierro actief zijn. Ik heb kunnen ontdekken dat de San Fierro Rifa, The Grove Street Families en de Triads sowieso op hen schieten.

Hieronder een overzicht met alle feiten op een rij:

- The Grove Street Families geven soms aan dat het om 'nieuwe' Ballas-leden gaat en roepen vooral ''Ballas! Ballas!'' als de mannetjes worden aangevallen.

- De 'nieuwe' Ballas-members rijden rond in 2 auto's (zie hieronder voor meer informatie) die de 'echte' Ballas-leden ook gebruiken als gangcar: Tahoma en Majestic (hieronder een foto hiervan).

- Ze gedragen op sommige gebieden hetzelfde ten opzichte van de Ballas, zoals dezelfde wapens, ze roken, enzovoort. Zelf zijn ze alleen te zien in auto's en meestal ook alleen. Ze vechten vrijwel nooit terug als ze worden aangevallen door vijandelijke gangleden. Meestal betekent dit ook vaak de dood voor hen.

- De 'nieuwe' Ballas-leden komen vooral voor in de (voormalige) gebieden van de 'echte' Ballas-leden en ook in de (meeste) gebieden van The Grove Street Families.

- Zulke mannetjes die in andere auto's rijden, worden juist niet aangevallen en gedragen zich meestal als de 'normale' burger in GTA: San Andreas. Ook andere automobilisten die in een Tahoma of Majestic rijden, worden niet aangevallen door vijandelijke gangs.

- Het lijkt erop dat meerdere gangleden tegelijk aanwezig zijn op straat sinds het 'verdwijnen' van de Ballas en Vagos dan normaal, maar ik denk dat dit wel normaal is.

Ook de andere feiten die elders in dit topic staan, horen vrijwel hierbij.

Nog even iets belangrijks:

Het is voor het eerst dat de 'nieuwe' Ballas-members ook in een Majestic rondrijden en dus ook aangevallen worden door de vijandelijke gangs.

Dit gebeurde voor het eerst in East Los Santos in de buurt van de Johnson House in uiteraard een gebied van The Grove Street Families.

Dit heb ik niet helemaal duidelijk vast weten te leggen, maar dan nog:

post-93527-0-50227800-1408042152_thumb.jpg

post-93527-0-09076200-1408042159_thumb.jpg

post-93527-0-62159000-1408042165_thumb.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...