Jump to content
Joriz

'R* heeft dit jaar geen andere grote plannen naast GTA5 next-gen!'


Het is weer tijd voor nieuwe financiële cijfers van Take-Two Interactive! Het moederbedrijf van Rockstar Games heeft voor afgelopen kwartaal (Q1 2015 van 1 april 2014 t/m 30 juni 2014) weer alle cijfers openbaar gemaakt. Voor ons dus weer de kans om daar de leuke feitjes uit te halen en er mooie conclusies uit te trekken.

gallery_1_5_79514.jpg

Take Two heeft nu nog maar $822.000.000 op de bank staan. Een deel van het

miljard is dus al verdwenen.

Heeft iemand toch een heist gedaan op één van de banken van Take-Two?

Eén van de eerste interessante dingen die werd verteld (en wat de meeste denk al weten) is dat Grand Theft Auto V deze herfst naar de PC, Xbox One en Playstation 4 komt. Deze next-gen versie krijgt natuurlijk vele technische en grafische verbeteringen. Daarnaast is het ook nog mogelijk je GTA Online personages te importeren naar de next-gen versie op een console/PC naar keuze.

Afgelopen kwartaal had Take-Two een omzet van 100 miljoen dollar. 45% van deze omzet werd veroorzaakt door Rockstar Games. Dit ondanks er geen enkele nieuwe game was uitgegeven. Deze omzet was natuurlijk te danken aan GTA Online. Hoe veel ze hieraan verdienen willen ze nog steeds niet zeggen, maar de Cash Cards levert het bedrijf dus bergen geld op.

Goed nieuws trouwens voor de mensen die wachten op meer updates. Zowel voor Grand Theft Auto V als GTA Online zullen er dit jaar updates blijven komen. Waarbij dit zowel gaat om permanente kleine uitbreiding als tijdelijke uitbreidingen zoals een kerstupdate die enkel tijdens de kerst werkt.

Helaas wilde Strauss Zelnick (de baas van Take-Two) niets zeggen over grote updates voor Grand Theft Auto V (de beloofde singleplayer uitbreiding) en GTA Online (de beloofde heists). Volgens Strauss Zelnick zijn dit soort aankondigingen de taak van Rockstar Games. Dus zullen we helaas op een officiële aankondiging met meer informatie moeten wachten.

Als je de cijfers verder bestudeert lijkt het er op dat Rockstar Games voor dit jaar geen verdere grote plannen heeft. Take-Two verwacht voor dit financiële jaar namelijk 'maar' een omzet van 1,4 miljard dollar (afgelopen jaar was het met de release van GTA5 nog 2,35 miljard dollar). Verwacht wordt dat 40% van deze omzet van Rockstar Games komt. Eerder kon ik deze omzet nog niet verklaren, maar nu lijkt het er op dat dit toch puur van de aangekondigde next-gen GTAV en dingen als cash cards gaat komen.

Als er echt een grote nieuwe game dit jaar uit zou komen, had ik verwacht dat er meer omzet in de stukken gepland stond en dat Rockstar Games hiermee ook een groter percentage van de omzet had.

Dit wil echter niet zeggen dat Rockstar Games op dit moment stil zit. Ze werken op dit moment wel aan nieuwe titels, alleen willen ze hier totaal niets over zeggen. Mijn verwachting is dan ook dat deze in het volgende financiële jaar na maart 2015 gaan uitkomen. Al is er altijd de kans dat Rockstar Games dit jaar nog de eerst info gaat melden en daarnaast zullen we natuurlijk deze herfst worden verbluft met de next-gen versie van GTA5.

Houd GTAGames.nl dus in de gaten over meer Rockstar Games en Grand Theft Auto V nieuws. Want er zullen de komende maanden weer vele geruchten en nieuwtjes voorbij gaan komen. smile3.gif

Bronnen: Take-Two Interactive Software, Inc. Reports Results for Fiscal First Quarter 2015 en Q1 2015 Take-Two Interactive Software, Inc. Earnings Conference Call

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Vraag me af wat er allemaal naast het grafische aspect allemaal word verbetered in de next gen versie van GTA V.

Dieren in GTA Online?

Waarschijnlijk meer spelers in GTA Online? (lijkt mij wel, maar zeg zeker kan je nooit zijn tot het officieel is)

Ik verwacht overigens wel dat men alle DLC erbij propt. Hopelijk is GTA Online op de dag van release ook toegankelijk in tegenstelling tot de oorspronkelijke release waar men een maand moest wachten.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Altijd leuk om over de financiële resultaten van een bedrijf te lezen. Ook deze keer is weer duidelijk hoe goed het bedrijf presteert.

Dat die Cash Cards zoveel opleveren kan ik me best voorstellen. Ik heb me er ook een paar keer aan gewaagd. Al ging het dan om bedragen van een paar euro en dat slechts drie of vier keer. Maar er zullen zeker wel mensen zijn die een hoop geld neerleggen om zo een paar miljoen in-game dollars te kunnen krijgen. :puh:

De next-gen versie van GTA V zal de omzet ongetwijfeld een boost opleveren. :)

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Waarvoor heb je die cards gekocht dan, als ik vragen mag?

Start > PlayStation Store (of de Store op de Xbox natuurlijk) en je krijgt het overzichtje met beschikbare Shark/Cash Cards. ;)

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Dat snap ik maar waarvoor heb JIJ ze gekocht :puh:

Oh sorry, zag dat 'waarvoor' niet. :$

Ik heb ze gekocht om meer te kunnen kopen. Regelmatig mistte ik bijvoorbeeld $100.000 voor de aanschaf van een nieuwe auto ofzo. Dan kocht ik dat geld er gewoon bij voor een paar euro en dan had ik genoeg. :puh:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik had dit al verwacht. Het lijkt mij niet dat ze in 1 jaar een heel spel kunnen maken. Of ze moeten al eerder zijn gestart. Dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Ze zullen meer aandacht aan Gta V hebben gestopt dan een heel nieuw spel maken.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Tijdens het maken van een game maken ontwikkelaars altijd wel dingen of komen ze op ideeën, die ze dan niet in hun huidige project stoppen maar reserveren voor een game in de toekomst. Reken maar dat er al een groepje (hoeft niet zo groot te zijn) ontwikkelaars al in een heel vroeg stadium bezig is met de volgende GTA, wellicht zelfs al in de eindfase van de GTA waar dan aan gewerkt wordt (bijvoorbeeld een team dat zich alvast op GTA 6 richt als GTA 5 bijna klaar is).

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...