Jump to content

Phoeny's Picture Paradise


Phoenyxar

Recommended Posts

Phoeny's Picture Paradise



Ik zal hier om de zo veel tijd wat nieuwe fotootjes binnen smijten. Moge sommigen geslaagd zijn.

En zoals altijd, reacties zijn graag gezien (en worden beantwoord)! :o

Februari 2013 - Liège/Luik/Luttich



P2070001_zps1421e4de.jpg

P2070003_zpsdeab2e3f.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 235
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Phoenyxar

    153

  • RUBENN

    9

  • Michael

    8

  • NicolaB

    8

Top Posters In This Topic

Dat lijkt mij best wel een heel modern station. Dat is een hele grote verandering wanneer je het bekijkt met het Centraal Station van Groningen. Ik denk dat ik er wel uren foto's kan maken daar. Jammer genoeg hebben we niet echt zulke moderne gebouwen hier in de omgeving, maar het is zeker toch wel leuk om te zien. Ik hoop om nog meer van je te zien Phoenyxar! ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Zal er in ieder geval aan denken om de locaties wat meertalig mee te geven!

Dat lijkt mij best wel een heel modern station.

Het is een van de weinigen momenteel (met Mons/Bergen en Gent-S-P in de wachtrij). Het andere is Leuven en daar kom ik al jaren op dagelijkse basis waardoor het station me bijna niet meer opvalt, ook al dat het na al die jaren nog steeds dagelijks werken ondergaat. Maar Guillemins zal me altijd weten te boeien.

Wat een bizar station!

Het is echt prachtig, is nagenoeg onmogelijk om er een slechte foto van te maken. Kom zo'n goede 2-3 keer per jaar in Luik en dan is het toch goed/leuk om zien dat de directe omgeving elke keer wat vordert. Momenteel zijn de bushaltes en de pleinen bijna helemaal af. Deze is van een half jaartje later (en een dik jaar terug):

P7230019_zpsccf088dc.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Wat een bizar station! Heb het nog eens opgezocht met Google en het lijkt aan de buitenkant wel een stadion?

(Wellicht even de Nederlandse vertaling van de stad noemen? Dan weten Nederlanders ook waar je het over hebt puh2.gif)

Dit is in België zo normaal als wat :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Dat lijkt mij best wel een heel modern station. Dat is een hele grote verandering wanneer je het bekijkt met het Centraal Station van Groningen. Ik denk dat ik er wel uren foto's kan maken daar. Jammer genoeg hebben we niet echt zulke moderne gebouwen hier in de omgeving, maar het is zeker toch wel leuk om te zien. Ik hoop om nog meer van je te zien Phoenyxar! ;)

Dat is ook nog wel een mooi station! Beter dan Rotterdam in ieder geval:

De_Haaienbek.jpg

Bijnaam: kapsalon :7

Link to comment
Delen op andere websites

Dat lijkt mij best wel een heel modern station. Dat is een hele grote verandering wanneer je het bekijkt met het Centraal Station van Groningen. Ik denk dat ik er wel uren foto's kan maken daar. Jammer genoeg hebben we niet echt zulke moderne gebouwen hier in de omgeving, maar het is zeker toch wel leuk om te zien. Ik hoop om nog meer van je te zien Phoenyxar! knipoog.gif

Dat is ook nog wel een mooi station! Beter dan Rotterdam in ieder geval:

De_Haaienbek.jpg

Bijnaam: kapsalon emo.gif

Wie heeft dat centraal station ontwerpen? Dat is gewoon pure geldverspilling als je daar al naar wilt kijken. Ik hou ook wel van zulke oude gebouwen zoals het station in Groningen. Kan je wel wat leuke foto's maken. Maar dit is echt afschuwelijk. :7

Bewerkt: door Asphyxiated
Link to comment
Delen op andere websites

Ach, niets verkeerd aan Rotterdam Centraal. Het is ruim, uniek en de vleugel geeft de centrale hal wat extra licht en het gevoel groter te zijn dan die daadwerkelijk is. Heb soms wel mijn twijfels omtrent de Aluminium-bekleding en de kooi boven de perrons is misschien ook niet optimaal, maar er is slechter te vinden.

14566437252_06a91df59f_b.jpg

En de locatie van de klok is wat ongelukkig, je ziet die namelijk niet als je van het Oosten komt of bij de trams staat te wachten.

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom is dat moderne vaak zo over de top? 't Ziet er echt niet namelijk. Dan deden ze het vroeger een stuk beter. Het station van Groningen is inderdaad een leuk voorbeeld. De binnenkant ziet er ook mooi uit:

Groningen%20Station.jpg

Maar ja, ook hier heeft de terreur van die zogenaamde architecten al invloeden gehad. Nu kun je er in de winter niet meer langslopen zonder half op je bek te gaan, aangezien het een soort maanlandschap is. icon_rolleyes.gif Ik begrijp echt niet waarom men de entourage compleet verneukt heeft.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het wel een mooie manier van fotograferen eigenlijk. Het is een bizar station inderdaad, maar ik vind het er wel leuk uit zien. De foto's die jij maakt, zijn heel goed te verwerken in signatures e.d. als textures. Daarnaast creëer jij met je foto's echt een raar effect, wat het juist zo leuk maakt. Ik ben benieuwd naar meer foto's.

Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt allen!

Dan deden ze het vroeger een stuk beter.

Nou, op zich doen ze helemaal niets anders dan wat men vroeger deed hoor. Niet iedereen vind de klassieke bombast aangenaam en niet iedereen geniet van de simpliciteit van het modernisme. Stromingen staan tegenover mekaar omdat het op mekaar reageert. Het Pantheon was uiteindelijk ook maar de uitbuiting van wat toen mogelijk was en is op zich ook maar gewoon "over the top", toch zien we het nu als mooi.

Het station van Groningen is fantastisch bekleed vanbinnen, maar niet iedereen zal die mening delen. Sommigen zullen er een overdaad in zien, een kakafonie aan kleuren... Smaken zijn verschillend en schoonheid is geen algemeen concept. Om te begrijpen waarom iets is zoals het is moet je begrijpen wat de mensen achter de creatie dreef en wat hun opvattingen waren. Er gaat heel wat relativeren en vergelijken aan te pas en echt makkelijk is dat natuurlijk niet om op alles toe te passen.

Februari 2013 - Leuven/Louvain



P3140015_zpse7f9ba13.jpg

P3140016_zpsa2585978.jpg

P3140017_zpse30d291f.jpg

P3140019_zps715fbacf.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Nou, op zich doen ze helemaal niets anders dan wat men vroeger deed hoor. Niet iedereen vind de klassieke bombast aangenaam en niet iedereen geniet van de simpliciteit van het modernisme. Stromingen staan tegenover mekaar omdat het op mekaar reageert. Het Pantheon was uiteindelijk ook maar de uitbuiting van wat toen mogelijk was en is op zich ook maar gewoon "over the top", toch zien we het nu als mooi.

Het station van Groningen is fantastisch bekleed vanbinnen, maar niet iedereen zal die mening delen. Sommigen zullen er een overdaad in zien, een kakafonie aan kleuren... Smaken zijn verschillend en schoonheid is geen algemeen concept. Om te begrijpen waarom iets is zoals het is moet je begrijpen wat de mensen achter de creatie dreef en wat hun opvattingen waren. Er gaat heel wat relativeren en vergelijken aan te pas en echt makkelijk is dat natuurlijk niet om op alles toe te passen.

Klopt. Modern kan ook heel mooi zijn hoor, maar het is vaak zo buitenproportioneel allemaal. Het lijkt wel alsof het nu allemaal een beetje futuristisch moet zijn in de apartste vormen, terwijl vroeger juist de details het gebouw een uitstraling gaven. Hier in Groningen bijvoorbeeld hebben ze één van de mooiste stadsaanzichten platgegooid om er een hypersuperduper stuk beton neer te zetten. Past totaal niet in het stadsbeeld. Daar wordt tegenwoordig vrijwel geen rekening meer mee gehouden.

Volgens mij moet je ook een bepaalde pet op hebben om sommige vormen van architectuur te begrijpen, net als met kunst.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet niet of het allemaal buitenproportioneel is. Detail en vormgeving zijn nog steeds de focuspunten van een gebouw, afhankelijk van zijn functie. Het gaat altijd hand in hand. Dat deed het vroeger en nu ook. Genoeg voorbeelden van gedetailleerde gebouwen die niemand kent omwille van zijn (gebrekige) grootte en omgekeerd.

Daar wordt tegenwoordig vrijwel geen rekening meer mee gehouden.

Onzin, we leven net in de eerste generatie op de planeet die eindelijk begrijpt hoe waardevol het behoud van een enkel iets kan zijn. Vele generaties voor ons hebben niets om de grote en iconische monumenten gegeven en dat is mede een van de redenen dat er zo weinigen nog rechtstaan. Het Parthenon is in bouwvallige staat, niet omdat het oud is, maar omdat het destijds is gebruikt als opslag voor buskruit (en je raadt wel al waar het dak naartoe is). Pas de laatste decennia is men bezig met de reconstructie. Natuurlijk zullen er altijd fouten gebeuren en slechte beslissingen worden genomen. Maar stellen dat daar tegenwoordig geen rekening meer mee wordt gehouden is de werkelijkheid ontkennen. Niet doen!

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...