Jump to content

Phoeny's Picture Paradise


Phoenyxar

Recommended Posts

Natuurlijk zijn dat focuspunten, anders kun je je ook niet onderscheiden, maar de vormgeving schiet tegenwoordig toch wel een beetje z'n doel voorbij. Heel abstract, groots en strak moet het allemaal. Modern kan echt prachtig zijn, maar je moet ook rekening houden met de omgeving waarin je iets plaatst en daar gaat het mij om. Een architect lijkt soms meer bezig te met zijn eigen ontwerp en visie dan met de reactie t.o.v. bijvoorbeeld een stadsbeeld.

Kun je generatie overigens eens definiëren? Ik neem aan dat je op een periode van jaren doelt, maar vanaf waar precies?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 235
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Phoenyxar

    153

  • RUBENN

    9

  • Michael

    8

  • NicolaB

    8

Top Posters In This Topic

Vanaf wanneer? Vanaf ongeveer mid-jaren '80 (1980) is dat besef aanwezig. In de '60 en '70 is er ongelofelijk veel gesneuveld, prachtige gebouwen die op hun beurt in de jaren '20 en '30 zijn opgetrokken om hun tegenhangers van 1870-1890 te vervangen en ga zo maar door.

Verder denk ik dat wij concepten en ontwerpen niet op eenzelfde manier ervaren. Rekening houden met de omgeving is iets dat logischerwijs gebeurd, iets dat eigenlijk net voorheen niet gebeurde. Schaalbreuk is iets dat we zelden nog zelf creëren, eerder herstellen.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is nog eens een mooi vormgegeven station. Op die manier wordt reizen (of toch in ieder geval je beginpunt of eindbestemming) toch een stuk leuker en interessanter. Alleen even opletten dat je je trein niet mist omdat je met open mond naar de architectuur staat te staren.

Link to comment
Delen op andere websites

Erg mooie foto's... Het geeft een heel mooie indruk van de Belgische architectuur. Heel wat anders dan dat ik zelf heb gezien in België (ben alleen naar Gent / Antwerpen geweest excl doorreizen.) :puh:

Dat is ook nog wel een mooi station! Beter dan Rotterdam in ieder geval:

[plaatje]

Bijnaam: kapsalon emo.gif

Het deed me eigenlijk meteen aan R'dam centraal denken, vooral de openheid die ik in dat stationsgebouw zie. Al vind ik hem voor de rest wel mooier dan R'dam Centraal. Een van de mooiste stations ter wereld ligt trouwens in België vind ik: Antwerpen Centraal.

aankomst-centraal-station-antwerpen-289261.jpg

Heb je daar toevallig ook foto's van Phoenyxar?

Link to comment
Delen op andere websites

Helaas voor jou niet. Wanneer ik in Antwerpen-C sta zit ik meestal te wachten op de volgende aankomende trein en ben ik niet echt bezig met het nemen van foto's. Maar de indeling van het station vind ik wel fantastisch, werkt spijtig wel enkel in kopstations (hoewel er 4 doorlopende lijnen in de kelder zitten), dus niet te vaak een optie.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...