Jump to content

[EUR] Champions League 2014-2015


TekaLoca

Wie wint de CL?  

15 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk team wint de Champions League dit seizoen?

    • Juventus FC
      5
    • FC Barcelona
      10


Recommended Posts

chin+cham+pion+lig.png

Welkom in het algemene Champions League-topic!

Bespreek hier alles wat te maken heeft met het huidige seizoen in de Champions League.


10609469_718914824828657_4624820214027141532_n.jpg

Top 5 doelpuntenmakers v.h. seizoen 2014-2015

[table=header]Plaats | Speler | Aantal doelpunten

1 | x | x

2 | x | x

3 | x | x

4 | x | x

5 | x | x [/table]




[table=header]Team | Kampioen | Laatste keer in

Real Madrid | 10 keer | 2013-2014

AC Milan | 7 keer | 2006-2007

Bayern München | 5 keer | 2012-2013

Liverpool FC | 5 keer | 2004-2005

FC Barcelona | 4 keer | 2010-2011 [/table]

Bewerkt: door TekaLoca
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 401
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • MegaPilot

    96

  • TekaLoca

    60

  • KoningJesper

    52

  • Venzio

    34

De bodem voor een prachtig CL-seizoen moet nog gelegd worden: de loting vindt plaats op donderdag 28 augustus. Hopen dat Ajax dit keer eens een gunstigere loting krijgt. Hoe dan ook, ik heb er meer zin in dan ooit tevoren. :klap:

Bewerkt: door TheuNauz
Link to comment
Delen op andere websites

Hopen dat Ajax dit keer eens een gunstigere loting krijgt.

Is het niet een beetje triest dat je beseft dat je ploegje te zwak is voor CL en dat je hoopt op zwakke tegenstanders om toch maar zo lang mogelijk in het toernooi te zitten? :7

Nee.

Champions League is niet alleen maar 'winnen', maar ook een bron van inkomsten voor veel clubs. Dat maakt voor de grote clubs -als Barça- die al honderden miljoenen schuld hebben weinig uit, maar voor een gezonde club als Ajax -die niet meer aan wanbeleid doen- kan dat voor extra versterkingen zorgen, een miljoen of 5-10 maakt dan héél erg veel verschil. Een aankoop van Ajax is vaak minder dan 10 miljoen, een gunstige loting kan dus héél veel voordelen opleveren.

Het levert bovendien niet alleen voordelen op voor Ajax maar ook voor het voetbal in Nederland, hoe meer UEFA-coëfficiënten een Nederlandse club pakt, hoe meer voordeel het kan zijn voor Nederland. Op het moment dat we telkens een aantal rondes verder komen kan het ook zorgen voor een extra CL-plaats.

Link to comment
Delen op andere websites

Nee.

Champions League is niet alleen maar 'winnen', maar ook een bron van inkomsten voor veel clubs. Dat maakt voor de grote clubs -als Barça- die al honderden miljoenen schuld hebben weinig uit, maar voor een gezonde club als Ajax -die niet meer aan wanbeleid doen- kan dat voor extra versterkingen zorgen, een miljoen of 5-10 maakt dan héél erg veel verschil. Een aankoop van Ajax is vaak minder dan 10 miljoen, een gunstige loting kan dus héél veel voordelen opleveren.

Blijft imo triest om te hopen dat je een zo zwak mogelijke tegenstander krijgt.. :kots:
Het levert bovendien niet alleen voordelen op voor Ajax maar ook voor het voetbal in Nederland, hoe meer UEFA-coëfficiënten een Nederlandse club pakt, hoe meer voordeel het kan zijn voor Nederland. Op het moment dat we telkens een aantal rondes verder komen kan het ook zorgen voor een extra CL-plaats.

Alsof Nederland zich nog niet genoeg belachelijk maakt in de CL. :7 België ook hoor, daar niet van. :sigaar:
Link to comment
Delen op andere websites

Het levert bovendien niet alleen voordelen op voor Ajax maar ook voor het voetbal in Nederland, hoe meer UEFA-coëfficiënten een Nederlandse club pakt, hoe meer voordeel het kan zijn voor Nederland. Op het moment dat we telkens een aantal rondes verder komen kan het ook zorgen voor een extra CL-plaats.

Alsof Nederland zich nog niet genoeg belachelijk maakt in de CL. :7 België ook hoor, daar niet van. :sigaar:

Op het moment dat een tweede (of derde) Nederlandse club zo'n 20-30 miljoen kan bijschrijven is het ook mogelijk om grotere investeringen te doen, dus te werken aan een beter team om weer beter mee te doen met de CL. Nederland zal nooit meer in staat zijn om zo dominant te zijn als 20-30 jaar terug, maar elk jaar mee doen om overwinteren is al iets moois.

Jezelf belachelijk noemen als je met de sterkste competitie ter wereld mee mag doen? Het zou jou dus niets uitmaken als België zijn CL-plaatsen verliest, wat zal resulteren in een nóg lager niveau en nog minder inkomsten - dan kom je in een cyclus en zal het zwakker en zwakker worden.

Link to comment
Delen op andere websites

Op het moment dat een tweede (of derde) Nederlandse club zo'n 20-30 miljoen kan bijschrijven is het ook mogelijk om grotere investeringen te doen, dus te werken aan een beter team om weer beter mee te doen met de CL. Nederland zal nooit meer in staat zijn om zo dominant te zijn als 20-30 jaar terug, maar elk jaar mee doen om overwinteren is al iets moois.

Klopt, maar overwinteren doordat je tegenstanders zwak zijn, is niet echt mooi. Dan liever een Costa Rica verhaaltje.

Jezelf belachelijk noemen als je met de sterkste competitie ter wereld mee mag doen? Het zou jou dus niets uitmaken als België zijn CL-plaatsen verliest, wat zal resulteren in een nóg lager niveau en nog minder inkomsten - dan kom je in een cyclus en zal het zwakker en zwakker worden.

Nee, de prestaties die de Nederlandse en Belgische clubs presteren in de CL is elk jaar te belachelijk voor woorden. Heel veel inkomsten hebben de Belgische topclubs niet van de CL, want overwinteren is al te veel gevraagd(hoogstens paar miljoentjes omdat ze meegedaan hebben :clown: ).

Elke speler in België die een uitzonderlijk seizoen speelt gaat meteen weg, de competitie kan er niet op verbeteren zolang er clubs zijn die met geld kunnen gooien alsof het niks is. Batshuayi en Hazard(Thorgan, zijn broer was natuurlijk al meteen opgemerkt door een buitenlandse club) bijvoorbeeld. Een CL deelname gaat daar geen verandering in brengen.

Link to comment
Delen op andere websites

Je krijgt al 8 miljoen door in de groepsfase mee te doen, daar komen nog televisie-rechten en extra merchandising bij. Ajax krijgt hierdoor zo'n 20-30 miljoen euro per jaar extra, om gewoon 'mee te doen'. Ik schat dat Anderlecht ongeveer dezelfde inkomsten zal hebben, iets minder omdat er wat minder kijkers zijn natuurlijk.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Gisteren is de terugmatch Ludogorets Razgrad - Steaua Bucharest gespeeld (volgens mij is mijn vorige post hier ook over Steaua)

Match eindigt op 1-0 (goal net voor affluiten), wat het eindresultaat op 1-1 brengt. Er worden verleningen gespeeld, waar op een ding na niets gebeurd: Stoyanov -doelman van Ludogorets- pakt rood in de 119e minuut (vervangingen opgebruikt) en met strafschoppen in het vooruitzicht neemt verdediger Cosmin Moti plaats in het doel.

Moti_zps7a0248bc.jpg

Hij scoort zelf een strafschop, pakt er twee en plaatst Ludogorets zo in de Champions League (groepsfase?).

En hij kwam dit jaar over van Steaua Bucharest.

Wat een held.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben benieuwd in welke loting Ajax komt, ik hoop dat ze een gunstige poule hebben, maar ik ben bang dat ze de poule des doods gaan krijgen. Maar daar komen we na vanavond achter.

Ik wist niet dat hij van Steaua komt, dat maakt het toch mooier :7

Vandaag loting, spannend want nu hoop ik echt op een topper in de groep van Anderlecht, kan ik eindelijk eens terug naar het stadion :D

Anderlecht zit toch in pot 4 qua punten?

Link to comment
Delen op andere websites

Leuk voor Ludogorets, maar wel diep triest van de scheidsrechter. Ik verwacht een toparbiter die volledig professioneel is (het gaat wel om +-25miljoen). Heb je gezien hoe ver hij van de lijn stond? Op die manier had die andere keeper (dik 2 stappen vooruit) ze ook wel gepakt.

Link to comment
Delen op andere websites

Leuk voor Ludogorets, maar wel diep triest van de scheidsrechter. Ik verwacht een toparbiter die volledig professioneel is (het gaat wel om +-25miljoen). Heb je gezien hoe ver hij van de lijn stond? Op die manier had die andere keeper (dik 2 stappen vooruit) ze ook wel gepakt.

Je hebt 100% gelijk, maar dit gebeurt wel vaker bij penalties(en er wordt heel vaak niets aan gedaan). :(
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...