Jump to content

Tropico 5


moechy

Recommended Posts

Ontwikkelaar : Haemimont Games

Uitgever: Kalypso

Genre: Management/simulatie/bouw

Platforms: Pc

Aantal spelers: 1 - 4

Release: 23 mei 2014

Demo: /

Website: http://www.worldoftropico.com/us/

Tropico 5

Keer terug naar de afgelegen eilandnatie TROPICO in het volgende deel van de veelgeprezen en enorm populaire 'dictatorsim-serie'.

Kenmerken:

  • Breid het bewind van je dynastie uit vanaf de vroege koloniale periode tot na de 21e eeuw en overwin een gloednieuwe set uitdagingen, waaronder geavanceerde handelsmechanismen, technologisch en wetenschappelijk onderzoek, ontdekkingsreizen en (voor het eerst in de geschiedenis van Tropico) coöperatieve en competitieve MULTIPLAYER voor maximaal 4 spelers.

De tijdperken:

  • Begin je heerschappij in de koloniale tijd, overleef de wereldoorlogen en de Grote Depressie, wees een dictator tijdens de Koude Oorlog, en ontwikkel je land tot de moderne tijd en verder. Alle tijdperken vanaf de 19e tot de 21e eeuw hebben hun eigen uitdagingen en mogelijkheden.

De dynastie

  • Alle familieleden van El Presidente wonen op het eiland en kunnen worden benoemd tot heerser, manager, ambassadeur of generaal. Investeer in de leden van de dynastie om nieuwe eigenschappen vrij te spelen en ze in je meest waardevolle mensen te veranderen.

Onderzoek en vernieuw

  • Ontwikkel je natie door nieuwe gebouwen, technologieën en grondstoffen te ontdekken. Renoveer je oude gebouwen om er efficiëntere moderne gebouwen van te maken.

Geavanceerd handelssysteem en handelsvloot

  • Verzamel een internationale handelsvloot en gebruik je schepen om handelsroutes naar aangrenzende eilanden of wereldmachten veilig te stellen, voor zowel export als import.

Verken je eiland

  • Ontdek wat er achter de fog of war ligt. Vind waardevolle grondstofafzettingen en verken de ruïnes van oude beschavingen.

Gloednieuwe vormgeving

  • Alle vormgeving is volledig vernieuwd om Tropico 5 een unieke visuele uitstraling te geven. Kies uit meer dan 100 gebouwen uit alle tijdperken.

Coöperatieve en competitieve multiplayer

  • Maximaal 4 spelers kunnen hun eigen steden en economieën opbouwen op elke gegeven eilandkaart.
  • Spelers kunnen grondstoffen, voorraden en mensen delen of elkaar de oorlog verklaren.

Nog mensen die dit spelen?

Ben zelf nog even aan het wachten op men nieuwe pc voordat ik dit begin te spelen, maar ben al naar wat video's aan het kijken.

Ziet er mij een leuk spel uit en een groot verschil t.o.v. tropico 1 die ik wel ooit gespeeld heb :puh:.

Bewerkt: door moechy
Link to comment
Delen op andere websites

Oke, nice. Ik ben nu Tropico 4 aan het spelen n.a.v. die review van deel 5. Ik moet zeggen dat ik Tropico 5 erg veel op Tropico 4 vind lijken. Ik vermaak me in ieder geval wel erg met Tropico 4. De soundtrack is by the way echt om te lachen :D

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het wel soms jammer dat je niet overal de vrijheid in hebt. Zoals geld vragen voor healthcare of religie :D Of dat je een land eerst helemaal voorziet van trade (olie ofzo) en dat je dan hopla de kraan dichtdraait en naar de concurrent gaat (dat je daarmee world politics kan beïnvloeden :puh:)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...