Jump to content

GTAForum - Movie Database


ERRWINS

Recommended Posts

logoueu8c.png

Introductie:

Hierbij wordt de GTAForum Movie Database geintroduceerd. Alle films die worden bekeken en gerapporteerd in het 'laatst bekeken film' topic, worden hier netjes in een overzicht gezet. De films worden voorzien van een beschrijving, trailer en natuurlijk de reviews van de leden. Nooit meer zoeken naar een film om te kijken want ze staan allemaal hier en eerlijk beoordeeld zodat je weet wat je kunt verwachten. Mocht je toch nog een professionele review willen lezen, dan kun je op de titel klikken voor de IMDB (International Movie Database) pagina van de film.

De films zijn gesorteerd op alfabetische volgorde.

0-9

1408 (2007)

Beschrijving:

Mike Enslin is een niet al te succesvolle schrijver van boeken over bovennatuurlijke fenomenen. Als research voor zijn nieuwe boek gaat hij op zoek naar de beruchte kamer 1408 in een New Yorks hotel. Vastbesloten te bewijzen dat de verhalen rondom de kamer een mythe zijn, schrijft hij zich in als gast, ondanks waarschuwingen van Mr. Olin, de hotel-eigenaar.

Review(s):

@Scarface92:

Een spannende horror/thriller film met angstaanjagende schrik momenten. Het verhaal zat goed in elkaar en is tevens gebaseerd op een verhaal van Stephen King.

22 Jump Street (2014)

Beschrijving:

Agenten Schmidt en Jenko moeten voor een nieuwe zaak undercover bij een plaatselijke universiteit. Als Jenko bij het footballteam zijn verwante ziel tegenkomt, en Schmidt bij de kunstclub, beginnen de twee te twijfelen aan hun partnerschap. Het is aan hen om niet alleen de zaak op te lossen, maar ook aan te tonen dat ze op volwassen wijze met elkaar kunnen leven.

Review(s):

@Foreigner97:

Laatst ben ik ook naar 22 Jump Street geweest. 'k Was nog compleet vreemd met deze serie, maar dat maakte voor het verhaal bijster weinig uit. Ik zat er snel in en het was direct duidelijk wat er gebeurde op het doek. Een film waarbij humor, actie en persoonlijke worstelingen op een goede wijze bijeen zijn gegoten. Mogelijk zijn zulk soort onderwerpen een best vaak voorkomende combinatie voor zo'n film, maar hij doet het blijkbaar nog steeds goed. Een opvolger zou ik zeker overwegen om nog te kijken in de bioscoop, en wie weet dat ik z'n voorganger (21 Jump Street) er ook nog eens bij pak. Kortom: prima film, maar ook niet héél speciaal. Een 7.5 lijkt me op z'n plaats.

@Grand Theft Auto TOM:

Gisteren met een vriend naar de bioscoop om eindelijk eens het 'veelgeprezen' 22 Jump Street te kijken. Aangezien ik 21 Jump Street al een keer had gezien wist ik wat voor soort film het was. Toch vond ik het vervolg een stuk beter. Meer humor en actie, ook al vind ik zo'n combinatie normaliter niet zo leuk. Het was echt een geniale film die ik iedereen wel kan aanraden. :)

Wat mij betreft is hij dan ook een 9,5/10 waard.

@Forever GTA:

Heeft een aantal leuke dingen erin zitten voor een lach, zeker ook bij de credits.

Een aardige film al is het niet veel bijzonders net als deel 1.

Denk ook dat de acteurs niet echt bij elkaar horen, bijv jonah hill is een rare kerel.

A

A Million Ways to Die in the West (2014)

Beschrijving:

Een schapenhouder vlucht weg voor een vuurgevecht, waarop zijn vrouw (Amanda Seyfried) hem besluit te verlaten. Op dat moment moeten de problemen nog beginnen. De mysterieuze vrouw (Charlize Theron) van een crimineel rijdt het dorp binnen en helpt de boer moed te verzamelen. Maar dan verschijnt plots haar criminele echtgenoot, gespeeld door Liam Neeson, en de boer moet zijn eer verdedigen. Silverman speelt een hoertje die letterlijk alles doet voor geld, maar ze weigert naar bed te gaan met haar verloofde (Giovanni Ribisi) aangezien ze hiermee wil wachten tot na het huwelijk.

Review(s):

@.Sharingan:

Een film van Seth Macfarlane.. Had er wat meer van verwacht.. Er zaten enkele grappige stukken in de film en het verhaal was voorspelbaar.. Niet echt waard om te kijken tho.. 4/10

@Dippie:

'A million ways to die in the West'. Wat een geniale film. Een paar wtf en dzjeeez momenten, en veel moeten lachen om de slechte grappen in de film. Zeker een aanrader voor iemand die een gekke en grappige film wil kijken. :Y

Het is niet bijzonder goed, maar het krijgt van mij toch een 7,5/10 :)

@Dexist:

Echt een geniale film! Je moet natuurlijk niet te veel verwachten van zo'n soort film, het is een blijft een comedy/parodie.

Geniale stukjes kwamen er ook in voor zo stukjes/verwijzing naar een andere western film :puh: en een andere geniale trilogy.

@Forever GTA:

Met Seth macfarlane dat zegt al genoeg lijkt me, tja je zou kunnen zeggen een soort parodie op alle western films. Hoe bizar en komisch het ook mogen zijn voor sommige kan het te ver gaan, maar dat terzijde het is een goeie film met een lach. En er zitten enkele acteurs in die zo kort erin zitten dat je de clou moet zien lijkt me?

As above so below (2014)

Beschrijving:

Een stel jonge ontdekkingsreizigers gaat op zoek naar de rijkdommen onder de straten van Parijs. Hier liggen kilometers aan gangenstelsels, de eeuwige rustplaats van talloze zielen. Eenmaal beneden ontdekt de groep het duistere geheim achter deze stad der doden.

Review(s):

@Forever GTA:

Volgens sommige een wat ‘’Indiana jones vs Tomb raider’’ film vanwege bepaalde inhoud scenes. Het is spannend al vooral donker meestal en ook wat verwarrend, maar zeker mooi gedaan al is het niet iets nieuws.

B

Battle Los Angeles (2011)

Beschrijving:

Wanneer er een buitenaardse invasie plaatsvindt in Los Angeles worden een leger sergeant (Aaron Eckhart) en zijn eenheid ingezet om de stad te beschermen. Hij en zijn team vormen in de straten van Los Angeles de eerste en laatste verdedigingslinie tegen deze onbekende, maar zeer gevaarlijke strijdkrachten.

Review(s):

@AXIO:

Ik zat wel in de film en alleen in de reclame knipperde ik met me ogen. De film had van mij zo nog langer door mogen gaan en het einde had beter gekund. 8/10

Blended (2014)

Beschrijving:

'Blended' volgt de gescheiden moeder Lauren en weduwnaar/vader Jim, die een vreselijke blind date met elkaar beleven. Bij toeval komen ze elkaar later weer tegen tijdens een vakantie in Afrika, waar ze elkaar alsnog leuk beginnen te vinden.

Review(s):

@Forever GTA:

Het gebeurt niet veel maar Adam sander heeft eindelijk n pareltje gemaakt, de laatste was ook nog niet zo lang geleden met een grote cast.

Hoewel je Sandler & Barrymore meer als broer en zus ziet, is er hier genoeg chemie voor een klik. De film heeft een mooie verhaal en de juiste ingredienten, het is echt hilarisch zowel romantisch maar ook best emotioneel. Het aspect van ‘’verloren moeder’’ is er mooi ingeweven very sweet. Het laat stukken van Afrika zien erg mooi gefilmd.

En zo leuk om the horen het liedje begin van de credits, met kinderen stemmen.

C

Carlito's Way (1993)

Beschrijving:

Drugsdealer Carlito Brigante wordt vrijgelaten uit de gevangenis dankzij zijn advocaat Buddy. In de gevangenis heeft Brigante besloten om een nieuw leven op te bouwen samen met zijn geliefde Gail. Door eergevoel en loyaliteit komt hij echter weer in de problemen.

Review(s):

:

Hele goede film. Er zit wel minder actie in als in bijvoorbeeld scarface, en het verhaal is ook niet beter als scarface, maar het is zeker een top film! :tu:

7,7/10

Curse of Chucky (2013)

Beschrijving:

In 'Curse of Chucky' rouwt Nica (gespeeld door Dourifs dochter Fiona) om haar moeder die onlangs zelfmoord heeft gepleegd. Ze krijgt haar zus over de vloer om haar te helpen. Zij neemt haar dochter mee en die heeft een roodharige pop genaamd Chucky bij zich. Plotseling vinden er enkele brute moorden plaats in het huis, waarna Nica begint te vermoeden dat de pop er iets mee te maken heeft. Chucky heeft enkel als doel om de klus te klaren waar hij twintig jaar eerder mee begonnen was en niets kan hem hierbij tegenhouden.

Review(s):

:

Niet heel anders dan de vorige delen al worden er in deze film dingen duidelijk gemaakt over gebeurtenissen in de vorige films, maar ik ga er niets van spoilen. Brad Dourif acteerde wederom ijzersterk.

D

Dawn of the Planet of the Apes (2014)

Beschrijving:

Dawn volgt de steeds groter wordende groep van genetisch geëvolueerde apen die allemaal onder leiding staan van Caesar. Ze voelen zich bedreigd bij het aantreffen van een groep mensen die het verwoestende virus van tien jaar eerder schijnen te hebben overleefd. In eerste instantie benaderen ze elkaar vredig, maar het duurt niet lang voordat er een oorlog losbarst waarbij duidelijk moet worden welke van de twee soorten de baas is.

Review(s):

@Skullz-000:

Geweldig vervolg op de rise of the planet of the apes

Alleen jammer dat het oude 'baasje' van Caeser niet meer meedoet :cry:

8.5/10

@MegaPilot:

Verschrikkelijk overrated. :7 Niet meer dan een doorsnee apen-praten-film.

6/10

@Forever GTA:

De oude films waren al behoorlijk goed, dus mocht je benieuwd zijn of deze nieuwe remakes het waard zijn om te kijken. Dat zijn ze zeker en dit 2e deel is nog beter dan de 1e.

Er zit zoveel in van emoties tot familie en overleven, het probleem zit m vooral in de menselijke kant waar weinig ontwikkeling in zit. Verder behoorlijk mooie effecten en computer ontwikkeling zeker in de richting hoe de apen gemaakt zijn. Al hadden de apen wat meer mogen spreken uiteraard.

Hoewel je wel weet waar het heen gaat, is de lijn dun waardoor de events spannend zijn.

De Marathon (2012)

Beschrijving:

De Rotterdamse vrienden Gerard, Leo, Kees en Nico werken gebroederlijk samen in de garage van Gerard, maar de zaken gaan niet al te best. Het viertal komt op het lumineuze idee zich te laten sponsoren en mee te doen aan de marathon van Rotterdam om op die manier de garage van de ondergang te redden. Voor de maten staat er met de voorbereidingen op deze prestigieuze loop en het redden van de garage echter meer op het spel dan alleen het halen van de finish...

Review(s):

:

Erg mooie Nederlandse komedie uit 2012. Goede acteurs, pakkend verhaal, heerlijke Rotterdamse humor (altijd goed :puh:) en de nodige drama.

Wel jammer van het overdreven veel gvd-gebruik...

Maar... wat een heerlijke film, al een aantal keer gekeken, zeker een aanrader!

@Guardian1980:

Een film die beter was dan ik van te voren had verwacht. Goeie acteurs, die uitstekend hun personages neerzetten. Verder een bijzonder verhaal; veel lachen en toch ook een treurig element. Prima vulling van een voetballoze avond ;)

E

Edge of Tomorrow (2014)

Beschrijving:

In 'Edge of Tomorrow' is de mens in oorlog met een buitenaards ras, genaamd de Mimics. Lt. Col. Bill Cage (Cruise) heeft nog nooit gevochten, maar op een dag verliest hij zijn rang en wordt hij op een gevaarlijke missie gestuurd. Cage wordt binnen een paar minuten gedood, maar weet een van de aliens te doden. Vreemd genoeg wordt hij weer wakker, aan het begin van dezelfde helse dag, en moet hij weer vechten. Weer delft hij het onderspit en weer wordt hij wakker. Het directe contact met het buitenaardse wezen heeft hem in een tijdlus gegooid. Maar elke keer wordt Cage sterker, slimmer en wordt hij een gedegen tegenstander van de Mimics. Zijn strijd wordt de sleutel tot het verslaan van de buitenaardse wezens en het redden van de aarde.

Review(s):

@Forever GTA:

Het lijkt nogal op de film ‘’groundhogday’’ maar het is wel spannend met veel actie.

Cruise en blunt hebben goeie chemie, en het is zeker een goeie rol voor emily blunt. Al had ze wel een mysterieuze verwarde blik?

De snelheid was redelijk te volgen net als de effecten die mooi zijn.

Het panser dat ze gebruiken leek me verdacht veel op die van de film ‘’elysium’’ en dat deed me weinig al haalden ze hier er mee uit.

En tja het einde er zit een gemiste kans in, je wilt weten wat er gebeurt en ook met hun samen.

End of Days (1999)

Beschrijving:

Aan het einde van het millennium wordt Jericho Cane meegesleurd in een web van bovennatuurlijke intriges, wanneer hij ontdekt dat het lot van de mensheid verbonden is met de veiligheid van een vrouw die achterna gezeten wordt door het ultieme kwaad. Cane wordt geconfronteerd met een kwaad dat niet bevochten kan worden met de conventionele middelen, en de enige manier om te overwinnen is om weer in zichzelf te geloven en het tragische verlies van zijn familie te boven te komen.

Review(s):

@Trax:

Goed acteerwerk, sterk verhaal, vooral de gelovigen vormden echt een 'team'.

Deze film krijgt van mij een: 7/10

F

Fight Club (1999)

Beschrijving:

Een jongeman baalt van zijn doodlopende carrière en kleurloze leven. Samen met een vriend, Tyler Durden genaamd, creëert hij een nieuwe club waarin mannen hun frustraties kunnen afreageren door elkaar tot pulp te slaan: de zogeheten Fight Club. Al snel vindt hun initiatief navolging en ontstaan er overal in het land nieuwe clubs.

Review(s):

:

Heel interessante film. Uiteindelijk is het verhaal lastig en gecompliceerd, maar later valt alles weer te begrijpen. Te gekke film.

9/10

G

Grace of Monaco (2014)

Beschrijving:

De film, Grace of Monaco, zal zich afspelen in 1961 en '62, toen de voormalig actrice Kelly al prinses was van Monaco, dat een felle strijd uitvocht met Frankrijk. De invloed van Kelly achter de schermen was cruciaal om het conflict niet uit de hand te laten lopen.

Review(s):

@Forever GTA:

Leuke film zeker om wat meer te zien hoe het Grace kelly verging, en zitten wat mooie momenten in.

Maar Nicole kidman hoe goed ze ook actrice is, is niet de goeie keuze om haar te spelen. Er zullen er maar weinige zijn die Grace kunnen evenaren.

Guardians of the Galaxy (2014)

Beschrijving:

Peter Quill, een intergalactische politieagent, komt in het bezit van een mysterieuze bol die toebehoort aan Ronan. Hij is een machtige slechterik die uit is op slechts één ding: heerschappij over het universum. Om uit Ronans klauwen te blijven, sluit Peter zich aan bij een groep bijzondere huurlingen, bestaande uit Rocket, Groot, Gamora en Drax the Destroyer.

Review(s):

@Dexist:

Wat een geweldige film, prima characters. Vooral Rocket en Groot een geweldig stel :). Lang geleden echt zo genoten van een goede film.

@Forever GTA:

Had er nooit van gehoord tot dat de trailers kwamen, leek me wel een leuke film maar had geen verwachtingen. Maar ik ben weg geblazen wat een fenomenale film! En het neemt zich ook niet al te serieus.

Het is een verfrissing om te zien dat de karakters niet zo stereotypisch zijn, het is niet wat je verwacht in ieder geval als het om een groep superhelden gaat. Een van m’n favorieten is zeker ‘’Groot’’ hij zegt dan wel weinig maar wat ie doet is groots!

Goed verhaal veel spanning en actie, en hele goeie melodramtische sfeer. Prachtige visuele effecten en omgevingen, t gaat wat snel soms maar er is enorm veel te zien. Zit vele komische dingen in. Het einde heeft veel weg van ‘’Thor 2’’ Wat betreft de muziek wel leuk maar er had meer in kunnen zitten.

Wel wat jammer dat er elders mensenachtige figuren zijn, doet wat van de sfeer van de vele toch wat te weinige alien soorten af..

Kan er veel over uitweiden maar ga zelf kijken, blow your mind away!

H

Heat (1995)

Beschrijving:

Neil McCauley is een professionele dief. De aanpak van zijn diefstallen is zo professioneel, dat het zelfs de politie verbaast. Rechercheur Vincent Hanna raakt geobsedeerd door het werk van McCauley en wil hem koste wat kost te pakken krijgen. Het hoogtepunt voor beiden wordt bereikt als McCauley bezig is om zijn grootste klus ooit te klaren en Hanna met zijn team de voorbereidingen treft om McCauley in te rekenen. Beiden realiseren zich dat dit de grootste uitdaging van hun leven is.

Review(s):

@TrueSkum:

Super goeie actiefilm, goed verhaal, super acteerwerk al mocht er wel meer actie in sommige stukken waren echt te langdradig maar voor de actieliefhebbers echt een aanrader! 8/10

Hercules (2014)

Beschrijving:

Na voltooiing van zijn legendarische twaalf werken, heeft Hercules zijn familie verloren. Hij is zijn familie verloren, en zweert wraak op de Goden. Zijn enige lust ligt in vechten. Mettertijd heeft hij samen met zes gelijksoortige vrienden een band opgebouwd. Ze zijn over het land gaan reizen en verrichten zware, gewelddadige klussen. Maar als de heerser van Thracië en zijn dochter de hulp van Hercules nodig hebben om een wrede en angstaanjagende krijgsheer te verslaan, ontdekt Hercules dat hij nooit aan zijn verleden zal ontsnappen. Hij moet weer de held worden die hij ooit was, en zijn eigen mythe omarmen.

Review(s):

@Forever GTA:

De zoveelste Hercules film van t jaar, en ze lijken meer te richten op z’n menselijke kant dan z’n kracht en god power. De vorige film was wat beter, maar hier met behulp van vrienden ziet de strijd er goed uit en ook de mythes. Maar het kan allemaal beter.

How to Train Your Dragon 2 (2014)

Beschrijving:

In het tweede deel van de 'How to Train Your Dragon'-trilogie treffen we hoofdrolspeler Hiccup en zijn drakenvriendje Toothless 5 jaar na de gebeurtenissen uit de eerste film aan. Terwijl Astrid, Snoutlout en de rest van de bende jonge Vikingen elkaar uitdagen in drakenraces (de nieuwste populaire sport) verkent het onafscheidelijke paar onverkende gebieden en nieuwe werelden. Als de twee op een geheime ijsgrot schuilen die honderden wilde draken herbergt, komen ze terecht in een enorme strijd die de vrede bedreigt.

Review(s):

@Forever GTA:

Een hevig vervolg dat net zo goed als de 1e film zo niet beter, een spannende ontroerend verhaal waar je weliswaar misschien een traantje bij weg pinkt.

Zoveel verschillende mooie draken erg leuk om te zien hun eigenaardigheden, zeker samen met hun mens wat leuke momenten oplevert.

I

Into the Storm (2014)

Beschrijving:

Het dorpje Silverton wordt verwoest door een onverwachte reeks krachtige tornado's en de inwoners krijgen ook nog een lading monsterlijke cyclonen op hun af. Waar de slimme mensen schuilen, zetten stormjagers alles op alles om dichtbij te kunnen komen.

Review(s):

@Forever GTA:

Als je ‘’Twister’’ gezien hebt vroeger weet je waar het over gaat, en laat ik gelijk zeggen deze film is zoveel malen beter.

Het is een mooie film met een zekere spanning, hele gave tornado’s en domme dingen die er gedaan worden. Enige min puntje is dat na alles wat er gebeurt is een zeker jongen t meisje niet vraagt.

J

K

L

Let's be Cops (2014)

Beschrijving:

Twee vrienden verkleden zich voor een gekostumeerd feestje als politieagenten en worden de sensatie van hun buurt. Maar deze nieuwe helden worden gevangen in een web van het echte leven, van maffiosi, en gemene detectives. Om hun hachje en hun naam te redden moeten ze alles op alles zetten.

Review(s):

@Forever GTA:

Wel een redelijke grappige film hoewel wat ongeloofwaardig hier en daar.

Iedereen die probeert stoer te doen, en maar enkele lukt dat echt goed, de spanning is hierdoor niet optimaal maar wel goed op de juiste momenten.

En wat ‘’Nina dobrev’ betreft het is jammer zo weinig hier doet want ze kan veel meer.

Lucy (2014)

Beschrijving:

Een drugssmokkelaar slikt de drugs die ze moet vervoeren in en komt er plotseling achter dat ze superkrachten heeft.

Review(s):

@Forever GTA:

In een bepaalde opzicht is het een spannende film, maar kan dat niet vasthouden.

Het is ook niet de 1e film met dit concept, zoals Scarlett’s vorige film ‘’her’’ en bijv limitles.

Het is mooi gemaakt en ziet er wel apart uit, maar het acteerwerk laat te wensen over en er kon veel meer uit het concept en brein gehaald worden.

M

Magic in the Moonlight (2014)

Beschrijving:

1920, Zuid-Frankrijk. Tegen de achtergrond van rijke herenhuizen aan de Côte d’Azur heeft een Brit de opdracht gekregen een gevoelig liggende fraudezaak te onderzoeken. Dat brengt persoonlijke én professionele complicaties met zich mee.

Review(s):

@Forever GTA:

De film is interessant hoewel wat matig op momenten, er zitten heel wat gevatte momenten in zowel wat humor. De plekken die gefilmd zijn erg mooi uitgekozen kwa licht met de omgeving, en t past ook wel in de tijd van de film.

Het verhaal heeft een rustig tempo en goeie twisten, terwijl het gevoel hebt dat het niet klopt.

Hoewel ik niet echt het gevoel had dat ''Emma stone'' helemaal in deze film pasten, deed ze het uitstekend.

Maleficent (2014)

Beschrijving:

In Maleficent zien we de mooie en onschuldige Maleficent opgroeien in een vreedzaam bos. Als het bos aangevallen wordt door een leger, blijkt ze de grootste kracht te zijn die het land wil beschermen. Ze wordt bedrogen en haar hart verandert daardoor langzaam in steen. Maleficent wil wraak, en betovert de pasgeboren baby Aurora van de nieuwe koning, die vroeger haar vijand was. Als Aurora opgroeit, beseft Maleficent zich dat het meisje de sleutel tot vrede is, en wellicht ook tot haar ware geluk.

Review(s):

@Forever GTA:

Je zou weer een kind willen zijn terwijl je deze film kijkt, veel van de dingen in fantasy films van de afgelopen jaren en vroeger gecombineerd zitten hierin. Het is werkelijk magisch en wat woord je ook zoekt om het te omschrijven een episch sprookje is het gewoon!

Op enkele na is dit een film die er lang niet geweest is ‘’one in a million’’ Het zit ook op een heel ander niveau.

Het volgt min of meer het verhaal van Sleeping beauty maar dan de kant van Maleficent, al ontbreekt de 100 jarig slaap en wat andere dingen etc.. het kan wat verwarrend zijn. Maar het meeste zit er in dus focus er niet te veel op.

Het is helaas net niet voor kleine kids of tenminste voor onder de 12, aangezien het voor een groot gedeelte een grimmige duister sfeer heeft met geweld. En dat is jammer omdat het zo mooi is. Prachtige visuele effecten, met een lichte en duister kant gecombineerd plaatje

Angelina jolie is goed uitgekozen en draagt de film, en dat doet ze sterk en elegant wat een prachtig acteerwerk. Heerlijk duivelse charme maar ook mooie ontroerende momenten.

Prima acteurs zeker elle fanning. alleen ‘’frank de koning’’ vind ik maar niks met zijn stem.

De credits song is goed uitgekozen, en ik ga zeker nog een keer om het te zien.

N

O

One Flew Over the Cuckoo's Nest (1975)

Beschrijving:

De rebelse McMurphy komt tegen zijn wil in een gekkenhuis terecht. Daar botst hij al snel met de autoritaire zuster Ratched die het instituut met ijzeren hand leidt. Wanhopig probeert McMurphy zijn medepatienten op te zetten tegen de repressie en de dodelijke atmosfeer.

Trailer

Review(s):

@3L1077:

Uniek. Echt een leuke film. Het gaat over een normale, ietwat psychologisch mislukte man, die terechtkomt in een gekkenhuis voor onderzoek. Langzaam begint hij met alle andere gekken een band te krijgen, en er gebeuren een heleboel dingen. Het is niet meteen een episch avontuur of zo, maar de creativiteit die verborgen zit in de dysfunctionele trekjes van de gekken is echt uniek. Elk hebben ze hun eigen dingetje, dat hun een hele hoop karakter geeft.

Natuurlijk fantastisch geacteerd, en het blijft leuk om Jack Nicholson boos zien te worden.

Oorlogsgeheimen (2014)

Beschrijving:

De Zuid-Limburgse jongens Tuur en Lambert zijn beste vrienden tijdens de Tweede Wereldoorlog. Tuurs vader zit bij het verzet, maar Lamberts vader is een NSB’er. Maartje, nieuw in het dorp, laat alleen aan Tuur weten dat ze Joods is. De vriendschap knalt uit elkaar en dan slaat het noodlot toe…

Review(s):

@Forever GTA:

Het is een redelijke film goed verhaal, maar het lijkt me dat ze er wat meer mee hadden kunnen doen. Het blijft een beetje borrelen zeker voor de kind acteurs die veel moeite doen om te tonen wat ze voelen.

P

Planes 2 (2014)

Beschrijving:

In dit vervolg zegt Dusty het luchtracen vaarwel en gaat hij de luchtbrandweer helpen!

Review(s):

@Forever GTA:

De 1e was wel goed deze is nog wat beter, mooie liedjes zitten er ook in.

De verhaallijnen zijn wel bekend alleen is dit moet voertuigen.

Q

R

Rain Man (1988)

Beschrijving:

De beroofde handelaar Charlie Babbit keert huiswaarts om de begrafenis van zijn vader bij te wonen. Eenmaal aangekomen komt hij erachter dat hij naast de erfenis grijpt en blijkt hij ook nog een autistische broer te hebben. Charlie ontfermt zich over zijn onhandelbare, maar geniale broer.

Review(s):

@Crazy-Ghost:

Een best wel oude film, maar alsnog super goed. Die gast die die autist speelt, speelt echt super goed. Ook doet die man mij denken aan die gehandicapte van Intouchables.

8/10.

Rio 2 (2014)

Beschrijving:

De film volgt Blu, Jewel en hun drie kinderen die het perfecte leventje leiden in het prachtige Rio de Janeiro. Jewel is van mening dat de kinderen moeten leren leven als echte vogels en daarom besluiten ze de Amazone in te gaan. Blu probeert zich aan te passen aan de nieuwe buren, maar vreest ondertussen dat hij zijn gezin kwijtraakt binnen de onbekende omgeving.

Trailer

Review(s):

@ERRWINS:

Een prima vervolg van het eerste deel en zuigt je direct mee in het verhaal. Je leeft mee met het hoofdpersonage (Blu) die weer lekker genant bezig is. Heerlijke familiefilm of voor de animatieliefhebber :tu:

8.5/10

S

Safe House (2012)

Beschrijving:

Actiethriller met Denzel Washington als Tobin Frost, een overgelopen CIA-agent die onherstelbare schade heeft toegebracht aan de Verenigde Staten door staatsgeheimen te verkopen. Na jarenlang te zijn opgejaagd, wordt hij in Zuid-Afrika opgepakt en ondergebracht in het lokale Safe House waar Matt Weston (Ryan Reynolds) de leiding heeft. De levensgevaarlijke Frost is nauwelijks binnen of het Safe House wordt aangevallen. De onervaren Weston weet op het nippertje met Frost te ontsnappen. Terwijl ze achtervolgd worden door meedogenloze huurmoordenaars, probeert Weston te achterhalen wie er achter dit complot zit.

Review(s):

@Guardian1980:

Lekker spannende film, met prima acteurs. Denzel Washington staat altijd voor kwaliteit, maar Ryan Reynolds doet niet voor hem onder. De manier waarop Washington het safehouse werd binnen gebracht kwam mij wel heel bekend voor; zo gaan we in Nederland ook om met het allergrootste geboefte.

Het verhaal is misschien wat ver gezocht, maar wanneer je ter ontspanning kijkt, is dat niet storend. Vanwege de spanning en het prima acteerwerk een 8/10

Sin City: A Dame to Kill For (2014)

Beschrijving:

Ava Lord heeft haar man Dwight verraden, een punt achter hun relatie gezet en hem verlaten voor een rijkere man. Jaren later keert ze naar hem terug en beweert dat ze misbruikt wordt in haar huwelijk en vraagt hem te helpen. Wanneer Ava Dwight echter op laat draaien voor de moord op haar man, probeert Dwight samen met Marv zijn naam te zuiveren.

Review(s):

@Forever GTA:

Hier hoef ik niet lang over uit te wijden, het is namelijk net als deel 1.

Een meesterlijke film, mysterieus, actie, geweld & spanning, geweldige acteurs. Heerlijk dat zwart/wit en maar enkele kleur er door heen. Het geeft zo een aparte sfeer en al helemaal als er iets sensueels te zien is. En ‘’Eva green’’ is eigenlijk degene die de film meester maakt.

Echt zo’n unieke genre van een ver verleden.

Step Up: All In (2014)

Beschrijving:

Alle sterren van de vorige Step Up-films komen bij elkaar om in Las Vegas de strijd met elkaar aan te gaan, in de hoop een carrièreveranderende overwinning te boeken.

Review(s):

@Forever GTA:

Voor een verhaal hoef je niet naar deze films, maar de muziek is goed en het dansen is altijd weer iets bijzonders. Nou hier weer oude gezichten en ook weer nieuwe.

Het dansen heeft niet veel om het lijf zeker niet na de vorige delen, maar het einde is top!

T

Taking Lives (2004)

Beschrijving:

Illeana Scott is een FBI profiler die de reguliere methodes naast zich neerlegt en puur op haar instinct vertrouwt. Wanneer Montreal overspoeld wordt door een golf van moorden en de rechercheurs met de handen in het haar zitten wordt er beroep op haar expertise gedaan. Scott ontdekt dat de kameleon moordenaar de levens en identiteiten van zijn slachtoffers overneemt. Haar onorthodoxe methodes zorgen ervoor dat ze vervreemdt raakt van haar collega`s die het niet hebben op haar speciale gave. Maar als de koele Illeana onverwacht verwikkeld raakt in een romance, gaat ook zij twijfelen aan haar intuïtie. In een haar onbekende grote stad en op zichzelf aangewezen, wordt het gevaarlijke onderzoek steeds persoonlijker en is niemand te vertrouwen.

Review(s):

@MegaPilot:

Met overrated lelijke actrices zoals Jennifer Lawrence en Shailene Woodley zouden we bijna vergeten dat we nog deftige actrices hebben zoals Angelina Jolie die ook nog eens een streling voor het oog zijn. Puike acteerprestatie en een geweldig verhaal.

9/10

Teenage Mutant Ninja Turtles (2014)

Beschrijving:

De stad heeft helden nodig. Duisternis omhuld New York City, nu Shredder en zijn Foot Clan een ijzeren grip op alles heeft, van politie tot politici. De toekomst ziet er niet goed uit, totdat vier onwaarschijnlijke helden opstaan en hun lotsbestemming al de Teenage Mutant Ninja Turtles ontdekken: Raphael, Donatello, Leonardo en Michelangelo. Samen met verslaggeefster April O’Neil en haar cameraman Vernon Fenwick moeten zij de stad zien te redden.

Trailer

Review(s):

@Forever GTA:

Ik ging hier heen met een open mind ook al vond ik het raar dat ze zo anders waren.

Het is een mooie film goeie actie ook wel, bad ass gevecht met de baas in het einde. De turtles en splinter zien er goed uit. Maar het gaat allemaal veel te snel.

het acteren is niks, teveel reclame, ninja’s met guns? het verhaal is zo veranderd niet waarmee je bent opgegroeid. Er worden ook dingen gedaan die niet kunnen of vragen geeft.

Er is veel meer fout, maar verder is het een prima film maar niet zoals het zou moeten zijn.

The Double (2013)

Beschrijving:

Een overheidsambtenaar schrikt zich te pletter als er op een dag een identieke kopij van zichzelf op zijn afdeling komt werken. Erger nog, geleidelijk aan neemt de vreemdeling ook zijn leven over. Het houdt onze man zodanig bezig dat hij er aan kapot gaat.

Review(s):

@Forever GTA:

Prima acteerwerk op zich, het is ook niet nieuw.

Echt zo’n verknipte rare film, waar het niet allemaal even duidelijk wordt, maar interessant hoe de acteur 2 kanten van zich laat zien.

The Expendables 3 (2014)

Beschrijving:

Barney (Stallone), Christmas (Statham) en de rest van het team komt face-to-face te staan met Conrad Stonebanks (Gibson), de oud-medeoprichter van The Expendables en tegenwoordig een meedogenloze wapenhandelaar waarvan Barney dacht dat hij hem eerder "vervangbaar" had gemaakt. Stonebanks heeft maar één doel: een einde maken aan The Expendables. Voor de onvermijdelijke confrontatie werft Barney een hele reeks nieuwe high-tech teamleden.

Review(s):

@Forever GTA:

Een pg13 film (or whatever) ‘’no blood no gore’’ alleen maar om de film geschikt te maken voor een jonger publiek??? SERIEUS!!! Het is een nostalgie film met oude actie helden die voor vernieting zorgen. Ach dat is niet eens het ergste, t is prima vermaak als je gedachten op nul zet want anders wordt het niks. En het heeft op momenten een melodramtische sfeer.

Ze kunnen blijkbaar niet de goeie verhouding vinden maar om nou een reeks onbekende jongeren erin te stoppen, die onbeschoft zijn en uiteindelijk zelf geredt moeten worden??

Natuurlijk moet het wel wat worden gecombineerd maar niet zo.

Waaronder ‘’Antonio banderas’’ maar die had ik verwacht, het is alleen jammer dat zijn rol de irritante kletser moet zijn.

Er zijn geen leuke grappen of van die cliche lijnen die ze doen, en zelfs ‘’Mel gibson’’ zegt het in de film, waarom kan niemand een groep mannen doden of verwonden. Waaronder een gevecht met ‘’Stallone vs Gibson’’ serieus? Eerstgenoemde wint altijd dan.

Ik had altijd gehoopt op films met grote sterren die samen werken en veel actie, maar verwachten iets heel anders dan hoe deze films gemaakt worden.

Zo kan ik wel doorgaan maar ik kraak de film niet helemaal af.

Er zitten wel wat bijzondere momenten in kwa actie en vechten.

En ik snap dat met zoveel grote acteurs ze niet allemaal even veel tijd krijgen, is het toch leuk om ze terug te zien. Voor actie zit je wel goed maar wel voor 80e jarige slechte B films.

The Fault In Our Stars (2014)

Beschrijving:

Hazel en Gus zijn twee tieners die minachting voor het conventionele koesteren. Ze zijn verliefd en die verliefdheid sleept hen mee op een reis. Hun relatie is een wonder, omdat Hazel altijd aan een zuurstoftank vast zit. Gus maakt grappen over zijn beenprothese, en hoe de twee elkaar ontmoetten in een praatgroep voor mensen met kanker.

Review(s):

@MegaPilot:

Overrated, vol clichés. Echt een wijvenfilm, en dan nog een heel slechte ook. Shailene Woodley is daarnaast ook nog eens een verschrikkelijk slechte en lelijke actrice, dus dat maakte het er ook niet beter op.

6/10

@Forever GTA:

Een emotionele film dat heel lekker weg kijkt, en heerlijke muziek erdoor heen.

het is misschien niet origineel, maar het heeft wel een prachtig verhaal.

En de cast is heel goed tot het irritante van mr dafoe toe.

@Visser23:

The Fault in Our Stars heb ik ook laatst gezien in de bioscoop. Dit is gewoon een fantastische film en ik vind dat iedereen zo'n film moet gaan kijken. Het verhaal van iemand met de vreselijke ziekte kanker wordt een beetje beschreven. Er wordt laten zien dat mensen met problemen en beperkingen een klote leven lijden, maar dat dat kan veranderen doordat mensen om ze geven. Ik zat weliswaar met bijna allemaal meiden in de zaal, maar ik was erg onder de indruk van deze film. Zelfs ik zat bijna te huilen... Topfilm!

The Green Mile (1999)

Beschrijving:

Paul Edgecomb is gevangenisbewaarder op de beruchte death row van de Cold Mountain-gevangenis. Hij is verantwoordelijk voor de bewaking van vier ter dood veroordeelden. Een van hen, John Coffey, wacht de elektrische stoel, omdat hij twee kleine meisjes zou hebben vermoord. Coffey is een reusachtige vent, sterk als een beer, maar ook erg verlegen, naïef, aandoenlijk beleefd en bang in het donker. Hij blijkt bovendien over wonderlijke bovennatuurlijke krachten te beschikken.

Review(s):

@Sir_Ballas:

Prachtige film, tegen het einde kon ik mijn tranen niet bedwingen. Deze moet iedereen kijken.

The Hobbit: An Unexpected Journey (2012)

Beschrijving:

The Hobbit films vertellen het verhaal over de simpele hobbit Bilbo Balings, die een rustig leventje leidt in de Gouw in Midden-aarde. Zijn gemakkelijke bestaan komt echter abrupt ten einde wanneer op een dag de tovenaar Gandalf op zijn deur klopt en een groep dwergen meebrengt. Zij weten Bilbo te overtuigen om een tocht te ondernemen waarbij hij oog in oog zal komen te staan met de draak Smaug, die lang geleden een schat heeft gestolen van de Dwergen. De enorme gevaren die een dergelijke toch met zich meebrengt, zijn de onervaren Bilbo echter onbekend. Voor hij het weet, is hij op avontuur en komt hij in aanraking met trollen, wolven, reusachtige spinnen, aardmannen en niet te vergeten de draak Smaug zelf.

Review(s):

@AXIO:

Ik zat er echt helemaal in maar ik heb nog niet die geweldigheid factor dat ik wel bij LOTR had.

8/10

The Truman Show (1998)

Beschrijving:

Het leven van de vriendelijke Truman klopt aan alle kanten, wat niet verwonderlijk is, want hij is 24 uur per dag wereldwijd op TV te zien als hoofdpersoon in zijn eigen soap. Trumen heeft er geen idee van dat zijn hele wereld verzonnen is en dat alle mensen om hem heen acteurs zijn.

Review(s):

@3L1077:

Moest natuurlijk gekeken worden, als je alle films van de IMDB top 250 wilt zien, maar ik wilde hem nog liever zien omdat verschillende vrienden hem geniaal vonden... Dat vond ik dus niet. Verre van geniaal, een beetje simpel, en Carrey vind ik een kutacteur.

6,5/10

The November Man (2014)

Beschrijving:

Pierce Brosnan speelt een oud-CIA agent die jaagt op een vrouw die sleutelinformatie in handen heeft over een internationale samenzwering.

Review(s):

@Forever GTA:

Het verhaal is eigenlijk niks nieuws, soort van spion film a la James bond.

Maar het is best intrigerend met een goeie in elkaar verwoven verhaal lijnen, met hier en daar tekst waar ik verbaasd over was aangezien dat nauwelijks voorkomt in films, het komt voor maar niet in die bepaalde scenes.

The Two Faces of January (2014)

Beschrijving:

Two Faces of January is gebaseerd op het gelijknamige boek van Patricia Highsmith en volgt een oplichter, zijn vrouw en een vreemdeling. Zij proberen een land te ontvluchten nadat ze betrokken raken bij de moord op een politieagent.

Review(s):

@Forever GTA:

Nieuw is het niet maar het is zeker een mooie film, mooie plekjes te zien van griekenland.

Het is complex en spannend en met mythologische symbolische cultuur.

Kirsten dunst laat zich ook eens van een andere kant zien.

Transcendence (2014)

Beschrijving:

Drie wetenschappers, Max en het getrouwde koppel Will (Depp) en Evelyn, hebben een programmacode ontwikkeld voor 's werelds eerste zelfbewuste computer. Een groep terroristen vermoordt Will en Evelyn upload vervolgens zijn brein in het testmodel van de supercomputer. Hoewel ze eerst denkt dat het experiment is mislukt, reageert Will plotseling in computervorm...

Review(s):

@Forever GTA:

De film heeft wel wat weg van de vorige ''her'' film, maar is toch anders.

Hoewel ik vind dat het wat emotieloos is het acteren, is de boodschap mooi verweven in het verhaal.

Het is fijn dat het niet alleen maar ontploffing en gevaar is, het laat zien wat kan gebeuren en wat is geweest. Vergeet de tijd voor deze ''media'' niet maar wees ook niet bang.

Transformers: Age of Extinction (2014)

Beschrijving:

Jaren na de grote veldslag in Chicago, is de mensheid hersteld. Transformers zijn nagenoeg van de Aarde verdwenen. Maar een kleine groep wetenschappers probeert hun eigen Transformers te maken, en gaan daarbij verder dan ze zelf kunnen beheersen. Tegelijk is er Cade Yeager, die een beschadigde Optimus Prime ontdekt, en hem repareert. Dan barst er een nieuwe epische strijd los tussen de Autobots en Decepticons, en ditmaal voegen zich ook de Dinobots bij het gevecht.

Review(s):

@Forever GTA:

De film is niet beter dan de vorige delen, het heeft zelfs een enorme factor dat het allemaal zo op elkaar gaat lijken. Ik zou het fijn vinden als ze wat meer verdieping staken in elke autobot aangezien ze aparte persoonlijkheden hebben. Het nut van mensen in de film is ook vaag aan t worden, het is alleen ren en verstop. En echt? Veilig blijven midden in t gevecht?

Maar het heeft nu tenminste een rustiger gevoel van kijken om het te kunnen volgen, en naast de muziek is het heel mooi gemaakt, visueel, achtergrond, effecten en meer.

Dinobots hadden ze wat meer mee kunnen doen, maar dat en het schip ziet er wel vet uit!

Truth or Dare (2014)

Beschrijving:

'Truth or Dare' gaat over een groep schoolvrienden die het einde van het jaar vieren met het ultieme feest. Er wordt volop gezopen en drugs gebruikt. Een spelletje 'truth or dare' levert een ongelukkige verliezer op. Het leidt tot een stel angstaanjagende gebeurtenissen en er wordt een volledig nieuwe draai gegeven aan het spelletje. De waarheid kan je dood worden.

Review(s):

@TheuNauz:

Thuis gekeken. Best een ruige thriller. Hier en daar spannend, verhaal aangrijpend en realistisch. Acteerwerk matig, stel jonge acteurs. Zeer mooi filmwerk compenseert dat. Leuk om een keer te kijken.

U

V

Victim (2010)

Beschrijving:

Wat is de ultieme manier om wraak te nemen? Een jongeman staat op het punt dit te ontdekken nadat hij zonder aanleiding ontvoerd wordt door een dokter en zijn gewelddadige handlanger. Hij wordt vastgehouden in de kelder van een oud landhuis en wordt om onbekende redenen lichamelijke en geestelijk gemarteld en ontdekt dat het ergste nog moet komen als de dokter z'n beestachtige plan onthult.

Review(s):

@Silverbyte:

Had nog nooit van de film gehoord, maar de synopsis sprak me aan, dus maar gewoon opgezet en zonder hoge verwachtingen gaan kijken. Film bleek verrassend goed. Lange tijd gebeurt er niet veel, maar de film weet toch een aantal keer te verrassen. Voor liefhebbers van horror met een psychologische twist zeker een aanrader.

W

Walking on Sunshine (2014)

Beschrijving:

Een mooi dorpje aan de kust van Italië. Maddie staat op het punt te trouwen met de prachtige Italiaan Raf. Ze heeft haar zus Taylor uitgenodigd voor het huwelijk, maar weet niet dat Raf een vroegere vakantievlam was van Taylor, en de liefde van haar leven...

Review(s):

@Forever GTA:

Een enigzins leuke film met allerlei jaren 80/90 liedjes erin, lekker swingend.

Maar het verhaal is niks nieuws, en zangeres Leona lewis zit erin waarom laten ze haar niet zingen??

@Visser23:

Ik ben laatst naar Walking on Sunshine geweest; puur omdat ik de muziek die erin wordt gespeeld, mijn smaak is. Het is vooral 80's gericht, en laat ik nou net die muziek fantastisch te vinden. Daarnaast is het verhaal wel mooi, maar het is denk ik meer een vrouwengerichte film. Het standaard verhaal; relatie + ex die nog een rol speelt. Maargoed, ondanks dat vond ik de film leuk en ben ik blij dat ik daar geweest ben.

We Are What We Are (2013)

Beschrijving:

'We Are What We Are' volgt de Parkers, een op het eerste gezicht doodnormale familie. Ze zijn altijd behoorlijk op zichzelf geweest, en daar hebben ze hun redenen voor. Binnenshuis heerst Frank op rigoureuze wijze over zijn familie en hij doet er alles aan om hun voorvaderlijke gewoontes in stand te houden. Maar dan barst er een extreme regenstorm los en komt er iemand uit het gezin om het leven. Vanaf dat moment ligt het lot van de familie in handen van dochters Iris en Rose, terwijl de lokale autoriteiten ondertussen steeds meer te weten komen over het duistere geheim van de Parkers.

Review(s):

@Silverbyte:

Veel meer van verwacht dan ik uiteindelijk te zien kreeg. De film is bij vlagen erg smerig en luguber, maar sukkelt voor het grootste deel maar een beetje voort, waar de irritante personages ook niet echt verbetering in brengen. Niet bizar slecht, maar wat mij betreft mooi links laten liggen.

X

Y

Z

Type- en fouten voorbehouden. Continu aan het updaten. Klopt er iets niet? Contact me dan.

Bewerkt: door ERRWINS
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben laatst naar Walking on Sunshine geweest; puur omdat ik de muziek die erin wordt gespeeld, mijn smaak is. Het is vooral 80's gericht, en laat ik nou net die muziek fantastisch te vinden. Daarnaast is het verhaal wel mooi, maar het is denk ik meer een vrouwengerichte film. Het standaard verhaal; relatie + ex die nog een rol speelt. Maargoed, ondanks dat vond ik de film leuk en ben ik blij dat ik daar geweest ben.

The Fault in Our Stars heb ik ook laatst gezien in de bioscoop. Dit is gewoon een fantastische film en ik vind dat iedereen zo'n film moet gaan kijken. Het verhaal van iemand met de vreselijke ziekte kanker wordt een beetje beschreven. Er wordt laten zien dat mensen met problemen en beperkingen een klote leven lijden, maar dat dat kan veranderen doordat mensen om ze geven. Ik zat weliswaar met bijna allemaal meiden in de zaal, maar ik was erg onder de indruk van deze film. Zelfs ik zat bijna te huilen... Topfilm!

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...