Jump to content

Wat vind je er van dat de PC versie van GTA5 pas in januari komt?


Joriz

Recommended Posts

Jammer dat het langer duurt maar ik een heb een Xbox 360 dus ik vermaak mij wel prima zo :tu:

Leugens, allemaal leugens. Er zal vast wel weer geld zijn toegeschoven door Sony en/of Microsoft om het nog maar even verder naar achter te drukken. Uit de development logs blijkt heel duidelijk dat de PC versie al in ontwikkeling was in 2012. Dat is dus géén port. Het volgende kunnen we terug vinden onder 29 oktober 2012 (!):

895801 - [PB][PT] game_win32_beta_dx11.exe!CGameWorld::Process() Line 1697C++

Je weet toch dat dit logs zijn uit de disc van de PS3-versie?

Hier linkje naar die site:

https://cc22940c89d9789d10745c91568757dc1457c060.googledrive.com/host/0B-JdId1SslCJNEIweDFobGl2MzA/builds.xml

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 30
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Big Boss

    3

  • DDT Dorus

    2

  • SpacyColours

    2

  • SilverRST

    2

Zoals ik in een ander topic al zei, het is vlak na mijn verjaardag, en ik heb nog een game PC nodig. Hopelijk kan ik tegen die tijd genoeg geld bij elkaar sprokkelen om er één te kopen, vervolgens GTA V en dan moeten jullie niet raar opkijken als ik een half jaar wat minder online ben op het forum.

Link to comment
Delen op andere websites

Tja, het is en blijft een flinke domper dat het nog tot januari duurt, dat is nog best ver weg... Een hele omschakeling, omdat ik ditmaal echt verwachtte dat Rockstar alle drie de versies netjes in de herfst uit zou brengen. Het begint me nu toch wel wat te lang te duren, maar goed, het zal het wachten uiteindelijk wel waard zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat de pc versie gaat zorgen voor een explosie van modders, en dus ook hackers, wat ik tweeledig vind, modders op de consoles mogen niet gepost worden op dit forum en modden op de pc versie word juist gepromoot...

Kan iemand mij uitleggen hoe dat nu zit?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben overigens best pissed dat ze de PC gamers weer eens in de steek laten. Er had allang een versie op de markt moeten zijn. Als ze het voor de next-gen kunnen releasen, dan zeker wel voor de PC. Rockstar heeft gewoon de PC versie niet als prioritair beschouwd zoals altijd en zit nu waarschijnlijk hopeloos achterop te huppelen.

Ik kan het best begrijpen, de PS3/Xbox 360 versies zijn eigenlijk gewoon uitgeklede versies, mede omdat de hardware niet alles aan kan verwacht ik.

Mensen die op de PS4/Xbox One/PC gaan spelen zijn stiekem de geluksvogels, ze moeten wel langer wachten maar het levert hun betere graphics, meer mogelijkheden en beter support/begin product.

Tevens is het nooit goed, mocht R* toen besloten hebben om een PC versie tegelijk te releasen met de PS3/Xbox 360, zou er weer gemekker komen zodra de next gen versie uit is met alle extra opties, dan zijn is het 'onze systemen kunnen dit makkelijk aan, maar we krijgen het (nog) niet'.

Dat betekend dat alle extra opties via patches erbij komen, wat ook weer tijd kost en dat is ook weer niet goed met patches van gigantische formaten, want lang niet alles was toen al geschreven.

Alles heeft tijd nodig, wil je niet wachten, koop je een PS3 of Xbox 360 met GTA5.

Wil je de nieuwe opties hebben en korter wachten, koop een PS4 of een Xbox One met GTA5.

Wil je geen console kopen, heb dan maar geduld op de PC versie.

Daarnaast, is het deels de PC genre eigen schuld dat ontwikkelaars hun links laten liggen, niet alleen piraterij is een probleem, maar het schrijven ook.

Als ik iets zou maken, waarvan ik wist dat bijvoorbeeld 25% gestolen wordt, of iets waar bijvoorbeeld 5% gestolen wordt, zou ik ook de 5% voorrang geven, logisch toch.

Maar het schrijven van games is lastiger voor een ontwikkelaar door de grote variatie van hardware, en dat gecombineerd met de hoeveelheid illegaal gedownloade versies, logisch dat de PC versie geen prioriteit heeft, zou ik ook niet doen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat de pc versie gaat zorgen voor een explosie van modders, en dus ook hackers, wat ik tweeledig vind, modders op de consoles mogen niet gepost worden op dit forum en modden op de pc versie word juist gepromoot...

Kan iemand mij uitleggen hoe dat nu zit?

Dat komt omdat je een speciale chip nodig hebt om te kunnen modden op een console. Zulke chips zijn gemaakt om de kopiëerbeveiliging en andere restricties te omzeilen. Dat is illegaal in de meeste landen, vandaar dat er hier niet over gepraat wordt. Daarnaast vervalt je garantie zodra je eén schroef uit je console haalt en kan je in bepaalde gevallen verbannen worden van PSN/XBL. De PC heeft al deze restricties uiteraard niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Ze doen maar, GTA 6 komt er bij mij zeker niet in, hoe ze nu zo met hun gamers omgaan.

Wacht tot het eten klaar is en eet dan wat de pot schaft. Als de bediening je niet bevalt en je besluit het volgende avondmaal over te slaan, zit jij slechts met een lege maag. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het gigantisch zwaar klote en nog steeds zo lang wachten op de fking pc versie, al sinds 2 november 2011

en tot op heden nog steeds altijd "first the consoles and later, or never PC"

De smoes betreft "require a little more dope-developing".....................................

Nope, eerst de "next-gen" versies uitbrengen om nog verder te melken tot aan de laatste druppel en dan nog verder uitstellen tot de uier openscheurt en volledig

van de koe is verwijderd. R*, een van de meest klootste bedrijven naast EA sinds ze zo arrogant zijn geworden.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het gigantisch zwaar klote en nog steeds zo lang wachten op de fking pc versie, al sinds 2 november 2011

en tot op heden nog steeds altijd "first the consoles and later, or never PC"

De smoes betreft "require a little more dope-developing".....................................

Nope, eerst de "next-gen" versies uitbrengen om nog verder te melken tot aan de laatste druppel en dan nog verder uitstellen tot de uier openscheurt en volledig

van de koe is verwijderd. R*, een van de meest klootste bedrijven naast EA sinds ze zo arrogant zijn geworden.

Rockstar begint erg hufterig te doen te PC-gamers, Red Dead Redemption is ook nooit op PC uitgebracht. MP3 daartegen wel, maar dat boeide mij geen flikker. :(

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het gigantisch zwaar klote en nog steeds zo lang wachten op de fking pc versie, al sinds 2 november 2011

en tot op heden nog steeds altijd "first the consoles and later, or never PC"

De smoes betreft "require a little more dope-developing".....................................

Nope, eerst de "next-gen" versies uitbrengen om nog verder te melken tot aan de laatste druppel en dan nog verder uitstellen tot de uier openscheurt en volledig

van de koe is verwijderd. R*, een van de meest klootste bedrijven naast EA sinds ze zo arrogant zijn geworden.

Rockstar begint erg hufterig te doen te PC-gamers, Red Dead Redemption is ook nooit op PC uitgebracht. MP3 daartegen wel, maar dat boeide mij geen flikker. :(

Precies. Ze verachten de PC vanwege piraterij. Maar je hoort die rotzakken niet klagen dat GTAV een week eerder is uitgelekt op dé consoles.

Ik had 1x RDR geleend en het is echt een heel leuk spel met een goed verhaal. Hoe dan ook, ik bracht het spel direct terug vanwege gebrek aan keyboard en toetsenbord.

De aiming op de controller... Ik kan er totaal niet mee overweg.

En Max Payne 3. Wat mij betreft mag dat spel de afgrond in.

Bewerkt: door Blue_V
Link to comment
Delen op andere websites

misschien

Ik denk dat de pc versie gaat zorgen voor een explosie van modders, en dus ook hackers, wat ik tweeledig vind, modders op de consoles mogen niet gepost worden op dit forum en modden op de pc versie word juist gepromoot...

Kan iemand mij uitleggen hoe dat nu zit?

Dat komt omdat je een speciale chip nodig hebt om te kunnen modden op een console. Zulke chips zijn gemaakt om de kopiëerbeveiliging en andere restricties te omzeilen. Dat is illegaal in de meeste landen, vandaar dat er hier niet over gepraat wordt. Daarnaast vervalt je garantie zodra je eén schroef uit je console haalt en kan je in bepaalde gevallen verbannen worden van PSN/XBL. De PC heeft al deze restricties uiteraard niet.

volgens mij zit er ook geen mod programma bijgeleverd door R* straks op de PC versie, dus dat is net zo illegaal als op je console in mijn ogen, het enige verschil is dat het spel veel makkelijker kapot gemaakt word zonder restricties die ze gepoogd hebben in te bouwen op de consoles.

ik denk dat als je gta online op pc gaat spelen dat je dan helemaal genaait word door alle modders die er dan komen ( er zijn er meer die er kwaad mee willen doen dan goed vermoed ik)

bij SA zat geen online gedeelte origineel, mooi dat dat wel gemaakt is, maar dat was ook niet leuk als je gewoon als newb daar kwam

garantie op mijn ps3 uit 2007 heb ik toch niet,

ik hoop wel dat ze op de ps4 de beveiliging zo voor elkaar hebben dat deze niet gekraakt kan worden, of teminste door een sw update de hackers wel kan uitschakelen wat nu niet het geval is op de ps3

Bewerkt: door DDT Dorus
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...