Jump to content

Train Fever


Joriz

Recommended Posts

Train Fever

Ontwikkelaar: Urban Games

Genre: Transport Simulator

Platforms: PC (o.a. Steam), Linux OSX

Aantal spelers: 1

Release: 4 September 2014

Beschrijving

Train Fever is een transport simulator die is gebaseerd op spellen zoals Transport Tycoon, Railroad Tycoon en OpenTTD. In tegenstelling tot deze (oude) spellen is Train Fever compleet in 3D en heb je zo meer vrijheid om een mooi en open transportnetwerk op te zetten met treinen, bussen, vrachtwagens, trams, etc...

De bedoeling is dat je mensen van A naar B vervoerd of goederen of grondstoffen naar de juiste locatie brengt (hout naar houtzagerij en dan dan houtzagerij de goederen naar de stad).

Alpha Trailer

Lanceer Trailer

Mijn Indruk

Het spel was voor mij flink wennen. Ondanks dat 3D veel meer vrijheid geeft is het ook iets meer uitdenken dan in Transport Tycoon. Je moet nu namelijk echt rekening houden met bergen en tunnels. Tunnels, bruggen maar vooral je lijn door een berg heen graven (in een sleuf) kost echt enorm veel geld. Dit wil je dus vermijden. Ik raad je aan op easy te beginnen in een vlak landschap. Al wil je het spoort wel zo recht mogelijk hebben, want hoe bochtiger je rails is hoe langzamer treinen er overheen kunnen rijden (de maximum snelheid zie je bij het aanleggen).

Door dat 3D komt het er wel echt veel mooier uit te zien. Je hebt een beetje het idee van een modelspoorbaan die echt leeft.

Ik heb nu zowel de beta als de uiteindelijke versie van deze indie game gespeeld en ondanks dat de release versie niet crasht is het spel duidelijk nog niet zo uitgebreid als zijn concurrenten. Her en der mist het nog wat en de hoop is ook dat dit wordt verbeterd. De makers hebben dan ook beloofd de komende tijd updates uit te brengen.

Ondanks dat is het spel zeker vermakelijk en zie ik een goede toekomst te gemoed gelijkt aan andere indie games zoals Banished.

Kopen

Het spel is zo ver ik weet het goedkoopst legaal te krijgen via de pagina van Train Fever op Steam voor €24,99

Heb je echt interesse in dit spel? De eerste die mij een PB stuurt krijgt een gratis digitaal Steam exemplaar!

Bewerkt: door Visser23
Link to comment
Delen op andere websites

Ziet er goed uit.. Ergens wel jammer dat je de stad er omheen niet zelf kan beheren en maken, die wordt zoals ik begrijp automatisch door het spel zelf ontwikkeld? Doet mij erg denken aan Cities in Motion, een spel waarbij je het openbaar vervoer regelt in een bestaande stad.

Toch zal ik het niet kopen, ik wil vind de spellen leuker waarbij je ook de stad kan beheren zoals bijvoorbeeld: Simcity, Cities XL en Banished. Daar kan je natuurlijk ook de infrastructuur beheren, al is dat niet het hoofddoel zoals in dit spel :)

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn vierde poging is eindelijk succesvol. Was even inkomen omdat het iets anders speelt dan Transport Tycoon. Maar nu speel ik het spel toch flink winstgevend.

Je moet namelijk goed opletten op te dure aanschaf van treinen en de hoge onderhoudskosten die sommige treinen hebben.

post-1-0-48447900-1411224891.jpg

post-1-0-48345600-1411224892.jpg

post-1-0-16952800-1411224893.jpg

Voor de mensen die blijven vragen. De gratis Steam code voor Train Fever is inmiddels vergeven. Al kan je hem dus wel nog goedkoop op oa Steam krijgen. Voor andere verkoopopties check: http://www.train-fever.com/buy/

Mocht je het ook spelen en tips of ook mooie screenshots hebben dan zie ik het graag. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb dit spelletje van Joriz gekregen, en heb na een tijdje het wel een beetje begrijpen. Het is wel een gave game, helaas duurde het wat lang om hem op mijn computer te krijgen. Ik denk dat als ik meer tijd heb gewoon hem eens weer speel en eens erin ga verdiepen! :)

Bewerkt: door Asphyxiated
Link to comment
Delen op andere websites

Het ziet er wel mooi uit, maar als spel is dit echt niets voor mij. Ik wil een trein op klaarlichte dag kunnen jatten en dan op topsnelheid voor- of achteruit rijden tot ie ergens de bocht uit vliegt. Ik wil die trein beschieten vanaf een stunt bike die bestuurd wordt door een dikke neger met een hoedje. Ik wil dat je in een bepaalde missie zo'n trein moet achtervolgen, maar je dan stiekem de tegemoetkomende trein achterna gaat waarna je ontdekt dat ie bij een station ineens door alle muren heen kan vliegen, wat je eigenlijk niet hoort te zien omdat je gewoon achter die oorspronkelijke trein aan moet zitten met daarin een of andere gozer die je later om moet leggen. Of dat je met een raketrugzak op een trein kunt landen, die één of ander groen goedje vervoert waarvan je nooit te weten zult komen wat het is, maar waar je één of andere hippie in een verlaten vliegveld in een woestijn zijn hele dag mee goed kan maken.

Maar ja, vind maar eens een ontwikkelaar die dat allemaal in één spel stopt.

Link to comment
Delen op andere websites

Er is weer een patch uitgebracht. Deze patch moet save games flink kleiner maken (want die namen echt heel veel ruimte in). Daarnaast is het nu mogelijk om te zien hoeveel lading er in open goederenwagons zit. Tevens zijn er nog diverse andere kleine verbeteringen toegepast.

Volgens de makers zal de volgende update vooral de performance verbeteren, aangezien het spel op enkele vlakken nog kan worden geoptimaliseerd. Wanneer er extra functionaliteit komt is nog niet bekend. Hoop echt dat er meer wisselopties en waypoints komen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 maanden later...

Mijn excuses voor de subtiele bump maar aantstaande vrijdag komt een gratis USA DLC uit voor Train Fever. Het landschap is voor het spel aangepast en ook de steden hebben een Amerikaanse stijl.

In 1850 begin je dus met de USA DLC in het wilde westen waarna langzaam de opkomst van het openbaar vervoer over 150 jaar wordt gesimuleerd. Dit dankzij 50 nieuwe voertuigen, waarvan 15 door de community zelf zijn gemaakt. :)

post-1-0-71282900-1424697367_thumb.jpg

Ondertussen heeft het spel trouwens veel patches gehad, draait het stukke stabieler en zijn er diverse nieuwe opties toegevoegd. Het enige wat nog steeds ontbreekt en wat ik zeer jammer vindt dat er geen ingewikkelde wissels zijn. Dat zou het toch meer als een echte (model)spoorbaan maken. :(

Toch heb ik hoop in dit spel dat de ontwikkeling de komende tijd door blijft gaan en dat het hiermee een goede concurrent wordt van spellen zoals OpenTTD

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...