Jump to content

GTA V Installatie hangt vast.


snuifduif_BE

Recommended Posts

Ik heb een nieuwe PS3 gekocht omdat mijn vorige het niet meer deed, maar de installatie van GTA V loopt steeds vast, het is geen echte "freeze", de animaties op de achtergrond blijven lopen, het circeltje langs het gedownloade deel blijft ronddraaien rechts onder in de hoek, maar hij blijft steeds vast lopen op 2490 MB - 2511 MB (daar tussenin) en alle andere spellen die ik heb gaan, buiten het spel GTA V. De oude PS3 was een 160GB/GO, mijn nieuwe is een 500GB/SLIM, op de DISK van GTA V zelf is geen kras te bespeuren of is niet vuil. Zelf heb ik al een E-mail gestuurt naar de helpdesk van Playstation, maar ze zeiden dat ik mijn Ethernet instellingen handmatig moest aanpassen volgens de eisen in hun E-mail en kwamen ook af met het bestandssysteem te herstellen en de database te reconstrueren in safe mode, maar beide hadden geen effect.

Dit zijn zowat alle dingen die ik heb geprobeerd:

- Bestandssysteem herstel (safe mode)

- Database reconstrueren (safe mode)

- PS3 systeem herstellen (safe mode)

- Nadat de game niet meer installeerde en bleef vast hangen, afgesloten, de optie "hulpprogramma voor gamedata" gewist (de DLC voor de game installeerd en de 2501MB van het geïnstalleerde spel gewist) en erna opnieuw geprobeerd.

- De game zonder ethernet geprobeerd te installeren

- De disk zuiver gemaakt en opnieuw geprobeerd (geen kras of vingerafdrukken, de disk is zo goed als nieuw)

- De game direct proberen te installeren zonder de voorgaande 11 updates

- De ethernet instellingen aangepast die de helpdesk van playstation mij voorstelde toegepast, maar het probleem werd niet opgelost. Maar het is de installatie van het spel zelf dus er is geen ethernet vereist

Op mijn vorige PS3 had ik geen problemen en installeerde het spel. ik weet dus geen raad meer, ik heb alles op het internet erover opgezocht, maar nergens in een oplossing te vinden. Ik heb nog veel mensen gezien die hetzelfde probleem hebben, ik heb Rockstar Social Club een request gestuurd over het probleem, en nog vele andere support sites. Maar niemand weet raad, hopelijk weet er hier iemand raad ermee.

Alvast bedankt!

Link to comment
Delen op andere websites

Misschien je PS3 resetten, dat er gewoon er helemaal niks meer op staat.

Heb ik ook al gedaan, ik kan alleen nu nog een HDD verwisselen, mijn oude HDD van 160GB formatteren en deze in dit toestel steken en kijken of hij het wel doet dan, en anders ben ik einde raad.

Link to comment
Delen op andere websites

Als dat dan niet werkt, koop je gewoon een nieuwe PS3 of PS4.

Ik heb net een nieuwe PS3 gekocht omdat mijn vorige het niet heeft overleefd, dus alweer een nieuwe kopen zou het niet waard zijn voor een spel dat ik niet kan spelen.

Link to comment
Delen op andere websites

Als dat dan niet werkt, koop je gewoon een nieuwe PS3 of PS4.

Ik heb net een nieuwe PS3 gekocht omdat mijn vorige het niet heeft overleefd, dus alweer een nieuwe kopen zou het niet waard zijn voor een spel dat ik niet kan spelen.

En ik kan dus bevestigen dat het probleem niet is opgelost door een andere HDD erin te steken. Ik blijf het probleem hebben, volgens mij word het een nieuw spel kopen dan maar. Bedankt voor je tijd.

Link to comment
Delen op andere websites

Al een andere GTAV disc geprobeerd?

Een van een vriend ofzo?

Neen nog niet, kan dat wel eens proberen gaan, denk eerder dat het de disk zelf is dan het PS3 systeem, op een ander forum zei iemand dat hij ook een andere disk heeft moeten kopen en dat dat het probleem heeft opgelost, maar de disk zelf is zo goed als nieuw, dus ik begrijp het probleem niet, er zijn geen krassen op of vingerafdrukken.

Link to comment
Delen op andere websites

Probeer een andere disk te lenen van een bekende, als installeren daarmee wel lukt, gewoon je oude erin steken en zoveel mogelijk proberen te spelen.

Krijg je dan als nog fouten of bevriest ie, dan pas een nieuwe disk kopen, voor zelfde geldt is er iets beschadigt maar heb je het door de installatie niet meer nodig wat je dus overbrugt hebt met een andere disk.

Zo bespaar je nog wat centjes en kan je eventueel wachten totdat GTA 5 goedkoop te krijgen is, mocht je dit willen.

Link to comment
Delen op andere websites

Probeer een andere disk te lenen van een bekende, als installeren daarmee wel lukt, gewoon je oude erin steken en zoveel mogelijk proberen te spelen.

Krijg je dan als nog fouten of bevriest ie, dan pas een nieuwe disk kopen, voor zelfde geldt is er iets beschadigt maar heb je het door de installatie niet meer nodig wat je dus overbrugt hebt met een andere disk.

Zo bespaar je nog wat centjes en kan je eventueel wachten totdat GTA 5 goedkoop te krijgen is, mocht je dit willen.

Zal ik doen ! Zodra dit lukt, laat ik het jullie weten voor moesten er mensen zijn die dit probleem ook hebben. Bedankt voor je tijd !

Link to comment
Delen op andere websites

2x €400 + 2x €60. Doe jezelf een lol en koop een super degelijke gaming PC voor minder dan dat. Je hebt nog tot januari de tijd om door te sparen. knipoog.gif

Daar heb je wel gelijk in ja, maar ondanks ik het spel heb en een PS3 is het normaal toch ergens logisch dat ik het spel normaal zou moeten kunnen spelen, ook al is de disk niet beschadigd :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

2x €400 + 2x €60. Doe jezelf een lol en koop een super degelijke gaming PC voor minder dan dat. Je hebt nog tot januari de tijd om door te sparen. knipoog.gif

PS3 160 gb, 240 euro.

PS3 500 gb, 260 euro.

2x GTA 5, 100 euro totaal.

Nog steeds geen GTA 5 kunnen spelen omdat PC, prijsloos.

Trouwens, koop jij je game pc ook altijd in 2 delen over een mogelijk lange periode?

Ik ga ervan uit dat de 160GB PS3 ouder is dan 2 jaar, anders zou ie wel in reparatie zitten.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...