Jump to content

Super Smash Bros


Dexist

Recommended Posts

Super Smash Bros. for WiiU and 3DS

Ontwikkelaar: Sora Ltd / Bandai namco games

Uitgever: Nintendo

Genre: Platform/Fighting/Action

Platforms: 3DS en WiiU

Aantal spelers: 4 local en online

Release: 3DS versie: sinds 3 oktober/ WiiU: versie nog onbekend

Demo: 3DS-demo in nintendo e-shop

Website: http://www.smashbros.com/nl/



super-smash-bros-3ds-wii-u-trailer-750x400.jpg

Wat is Super Smash Bros.

Super Smash Bros. is een spel waarin je het tegen elkaar kan opnemen in een gevecht met verschillende (nintendo) gamecharacters. Met bijvoorbeeld Mario, Luigi, Zelda, Pikachu, Charizard, en veel meer.

Elke character heeft zijn voor- en nadelen en speciale moves. De ene heeft supersnelle moves maar met korte range, en een character is weer wat langzamer maar heeft een langere range.



Gamemodes

Het spel heeft verschillende spelvarianten:

Classic mode

Een verhaallijn mode waarin je het in je eentje (soms met een npc in team) opneemt tegen verschillende, steeds sterker wordende, characters en uiteindelijk een baas.

All-Star mode

Gevechten tegen elke character in een bepaalde setting. .

De characters die je dan tegenkomt hebben allemaal iets met elkaar te maken, ze komen bijvoorbeeld uit het zelfde spel.

Je vecht bijvoorbeeld tegen een team met Mario, Luigi en Peach. Of een team met Kirby en King Dedede.

Stadium

Een gamemodus met verschillende minigames als Home-Run Contest; je krijgt een korte tijd om een sandbag zwakker te maken en daarna zo hard mogelijk weg proberen te slaan.

Ook heb je Target Blast waarbij je een bomb moet lanceren en hiermee zoveel mogelijk doelwitten raakt.



Multi-Man Smash

De naam zegt het al, je neemt het deze mode op tegen heel veel vijanden, en het is de bedoeling om deze zo snel mogelijk te verslaan.

Smash

De mode waar het allemaal om draait, in Smash neem je het op tegen je vijanden in een free-for-all dan wel teammatch met 2-4 personen.

Dit kan zowel lokaal en online. Bij elk gevecht kan je verschillende stages kiezen waarop je kan vechten.

Daarnaast kan je de regels van elk gevecht aanpassen om het moeilijke of juist makkelijker te maken.

Of verschillende effecten toevoegen, bijvoorbeeld dat iedereen in giant-vorm is of dat iedereen supersnel is.



Smash Run

Nieuw aan het spel is de Smash Run. In deze mode moet je voordat een gevecht begint in korte tijd in een doolhof zoveel mogelijk vijanden verslaan.

Deze vijanden droppen dan bepaalde items waarmee je sterker kan worden. Hoe meer vijanden je vermoord hoe sterker je bent in het gevecht dat je aan het einde doet.

Ervaringen

Ik heb het spel nu een paar dagen op de 3DS en het speelt erg lekker, veel nieuwe characters om mee te spelen en ook veel verschillende nieuwe stages.

De nieuw toevoegingen aan het spel en de veel verschillende modi zorgt er voor dat je aan dit spel veel uren speel plezier hebt.

Ook ben ik even online geweest en dat werkt ook wel redelijk, soms kom je wel in een match terecht die wat traag verloopt, het lijkt soms net in slow motion af te spelen.

Wat vind jij van het spel? Heb je het zelf ook of ga je het nog halen? Laat het hier weten!

Mocht je samen met mij online willen spelen, laat mij dan via pb je FriendCode weten

:)

Bewerkt: door Visser23
Link to comment
Delen op andere websites

De Wii is gewoon de beste console als je met vrienden gaat derpen. :puh: Mario kart bijvoorbeeld, super grappig en deze game die zal ook echt heel leuk worden. Ik heb helaas geen WiiU, maar een vriend van me volgens mij wel. :puh:

Bewerkt: door Nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Een update van de WiiU versie:

Speciale gamemode met waarin je met 8 mensen tegelijk kunt spelen, alleen offline.

Nintendo heeft nieuwe functies voor de Wii U-versie van Super Smash Bros. aangekondigd. Zo gaat het spel offline sessies voor acht spelers ondersteunen. De game verschijnt op 5 december voor de Japanse console.

Waar Super Smash Bros. in het verleden sessies van maximaal vier spelers ondersteunde, kan op de Wii U met acht personen worden gespeeld. Er zijn echter enkele beperkingen. Nintendo benoemt specifiek dat de gamemodus geen online functionaliteit krijgt. Het bedrijf geeft daar verder geen verklaring voor. Daarnaast werkt de nieuwe modus slechts met een beperkt aantal maps.

Om voldoende aan te bieden, zijn volgens Nintendo wel enkele nieuwe maps aan de game toegevoegd en enkele al bestaande vergroot. De maps zijn speciaal ontworpen voor gamesessies van vijf of meer spelers. Sommige zijn volgens het Japanse bedrijf zo groot dat de personages op de 3DS te klein zouden worden weergeven. Dat lijkt eveneens de reden te zijn waarom de nieuwe gamemodus alleen op de Wii U beschikbaar wordt.

Nintendo heeft de nieuwe spelmodus aangekondigd samen met tientallen andere features. Zo wordt Mewtwo uit de Pokemon-serie later aan het spel toegevoegd en eerder is al bekend geworden dat Super Smash Bros. een stage creator bevat. Nintendo heeft die functie inmiddels bevestigd. Spelers kunnen met een stylus zelf maps ontwerpen. Er wordt daarentegen wel aangegeven dat enige voorzichtigheid is geboden, omdat maps anders onstabiel kunnen worden.

http://tweakers.net/...ht-spelers.html

Bewerkt: door Dexist
Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Vandaag heb ik het spel met vrienden op de Wii U kunnen spelen. Wat gaaf zeg :) Heerlijk met 8 man op een kleine stage tegen elkaar vechten, mep een keer goed en je kan zo in een keer 4 man er uitslaan... Chaos, chaos en nog eens chaos :7. Maar 8 player match is wel handig, hoeven we nu niet meer op onze beurt te wachten :D

Bewerkt: door Dexist
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb beide versies in bezit maar op de 3DS viel hij in mijn ogen tegen, vooral vanwege dat het zo onoverzichtelijk is op zo'n klein scherm.

Op de Wii U heb ik overigens nog geen tijd gehad om de game te spelen.

Daarnaast wil ik ook nog steeds mijn eerste Amiibo halen, alleen Kirby is een beetje moeilijk te vinden helaas. :(

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...

Ik heb de game inmiddels gespeeld en ook mijn allereerste Amiibo gehaald.

Princess Peach met de naam Aurora van de Disney film Sleeping Beauty.

Verder zijn Kirby en Toon Link mijn favoriet in deze game.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...