Jump to content

[Discussie] Zowel Hiddink als Koster moet opstappen!


BoerTijger

Recommended Posts

Zowel Hiddink als Koster kennen een (dramatische) start met het Nederlands elftal, zo weet Hiddink het nog enorm lastig te maken door van Tsjechië en Ijsland te verliezen en een zeer moeizame overwinning op Kazachstan. Koster wist met Jong Oranje niet te kwalificeren voor het EK -21. Vind jij dat deze 2 heren moeten opstappen?

Barst los!

Link to comment
Delen op andere websites

Te beginnen met het Nederlands Elftal: de vraag is altijd of slechte prestaties het gevolg zijn van slechte coaching of van een team dat zich niet honderd procent inzet. Het één (slechte coaching) kan natuurlijk wel tot het tweede (te weinig inzet) leiden. Een trainer als Louis van Gaal verwacht altijd, maar dan ook echt altijd, honderd procent inzet van zijn spelers, en ook honderd procent fitheid. Is één van beide aspecten niet aanwezig bij een speler, dan wordt 'ie niet opgesteld. Dat had tot gevolg dat we op het WK een team hadden staan dat fit was - zeker relatief ten opzichte van de rest van de deelnemende ploegen - en dat er voor de volle mep helemaal voor ging. Doorzettingsvermogen dus. Guus Hiddink is denk ik een coach die wat minder dicht op de groep zit, en als je net een groep hebt die discipline nodig hebt (zoals een aantal jongere spelers die nu in Oranje spelen) werkt dat blijkbaar niet goed genoeg. Je hoeft al die jongens echt niet te gaan vertellen hoe ze moeten voetballen, en ook niet hoe ze tactisch een wedstrijd moeten spelen en hoe bepaalde patroontjes uitgevoerd moeten worden. Dat weten ze heus wel. Het enige dat nodig is, is structuur en goede coaching, en die is er blijkbaar niet voldoende op dit moment onder Hiddink.

Link to comment
Delen op andere websites

Louis van Gaal is een coach die weet wat hij wil, je moet spelen zoals hij wilt dat je speelt en er zijn geen andere opties. Guus is meer een trainer die zijn spelers vrijer laat en spelers niet zo goed op hun donder kan geven. De selectie van Oranje is natuurlijk relatief jong, dus het lijkt me wel duidelijk dat de jonge jongens zelf geen verantwoordelijk kunnen nemen. Daarom hebben ze aan harde coach à la van Gaal nodig en niet een 'softie' als Hiddink.

Wat Koster betreft vind ik het niet zijn fout. De spelers van Jong Oranje lijken aartslui en tonen totaal geen inzet. Ik betwijfel ook of ze ver gekomen zouden zijn als je de play-offs niet hoefden te spelen, maar direct in het hoofdtoernooi zouden komen. Sommige spelers zijn in mijn ogen niet goed genoeg. Ik vind het jammer om te zeggen als PSV-supporter, maar Rekik speelde dramatisch tegen Jong Portugal. Misschien is het niveau hem toch wet te hoog?

Anderzijds kan je het Koster wel aanrekenen, want als je spelers als Ziyech thuislaat vraag je er ook wel een beetje om...

Link to comment
Delen op andere websites

De wedstrijd van Jong Oranje was het echt gewoon een bagger verdediging, 4x scoren tegen Jong Portugal is echt niet slecht. Alleen de verdediging fouten :7, en ik denk dat daar ook een deel coaching in zit, waardoor Koster dus verantwoordelijk is..

Link to comment
Delen op andere websites

Dat gegeil op Louis Van Gaal is echt om te kotsen. Bij United bakt ie er niets van, de laatste overwinning bijvoorbeeld was puur te danken aan een De Gea die wereldsaves deed. Verder is het een verschrikkelijke chauvinist(wie anders haalt er nu Blind als CVM voor in de PL? Kom niet af met statistieken over passing, Blind past 9/10 keer safe naar achter of opzij, zo kan iedereen een goede passing voorleggen, zelfs Van Buyten kon het op het WK en dat is verre van een technisch wonder :7 ). Verder had LVG op het WK een flinke portie dosis geluk, meer geluk dan wijsheid op sommige momenten. Of gaan we gaan ontkennen dat van Persie gewoon uitermate zwak was? Tegen Costa Rica brak ie bijna het wereldrecord buitenspel lopen, enige reden dat ie mocht blijven staan is omdat LVG met 'm moest samenwerken bij United. Getuigt ook niet veel van kennis hé, meer van vriendjespolitiek.

Dus ik zeg: nee, Hiddink moet niet weg. Je krijgt geen moeilijke situaties zoals met van Persie op het WK(je bent verplicht van 'm op te stellen). Als ik naar zijn opstelling kijk op papier is er maar weinig wat ik zou veranderen.

Over die andere trainer van Jong Oranje spreek ik me niet uit, daar ken ik geen bal van.

Grappig: Louis Van Gaal bakt er NIETS van terwijl United een financiële injectie kreeg van 200(!) miljoen euro, en als ik kritiek op hem uit is het altijd hetzelfde excuus("geef hem nog wat tijd"). Maar nu Hiddink coach is van Nederland en het een paar wedstrijden niet goed gaat moet hij meteen buitenvliegen? :7

Link to comment
Delen op andere websites

Grappig: Louis Van Gaal bakt er NIETS van terwijl United een financiële injectie kreeg van 200(!) miljoen euro, en als ik kritiek op hem uit is het altijd hetzelfde excuus("geef hem nog wat tijd"). Maar nu Hiddink coach is van Nederland en het een paar wedstrijden niet goed gaat moet hij meteen buitenvliegen? :7

Van Gaal heeft zich nog 30 wedstrijden te herstellen, Hiddink slechts 7. (Overigens ben ik het wel met je eens over van Gaal) Daarnaast sta je als bondscoach überhaupt onder grote nationale druk. Clubcoach en Bondscoach vallen dan ook niet te vergelijken vind ik. Daarnaast zie je dat het geen incident is en dat er onder Hiddink 3 officiële wedstrijden gewoon bar slecht wordt gespeeld.

Bewerkt: door BoerTijger
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...