Jump to content

Froodooo

Recommended Posts

INTERSTELLAR



Regie:

Christopher Nolan (The Dark Night Trilogy)

Hoofdrollen:

Matthew McConaughey (Dallas Buyers Club, The Wolf of Wall Street)

Anne Hathaway (Les Misérables, The Devil Wears Prada)

Jessica Chastain (Zero Dark Thirty, The Tree of Life)

Algemene informatie

[table=simple]n17b0j.jpg |

Sciencefictionfilm van Christopher Nolan waarin de mensheid niet meer op aarde kan overleven en er gezocht moet worden naar een nieuwe verblijfplaats. Een groep onderzoekers maken gebruik van een pas ontdekt 'wormgat'. Hiermee ontsnappen ze aan de beperkingen van de ruimtevaart en overmeesteren ze de oneindige afstanden van een interstellaire reis. 'Interstellar' is geregisseerd door Christopher Nolan en geschreven door Jonathan Nolan en Christopher Nolan. Het creatieve team achter de schermen stond onder leiding van Hoyte Van Hoytema ('Her').

[/table]

Trailers







Link to comment
Delen op andere websites

Blij om dit topic te zien! Kijk al erg lang naar deze film uit!

Ik vind Nolan persoonlijk een genie. Inception was gewoon geniaal. Je hebt altijd wat haters, die denken dat de special effects het enige zijn dat de film goed maakt, maar hij is gewoon op elk vlak goed. Hetzelfde geldt voor The Prestige en The Dark Knight-trilogie. Memento en Following heb ik spijtiggenoeg nog niet op DVD kunnen vinden.

Ik ga deze film zeker kijken met een paar vrienden, en misschien hadden we zelfs plannen om de première te gaan bekijken als die er was. Dus ja, ik kan niet wachten!

Link to comment
Delen op andere websites

Sinds ik de film Mud heb gezien in een filmhuis in Utrecht (wat natuurlijk bijdraagt aan de gehele sfeer rondom de film) ben ik fan van Matthew McConaughey (en ook een beetje van Tye Sheridan (die ook in Mud speelde) maar in verband met Interstellar gaat het natuurlijk om McConaughey). Geweldige acteur die dan ook niet voor niets een Oscar heeft gewonnen voor zijn rol in Dallas Buyers Club. Ik ben dan ook heel benieuwd naar Interstellar, want wat mij betreft is het één van de kandidaten voor beste films van dit jaar. Om dat te zeggen op basis van één trailer en de acteur(s) die in de film spelen, is natuurlijk heel wat. Hoge verwachtingen die er wat dat betreft alleen maar voor kunnen zorgen dat de film tegenvalt, maar ik ben er toch van overtuigd dat dat niet het geval gaat zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Heb je nog andere films van Nolan gezien?

Goed dat je het zegt, want Nolan verdient natuurlijk ook de nodige credits. Zijn succesvolle repertoire is nog een reden om met veel verwachtingen naar Interstellar uit te kijken. Van hem heb ik The Dark Night Rises en Man of Steel (daar is hij ook bij betrokken geweest, volgens IMDB) gezien; twee films die zeker de moeite waard waren.
Link to comment
Delen op andere websites

Als ik het me herinner heeft hij daar wat aan het verhaal gesleuteld. Maar schrijven alleen is nog iets anders dan regisseren.

Als regisseur heeft hij zijn plekje wel verdiend in de wereldtop. Ik raad je zeker aan Inception te kijken, en ik hoop ook dat Interstellar ermee vergelijkbaar wordt.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Vanmiddag ben ik dan eindelijk naar Interstellar geweest. Of nou ja, eindelijk... de film draait natuurlijk pas een dag, maar wel 'eindelijk' in de zin van 'hè hè, eindelijk KUNNEN we er naartoe'. De trailer die ik de afgelopen weken meerdere malen bij andere films in de bioscoop heb gezien zorgde voor hoge verwachtingen. Dat is niet altijd goed nieuws, want in zo'n geval kan een film eigenlijk alleen maar tegenvallen. Gelukkig was alles behalve dat het geval, wat een topfilm! Typisch Christopher Nolan, en ook Nolan op z'n best (als in bijvoorbeeld Inception). Ik zal verder niks spoilen of wat dan ook over het verhaal verklappen, maar het is verrassend, origineel, spannend, ontroerend... Alles zit erin, genoeg om kans te maken om in mijn selectielijstje voor beste film van het jaar te komen - en die verkiezing misschien zelfs te winnen.

Gaat dat zien! :D

Link to comment
Delen op andere websites

Inception was zoveel beter erg goed gemaakt.

Interstellar

Enigszins zie ik enige vergelijkingen van andere films erin maar het is wel nieuw.

Het meeste gedeelte zeker met de ruimte voertuigen zien er nep uit, alsof je met speelgoed aan het spelen bent, en dit heb ik nooit gehad in alle films die ik gezien heb. Zelfs de oude star wars films niet! En het voelt voor het meeste gedeelte kil aan, nauwelijks planeten te zien of enige verbintenis tussen mensen, ook al zijn de familie scenes mooi om te zien.

3 uur is echt te lang zeker omdat het een langzame tempo heeft, ernaast is het ook soms wat ingewikkeld met ‘’wiskunde, ruimtereizen, zwart gat etc…’’ en het roept zeker vragen op.

Dat is uiteraard uitstekend en mooi gedaan, aangezien je het gewoon weg niet weet hoe het werkelijk is. Ieder geval prima acteurs, mooie scenes, helaas te weinig muziek wat het wel nodig had.

Link to comment
Delen op andere websites

Vrijdag ook naar Interstellar geweest, wat een pareltje :)

Prachtige film, echt waar voor je geld. Lastig onderwerp toch luchtig gebracht. Leuk detail was dat de bas van de film erg hard aan stond, tijdens een explosie of harde knal zaten we te trillen op onze stoelen.

spoiler omdat spoilers

Het verhaal van de film vind ik echt mooi in elkaar gezet. Je valt eigenlijk midden in de het verhaal waarin iedereen op aarde (in jaartal 2100?) gedoemd is sterven. Veel van de film is theoretisch haalbaar, hetzij pas in de (verre)toekomst. Ook hoe ze bepaalde verschijnselen hebben weergegeven is erg mooi gedaan, vooral de reis door het wormgat was prachtig om mee te maken. Het hele verhaal om en in het zwarte gat is (en blijft) giswerk. Wel hebben ze de tijdsdimensie mooi weten weer te geven. Wie weet is het wel echt zo, en kijken hogerlevensvormen nu wel zo op ons neer :). Sowieso was de dimensie van tijd prachtig weer gegeven, vooral op de eerste planeet die ze aan het verkennen waren; 3 uur waren ze daar en terug in hun ruimteschip bleek er 23? jaar te zijn verstreken. Toen had je wel iets van daaaamn.

Ik snap het gedeelte in het zwarte gat nog niet echt helemaal, hoe is hij gered? Wel snap ik dat hij daar maar enkele seconden of minuten zou zijn geweest, en heeft 50-60 aardse jaren gekost om hem te vinden. Toch heeft het verhaal een goed einde, Brand is al bezig met het voortzetten van plan B op de nieuwe planeet, terwijl plan A in werking was gezet. Prachtig om dat ruimteschip te zien(voor al het stuk met de kunstmatige aarde:))

Al met al prachtige film!

Krijg ineens weer zin om Inception te kijken :O

Bewerkt: door Dexist
Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Toch vind ik dat Nolan, met zijn enorme budgetten, weinig fantasie toont. Die droomwereld in Inception.. niets raars aan. Een niveau met wolkenkrabbers, een sneeuwwereld, etc... je eigen droomwerelden zijn interessanter. En met Interstellar: een planeet met alleen water, een ijsplaneet.. klinisch, eentonig, saai. Als je het vergelijkt met bijvoorbeeld Total Recall.. wanneer ze dan op Mars aankomen wordt Arnold rondgereden door een robot-taxi en ontmoet hij een chick met 3 tieten.. prachtig! Nolan met een budget van 160 miljoen geeft ons niets memorabels.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...