Jump to content

Quentin Tarantino


3L1077

Recommended Posts

Ik heb laatst de film From Dusk Till Dawn gezien. Tarantino heeft echt een briljante rol in deze film. :) Zijn acteerkunsten zijn supergoed en hij leeft zich enorm in in zijn rol. Natuurlijk omdat hij ook de film heeft geregisseerd weet hij hoe een bepaald karakter in elkaar steekt wat het makkelijker voor hem maakt. Het verhaal is niet super, maar niet slecht. Ik zou in ieder geval niet zeggen dat dit de beste film is die hij heeft gemaakt.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 34
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • 3L1077

    7

  • JasonStatham

    5

  • Platypus

    3

  • Michael

    3

  • 2 weken later...
  • 3 maanden later...

En behalve Samuel ook nog de flamboyante Michael Madsen. Ben benieuwd wat hij na jaren waarin hij in honderden B-films speelde, weer kan laten zien in deze Tarantino. Gozer had echt een briljante carrière kunnen hebben, was namelijk echt geweldig in zijn prime. Ook leuk om Tim Roth terug te zien keren in QT's cast.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat een ongelofelijke topcast!!

De volgende reactie zag ik op YouTube (denk ik), en ik moest eigenlijk grinniken. Klinkkt juist...

"Reservoir Dogs meets Django Unchained..."

Daar lijkt het in ieder geval op... En... moeten dat nu toevallig mijn twee favoriete films van hem zijn... Laat die Kerst maar komen!!!

Link to comment
Delen op andere websites

Hier een leuke anekdote waar ik gister achter kwam na het bekijken van True Romance, niet geregisseerd door Tarantino. Maar hij is wel verantwoordelijk geweest voor het script wat hij schreef in zijn jonge jaren toen hij nog bij een videoarchief werkte. Later zou Tarantino aangenomen worden bij CineTel en vanaf dat moment ging het snel voor de gelukkige man. Tarantino verkocht toen het script van True Romance aan Tony Scott voor $50.000. Dit geld wou hij gaan gebruiken om samen met een paar vrienden en een kleurloze 16mm videocamera Reservoir Dogs te gaan maken. Een van deze vrienden was Lawrence Bender, die hij bij CineTel leerde kennen. Bender kende een zekere Peter Flood, die op zijn beurt een relatie had met een acteer lerares die bevriend was met Harvey Keitel. Keitel was natuurlijk al famous in Hollywoord na onder andere zijn werk met Scorsese en De Niro in de jaren '70 en toen hij dus via-via-via het script van Reservoir Dogs in handen had, was hij zo weg van het verhaal en de karakters dat hij besloot om in de film mee te spelen en voor een grote som te investeren. De rest is natuurlijk geschiedenis.

Ik kwam er overigens vandaag ook achter dat Viggo Mortensen in de The Hateful Eight had kunnen spelen, helaas ging dat niet omdat de opnames conflicteerde met ander werk, heel jammer...

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...
  • 2 maanden later...
  • 1 maand later...

Jackie Brown vind ik toch wel een van de betere films die Tarantino gemaakt heeft.

Ik heb gisteren Jackie Brown gezien en ik vond het echt een geweldige film. Ik moet zeggen dat ik het niet beter vind dan Pulp Fiction, maar het komt toch zo verdomd dichtbij in de buurt. puh2.gif

Link to comment
Delen op andere websites

Jackie Brown vind ik toch wel een van de betere films die Tarantino gemaakt heeft.

Ik heb gisteren Jackie Brown gezien en ik vond het echt een geweldige film. Ik moet zeggen dat ik het niet beter vind dan Pulp Fiction, maar het komt toch zo verdomd dichtbij in de buurt. puh2.gif

Ik vind Jackie Brown ook ondergewaardeerd en wordt toch al vaak opzij geschoven als men het over Tarantino's werk heeft. Ik vind het een van zijn weinige werken waarin ik het idee had dat de karakters 'echt' zijn en ik me aan ze kon binden.

Ik kijk toch wel uit naar Hateful Eight, zal 'm zien op nieuwjaarsdag :Y

Bewerkt: door FrankyFourFingers
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb hem paar uur geleden gezien, vermakelijke film, dat zeker :Y

Misschien niet zo geweldig als dat ik had gehoopt, maar een Tarantino kijkt altijd heerlijk weg :) - Vermakelijke dialogen en creatieve storytelling ten top.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Ik heb gisteren The Hateful Eight gezien. Wat een heerlijke film weer. Heeft weer legendarische momenten en quotes, over-the-top scenes, een ingenieus verhaal en misschien het beste van allemaal: je herkent direct dat het een Quentin Tarantino film is.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 years later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...