Jump to content

Suggesties voor Achievements


Dutchy3010

Recommended Posts

Inderdaad een goed idee, maar dan zou ik ervoor pleiten om de lat nog ietsjes hoger te leggen (10 - 25 posts?). Anders is het wel een erg makkelijke achievement, ik vraag me af hoe wenselijk dat is.

Ik denk dat 1 post wenselijker is, bijvoorbeeld 25 post kan behoorlijk wat spam gedrag gaan loswrikken bij de die hard achievement hunters.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 133
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Dutchy3010

    10

  • Nissan

    9

  • ERRWINS

    7

  • Nyltje

    7

Agreed. Ik heb First Blood bedacht omdat het ook nieuwe leden kennis laat maken met het Achievement systeem. Mensen weten meteen dat het Forum ook buiten het GTA gebeuren een beetje "game" is, en gaan hun best doen meer Achievements te vergaren.

Link to comment
Delen op andere websites

Wellicht kan je dezelfde achievement in meerdere stappen doen, om zo alsnog de drive naar een mijlpaal erin te houden.

Bijv. (mario vind ik een beetje een vreemde naam :puh: )

Mr. Teal (brons)

Plaats 100 posts in het GTA Vice City forum.

Mr. Black (zilver)

Plaats 250 posts in het GTA Vice City forum.

Tommy Vercetti (goud)

Plaats 500 posts in het GTA Vice City forum.

*Vice City Expert* (platina)

Plaats 1000 posts in het GTA Vice City forum.

Als zoiets, naar mate de activiteit op dat forumgedeelte, kan verzonnen worden zou dat echt mooi zijn :puh:

Zo'n idee vind ik goed. Dat je er dan vinkjes naast hebt hoe ver je met het achievement bent.
Link to comment
Delen op andere websites

Inderdaad een goed idee, maar dan zou ik ervoor pleiten om de lat nog ietsjes hoger te leggen (10 - 25 posts?). Anders is het wel een erg makkelijke achievement, ik vraag me af hoe wenselijk dat is.

Ik denk dat 1 post wenselijker is, bijvoorbeeld 25 post kan behoorlijk wat spam gedrag gaan loswrikken bij de die hard achievement hunters.

Tja, dan wordt het dus een wat easy-to-get achievement, een instapgevalletje als First Blood, misschien is dat wat jammer voor zo'n leuk idee. Bij een getal als 10 of 25 is mogelijk spamgedrag inderdaad de keerzijde, maar dat valt in zo'n hoeveelheid ook wel op en daar kunnen de Admins uiteraard passend op reageren bij het toekennen van Achievements, zoals Dutchy al eerder opmerkte. Het heeft twee kanten, misschien dat een trapsysteem (waar NicolaB over begon) in dit geval ook een uitkomst kan zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Wellicht kan je dezelfde achievement in meerdere stappen doen, om zo alsnog de drive naar een mijlpaal erin te houden.

Bijv. (mario vind ik een beetje een vreemde naam :puh: )

Mr. Teal (brons)

Plaats 100 posts in het GTA Vice City forum.

Mr. Black (zilver)

Plaats 250 posts in het GTA Vice City forum.

Tommy Vercetti (goud)

Plaats 500 posts in het GTA Vice City forum.

*Vice City Expert* (platina)

Plaats 1000 posts in het GTA Vice City forum.

Als zoiets, naar mate de activiteit op dat forumgedeelte, kan verzonnen worden zou dat echt mooi zijn :puh:

Het nadeel is dat er geen mogelijkheden zijn om 1000 posts te plaatsen. De cijfers die ik eerst gebruikte waren duizendtallen. Dat is gewoon niet (meer) uitvoerbaar. De Vice City fora zijn gewoon niet zo druk meer als eerst. Dit telt voor alle oudere GTA's. Vandaar dat de nummers bijgewerkt zijn. Achievements dienen activiteit te bevorderen, niet om te spammen.

Ja klopt, daar geef ik je gelijk in. Het is ook maar een voorbeeld. Je zou goed moeten nakijken hoe actief een forumgedeelte is. En zo'n goud of platinum moet natuurlijk respectievelijk zijn aan een haalbaar percentage. Zo hebben ze in World of tanks (dat is een game :puh: ) een percentagegraad brons 60%, silver 90%, goud 99% en Platinum 99,9%

Wat dus betekent dat 99,9% van de spelers (leden in dit geval) geen platinum zullen halen. Een beetje hetzelfde dat dutchy nu na 10 jaar de enige is met 10.000 posts.

Je kan ook natuurlijk officiële kwaliteitsmodellen gebruiken zoals (six) sigma om zo'n percentage te bepalen, maar goed daar gaat het meer over over een prestatie irl. De kern waar het over gaat is dat je voor jezelf moet bepalen: " hoeveel mensen kunnen deze achievement halen naar een bepaalde tijd" en is dit in lijn met wat je daadwerkelijk als administrator wilt met zo'n achievementmodel. Zo geef je een waarde aan de achievement. Bij een forum zoals dit, dat relatief weinig activiteit kent (tegenover de grootste fora), zou ik dan ook niet zo'n platina graad in als achievement nemen. Je kan dan beter een lager percentage nemen. Zo'n inleidende award, die je laat kennis maken bij het achievementsysteem zou ik wel iets hoger leggen dan 1 post, aangezien het dan nog niet zeker is of men echt op het forum blijft. Met 1 spampost heb je die achievement al :puh: 10 á 25 posts zou een beter punt zijn denk ik.

Ik moet wel nog benadrukken dat ik dit echt een goede verbetering vind! (beter dan het plusjes en minnetjes- systeem dat ik verdedigde :puh:)

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet om eerlijk te zijn niet wat First blood is, ik vermoed dat het vereist om 1 post te maken?

Opzicht vind ik een achievement van 1000 post ook wel goed, gezien je dan ook je tekstje onder je avatar kan aanpassen, soort van dubbele beloning(mits je goed post).

Vooral niet te gek maken lijkt mij belangrijk.

Is er eigenlijk ergens te zien wat je zoal kan 'achieven'?

Ik weet niet of ze allemaal zouden kunnen, maar ik bedenk maar wat. :puh:

Welcome

Bezoek de GtaForum hoofdpagina 10000 keer.

I know you

Bekijk profielpagina's van leden 200 keer.

Mobile guy

Switch 50 keer van thema.

Persoonlijk zijn dit soort achievements niet echt motiverend, en denk dat Joriz alles behalve blij hiermee is.

Stel je voor als 10 mensen nu 10.000 keer de homepage verversen, of 10 mensen die 200 iemands profielpagina's ververst, het zorgt voor achievements maar ook veel stress op de server.

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet het niet

Verander je naam 5 keer

Ik doe mijn best!

Zorg ervoor dat een waarschuwing (20%) wordt verwijderd door goed gedrag te vertonen.

Bewerkt: door TheDutchWesley
Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet het niet

Verander je naam 5 keer

Je kan je naam maar 1 keer veranderen. ;)

Ik doe mijn best!

Zorg ervoor dat een waarschuwing (20%) wordt verwijderd door goed gedrag te vertonen.

Voor dit achievement zou je toch eerst een waarschuwing moeten krijgen.
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...