Jump to content

Wesley's foto's


Wesley

Recommended Posts

  • Reacties 46
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Wesley

    15

  • _Night-Men_

    8

  • RUBENN

    4

  • TheDutchWesley

    3

Inderdaad, ik kan ze nu wel zien. Waar heb je deze foto's gemaakt? Ze zien er namelijk best goed uit, zover ik dat als leek kan beoordelen natuurlijk. Ik vind het alleen een beetje jammer dat de helikopters wat afgeknipt eruit zien, maar dat is slechts een detail. Keep up the good work!

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb je vroeger vaker foto's zien plaatsen van militaire vaartuigen .e.d. Zo te zien doe je dat nog steeds graag en leg je ze haarscherp vast. Wat ik vooral zo gaaf vind aan de eerste foto is dat je de bemanning nog heel goed kunt zien en dan met name de man met het oranje hesje achterin. Dat oogt heel mooi tegen de grijze kleur van de helikopter.

Als ik het goed zie heb je deze foto's geschoten om juist de militaire vaartuigen goed vast te leggen. Je hebt er waarschijnlijk een passie voor, vindt ze mooi en ik zou er niet gek van opkijken als je ook aardig wat theoretische kennis ervan hebt. Als ik één opmerking mag maken dan zou ik ervoor zorgen dat hetgeen wat je wil fotograferen er helemaal op staat. Juist omdat je zo gefascineerd bent door straaljagers en helikopters lijkt het mij mooi als je er een compleet beeld van kan laten zien of voor jezelf kunt vastleggen. Ik vind het persoonlijk ook mooier als je wat meer ruimte (de lucht) om bijvoorbeeld de helikopter laat zien. Dat kijkt wat rustiger en maakt de foto voor mij wat interessanter en leuker om naar te kijken. Dan is het niet alleen een helikopter, maar een helikopter in actie, in de lucht!

Heb je ook foto's geschoten waarbij je de sluitertijd wat lager hebt staan? En dan ben ik met name benieuwd naar de straaljagers, als je die op tijd hebt weten vast te leggen. Dan krijg je zo'n mooi effect waarbij je de actie (snelheid) meeneemt in je foto.

Link to comment
Delen op andere websites

Iedereen bedankt voor de feedback!

Inderdaad, ik kan ze nu wel zien. Waar heb je deze foto's gemaakt? Ze zien er namelijk best goed uit, zover ik dat als leek kan beoordelen natuurlijk. Ik vind het alleen een beetje jammer dat de helikopters wat afgeknipt eruit zien, maar dat is slechts een detail. Keep up the good work!

Deze foto's zijn afgelopen zomer gemaakt tijdens een grootschalige oefening in Duitsland, vliegbasis Schleswig-Jagel. Die helikopter foto's zijn inderdaad wat afgeknipt. De 1e is omdat die helikopter zo extreem laag over mij heen vloog, dat ik geen tijd meer had om helemaal uit te zoomen, helaas. Bij mijn 2e helikopter foto heb ik het helemaal bewust geknipt omdat er een dikke Duitser voor mij stond, en ja die stond ook half op de foto :puh: Gelukkig is het resultaat toch best scherp (vind ikzelf dan :puh:).

Als ik één opmerking mag maken dan zou ik ervoor zorgen dat hetgeen wat je wil fotograferen er helemaal op staat. Juist omdat je zo gefascineerd bent door straaljagers en helikopters lijkt het mij mooi als je er een compleet beeld van kan laten zien of voor jezelf kunt vastleggen. Ik vind het persoonlijk ook mooier als je wat meer ruimte (de lucht) om bijvoorbeeld de helikopter laat zien. Dat kijkt wat rustiger en maakt de foto voor mij wat interessanter en leuker om naar te kijken. Dan is het niet alleen een helikopter, maar een helikopter in actie, in de lucht!

Daar ben ik het inderdaad mee eens, het is vaak ook leuker. Echter was dit niet zo'n evenement, deze straaljagers/heli's werden operationeel ingezet, dus helaas zag ik ze alleen maar opstijgen en landen. Daarom heb ik mij volop gericht op zo scherp mogelijke foto's maken van alle luchtvoertuigen. Wat betreft alles er helemaal opzetten, bij mijn 1e foto was ik helaas te laat met uitzoomen, die helikopter vloog zo laag dat sommige mensen zelfs omver waaiden.

Heb je ook foto's geschoten waarbij je de sluitertijd wat lager hebt staan? En dan ben ik met name benieuwd naar de straaljagers, als je die op tijd hebt weten vast te leggen. Dan krijg je zo'n mooi effect waarbij je de actie (snelheid) meeneemt in je foto.

Yes, helaas zijn die foto's in mijn ogen niet scherp genoeg :( Dus ik heb ze maar niet gepost.

Kan je wat specs geven van je camera?

Betreft een simpele camera, CANON EOS 1000D met 150-300mm lens.

Mooie foto's! :tu:

Die eerste heli komt me trouwens wel bekend voor... ^_^

Nice, waar ken je 'em van? :)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...