Jump to content
Joriz

Nog één dag tot next-gen Grand Theft Auto V!


med_gallery_1_164_23924.jpg

Het is nog maar slechts één dag en 3 uur wachten tot next-gen Grand Theft Auto V. Al zijn er helaas nauwelijks nachtlanceringen in Nederland en België, kan je vanaf dinsdag 18 november 0:00 wel de digitale next-gen versie van GTA5 op de PlayStation 4 en Xbox One spelen. Mensen die hem in de winkel hebben besteld zullen nog enkele uren langer moeten wachten, al hoop ik dat de meeste hem dinsdagmiddag kunnen ophalen of thuis krijgen bezorgd.

Deze trailer was in juni op de E3 beurs te zien

Het is al weer vijf maanden terug dat op de E3 beurs met een super mooie trailer werd aangekondigd dat Grand Theft Auto V in ver verbeterde HD versie ook naar de PC, PlayStation 4 en Xbox One zou komen. Al hield Lazlow zich vorig jaar december al heel dom toen er aan hem werd gevraagd of GTA5 ook naar next-gen kwam, waardoor we het eigenlijk toen al wisten.

Met slechts één dag voor de release weten we al heel veel meer. Naast dat het spel er echt vele malen beter uit ziet is de lijst aan extra functionaliteit bijna te lang om op te noemen. Zo bevat de next-gen versie van GTA5 onder andere nieuwe wapens, voertuigen, dieren, lichteffecten, activiteiten en daarnaast maar liefst meer dan 100 nieuwe muzieknummers op de radiostations.

Daarnaast krijgen terugkerende fans die GTA5 al eerder op de PS3 of Xbox 360 hebben gespeeld vele extra's in next-gen GTA5. waaronder de angstaanjagende Imponte Duke O’Death, het Dodo watervliegtuig, een super krachtige en super snelle Rail Gun, een griezelig moordmysterie die Michael op kan lossen en diverse andere challenges.

Tevens is het mogelijk je GTA Online personage van je oude console mee te nemen en daarna met de vernieuwde karakter editor een nieuwe next-gen look te geven en daarna met maar liefst 30 mensen samen te spelen.



De nieuwe first person trailer van GTA5!

Natuurlijk is vooral bijzonder dat next-gen Grand Theft Auto V de aller eerste GTA is waarbij je ook in first person view kan spelen. Hier treedt Rockstar Games eigenlijk op onbekend terrein aangezien alle games die de afgelopen 15 jaar bij Rockstar Games zijn uitgekomen eigenlijk bijna allemaal third person view spellen waren. Uit het bovenstaande filmpje, maar ook uit vele screenshots weten we inmiddels dat Rockstar Games hiervoor vele items heeft aangepast. Zo hebben de wapens nu veel meer details en hebben alle voertuigen een nieuw interieur. Toch hoef je het spel niet enkel in first person spelen en kan je altijd met een swipe op je controller wisselen tussen de twee modi.

Mensen die nu of tijdens de release nog een preorder exemplaar weten te scoren krijgen ook nog één miljoen GTA$ waarvan $500k voor Story Mode en $500k voor Grand Theft Auto Online. Al vind ik dit eerlijk genoeg niet bijzonder genoeg om speciaal naar een preorder exemplaar te gaan. Er zitten dit keer dus geen exclusieve goodies bij GTA5, al gaat GTAGames.nl wellicht in de toekomst weer wat mooie goodies weggeven ...

med_gallery_1_164_539790.jpg

Trevor is nog steeds verbaasd over hoe hij er in next-gen uitziet!

puh2.gif

Maar dit is nog niet het eind. Dit is pas het begin! Er zijn namelijk vele updates voor Grand Theft Auto V gepland. Zo komt binnenkort de heists eindelijk naar GTA Online en staat er ook nog een zeer uitgebreide singleplayer DLC gepland voor komend jaar. Daarnaast zullen wij er als fansite keihard tegenaan gaan. Verwacht de komende dagen maar heel veel nieuwe GTA5 filmpjes en natuurlijk GTA Online meetings om met andere Nederlanders gezellig samen te spelen!

Via Bol.com kan je trouwens nog snel een PlayStation 4 en exemplaar van Grand Theft Auto V voor 'slechts' €399,- reserveren. Wat eigenlijk nog steeds heel veel geld is, al brengt Rockstar Games gelukkig in de toekomst nog veel meer fantastische spellen naar de Xbox One en PlayStation 4.

De next-gen versie van GTA5 komt op dinsdag 18 november 2014 uit voor PlayStation 4 en Xbox One. De PC versie komt helaas pas later uit op 27 januari 2015. We zullen ook de komende dagen blijven doorgaan met het posten van nieuwe informatie en media. Houd GTAGames.nl dus in de gaten voor meer informatie, filmpjes, screeenshots en tips en forumdiscussies over next-gen GTA5!

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Het eerste wat ik ga doen is een dukes kopen

In GTA Online? Ik neem aan dat je in singplayer de Duke O' Death gratis krijgt als je eerder GTAV op last-gen hebt gespeeld. Ben echt benieuwd hoe bruut die wagen klinkt.

Nog 12 uur en 34 minuten te gaan. :)

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Hij werd zondag verstuurd gtav maar ja post nl heefd weer dat rare regeltje geen post bezorgen op maandag. Anders had ik hem vandaag kunnen spelen, stiekem baal ik hij ligt hier dicht in de buurt maar kan hem tog niet spelen hahaha

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Hij werd zondag verstuurd gtav maar ja post nl heefd weer dat rare regeltje geen post bezorgen op maandag. Anders had ik hem vandaag kunnen spelen, stiekem baal ik hij ligt hier dicht in de buurt maar kan hem tog niet spelen hahaha

waar heb je hem besteld? Is er nog ergens een nachtopening, of gaat te ver voor een min of meer remasterde versie?

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...