Jump to content
Joriz

'De PlayStation 4 versie van GTA5 is beter dan de Xbox One versie!'


gallery_1_5_140243.jpg

De dinsdag uitgekomen next-gen versie van Grand Theft Auto V voor Playstation 4 en Xbox One ziet er natuurlijk fantastisch uit. De vele technische verbeteringen en nieuwe verstopte details doen je bijna denken dat het een compleet nieuwe game is. Maar zoals dat met twee nieuwe consoles gaat ontstaan er meteen discussies welke versie de beste is.

Al lijken de PlayStation 4 en Xbox One zo goed als identieke hardware te hebben, waarvan beide een 8 core AMD Jaguar processor, een AMD Radeon videokaart en maar liefst 8 gigabyte werkgeheugen, blijken kleine details wel grote consequenties te hebben.

Al is de processor van de Xbox One net iets sneller geklokt (meer rekenkracht, maar ook stroomverbruik) is de AMD Radeon videokaart in de PlayStation 4 bijna 50% sneller. Vooral dat laatste lijkt veel voordeel te hebben bij PlayStation 4 games. Meeste PlayStation 4 games hebben, ten opzichte van de Xbox One versie, namelijk meer details of hogere beeldresolutie.

Nu lijkt GTA5 daar gelukkig niet zo last van te hebben. Op de PlayStation 4 en Xbox One werkt het spel beide op volledig HD in 1080p resolutie met een bijna altijd constante 30 fps (beelden per seconden). Op beide consoles lijkt het spel er op eerste oog beide even fantastisch uit te zien. Maar de 50% snellere videokaart van de PlayStation 4 blijkt nu toch voordeel te hebben bij de hoeveelheid gras die in beeld is. Als je de onderstaande video van

bekijkt ziet de natuur er op de PlayStation 4 er nog net een tikkeltje beter uit dan op de Xbox One. Al is het een zeer klein detail lijkt Rockstar Games dus toch kleine verschillen hebben moeten maken om het spel op beide consoles even vloeiend te laten werken. Als we Eurogamer mogen geloven zijn er op de PlayStation 4 versie ook meer lens flares in beeld. Al lijkt me dat ook niet een echt belangrijk detail. Als je lens flares wilt zien kan je beter naar een
of Michael Bay film gaan.

De PlayStation 4 versie van GTA5 heeft iets meer gras en kleine planten

De PlayStation 4 versie van GTA5 is dus beter dan de Xbox One versie. Al is het verschil bijna niet noemenswaardig. Maar één ding moet niet worden vergeten; De PC versie van GTA5 komt op 27 januari 2015 uit. Dan zal echt blijken welke versie de beste is. Mits je een dure PC kan betalen denk ik dat de PC versie er nog iets beter uit gaat zien. Al is het natuurlijk de vraag of de PC versie ook de optimalisaties kan hebben die de PlayStation 4 en Xbox One versie nu hebben voor hun specifieke hardware. We zullen zien. Tot nu toe kunnen we ons vooral verbazen aan de graphics van de Xbox One en PlayStation 4.

Bronnen:

, Eurogamer en Wikipedia

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Ik speel dus op de PS4 en nu we het toch over gras hebben, ik heb nu al een paar keer gehad dat ik in grasgebied liep ergens in de bergen, en dat zeg maar onder het lopen ineens iets voor me uit polletjes gras opduiken die er eerst niet waren.

En wat ik ook maar niet goed voor elkaar krijg is zeg maar dat GTA probleem (geen AA) met die bewegende lijntjes op auto`s, hekjes, gebouwen etc etc.

Ik zou zweren dat ik er minder last van had, maar heb zitten klooien met de tv afstellingen en het lijkt nu erger te zijn geworden, weet niet hoe het te veranderen.

Ik heb natuurljk wel HDMI en dito goede HD tv, heeft iemand daar tips voor, iets met scherpte, contrast, helderheid of wat dan ook instellen.

En ja ik heb een game pc (trouwens wel van circa1300euro), maar speel liever GTA op mijn grote tv met console in de kamer

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

voor ik die youtube filmpje opstarte kon ik al zien dat die rechterkant gedeelte op een heel andere plek stond XDbeetje jammer en wat xbox one vs ps4 betreft ik speel xbox one omdat die controllers me beter in de hand liggen fock die lichte Plastic Shit

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...