Jump to content

gta2 level editor


danielc

Recommended Posts

heb ik ook wel eens sla ik het gwn op maar je moet save comprends. best wel irrie maarjah. las daarvan als ik gta 2 speel valt de game naar 5 minuten uit is ook zo met vc en sa beetje vaag dat het alleen bij grand theft auto voorkomt bij geen enkel ander spel wat kan ik daarnou weer aan doen?

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...
  • Reacties 223
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Lantyz

    61

  • danielc

    32

  • need my speed

    21

  • Lakser_u

    17

Top Posters In This Topic

Posted Images

en in de mapping totural kun je geloof ik 6 bloktjes de lugt in kan je daar ok 10 of meer van maken?

Nee, dat kan niet. Dat past niet in het map-format. Net zoals dat je je stad niet groter dan 255 bij 255 tiles in lengte en breedte kunt maken.

De 'oplossing' is al gegeven: contrast aanbrengen in je hoogte. Lage gebouwtjes rondom een toren maakt de toren hoger dan hij daadwerkelijk is. Kijk maar naar de brug in level 2. Die staat gigantisch hoog boven dat water en boven het Redneck kamp, terwijl die ook echt niet hoger is dan maximaal toegestaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Er zit een maximum aan hoe hoog de camera kan gaan. Om te beginnen zie je, zoals je zelf al zegt, op een gegeven moment de player nauwelijks meer, maar bovendien gaat het beeld merkwaardig doen wanneer je te hoog gaat. Heel soms, als je wagen op een bepaalde manier klem komt te zitten, begint de camera heel sterk uit te zoomen, en dan zie je dat het beeld niet meer normaal wordt weergegeven.

Link to comment
Delen op andere websites

Je ziet het ook wel als je in de trein zit en die gaat dan halverwege wergens stilstaan. Dan blijft de camera uitgezoomd, je ziet dan dat de schaduwen van de peds en de auto's te ver van de poppetjes zelf afligt. Het lijkt net alsof ze een meter in de lucht zweven.

Link to comment
Delen op andere websites

maar lantyz komen er ook nog meer map en script toturial of is dit het zoonbeetje?

Ik heb alle hoofdonderwerpen van mappen nu wel zo'n beetje gehad, dacht ik. Ik ben momenteel aan het proberen of het scripten van missies wil lukken. ls dat een succes wordt, dan komt dat nog in de Scripting Tutorial (Ik beloof echter niets...).

Als er nog onderdelen zijn die iemand graag in de tutorials zou willen zien, dan hoor ik dat graag.

De tutorials zijn vanaf heden ook te vinden op WikiGTA. Alleen de afbeeldingen moeten er nog tussen worden gezet.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben nog steeds bezig met de basis van hard scripting. Missies werken vrijwel allemaal op ongeveer dezelfde manier, namelijk met onder andere COUNTERs. Wanneer ik een beetje door begin te krijgen hoe ik die kan laten werken, kan ik beginnen met echte eenvoudige missies, in een apart missie-bestand.

Wat voor race missie was je van plan te maken? Wanneer je een tegenstander wilt scripten moet ik je teleurstellen: Ik denk niet dat je een bot zover krijgt dat je echt tegen hem kan racen (Of je moet een heleboel punten scripten waar hij naartoe moet rijden, maar dat is extreem storingsgevoelig). Je kunt natuurlijk wel tegen de klok racen.

Link to comment
Delen op andere websites

Aanschouw mijn eerste eigen missie-script. :)

PLAYER_PED player = ( 183.0 , 205.0 , 2.0 ) 25 0//positie waar de Player start

COUNTER passed_mission = 0
COUNTER failed_mission = 0

COUNTER assassins_dood = 0
COUNTER player_dood = 0
COUNTER wacht_op_dood_assassin = 1
CHAR_DATA assassin1


FORWARD startmission:
FORWARD cleanup:

startmission:
DISPLAY_MESSAGE ( 1010 ) //tekst missietitel
DISPLAY_BRIEF ( 1011 ) //Tekst opdracht
assassin1 = CREATE_CHAR ( 183.0 , 200.0 , 2.0 ) 4  0 PSYCHO END //Hitman wordt gecreëerd
GIVE_WEAPON ( assassin1 , SILENCED_MACHINE_GUN ) //Hitman krijgt een Silenced Machine gun
SET_CHAR_OBJECTIVE ( assassin1 , KILL_CHAR_ANY_MEANS , player ) //Hitman krijgt de opdracht de player te vermoorden
SET_FAVOURITE_MODEL ( assassin1 , JEEP ) //Hitman krijgt zijn voorkeurs wagen

WHILE_EXEC ( wacht_op_dood_assassin = 1 )
IF ( HAS_CHARACTER_DIED ( assassin1 ) ) //Wanneer de hitman dood gaat...
SET assassins_dood = 1 //...wordt deze counter geactiveerd (Zie cleunup).
SET wacht_op_dood_assassin = 0
RETURN
ENDIF

IF ( HAS_CHARACTER_DIED ( player ) ) //Wanneer de Player dood gaat...
SET player_dood = 1 //wordt deze counter geactiveerd (Zie cleunup).
RETURN
ENDIF

ENDWHILE

RETURN

cleanup:
IF ( wacht_op_dood_assassin = 0 ) //wanneer deze counter actief is...
DISPLAY_MESSAGE ( 3100 ) //JOB COMPLETED!-tekst
DISPLAY_BRIEF_NOW ( 1012 ) //Tekst felicitatie van de opdrachtgever
ADD_SCORE ( player , 40000 ) //geld wordt toegevoegd
ADD_MULTIPLIER ( player , 1 ) //Multiplier wordt toegevoegd
SET passed_mission = 1 //...is de missie gehaald
ENDIF

IF ( player_dood = 1 ) //wanneer deze counter actief is...
DISPLAY_MESSAGE ( 3730 ) //JOB FAILED!-tekst
DISPLAY_BRIEF_NOW ( 1013 ) //Tekst kritiek van de opdrachtgever
SET failed_mission = 1 //...is de missie gefaald
ENDIF

CLEAR_WANTED_LEVEL ( player ) //wanted level wordt verwijderd
MISSION_HAS_FINISHED ( ) //alle counters ed. van de missie worden verwijderd.
RETURN

LEVELSTART

GOSUB startmission:
GOSUB cleanup:

LEVELEND

Het enige wat er gebeurt in deze missie is dat er een soldaat met een Silenced Machine Gun op je af gestuurd wordt. De missie haal je wanneer de hitman dood gaat, je faalt de missie wanneer je zelf dood gaat. Wanneer je wegvlucht, komt de soldaat achter je aan in een Land Roamer.

De missie staat nog niet in een extern missiebestand, dat wordt mijn volgende project...

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb meteen een vraagje: wat is nou het verschil tussen WHILE en WHILE_EXEC? While ben ik gewend van andere talen, ik weet hoe het werkt. Maar While_exec is compleet nieuw. Er staat in een uitleg ergens iets dat alle code binnen het blok wordt uitgevoerd. Dat is toch normaal, of mis ik iets?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...