Jump to content

FIFA Ballon d'Or 2014


TekaLoca

Recommended Posts

Beste (mede)voetbalfans,

Op 12 januari 2015 vindt in Zurich het gala-avondje van de FIFA Ballon d'Or plaats. Daar wordt zowel de beste mannelijke voetballer, als de beste vrouwelijke voetballer bekendgemaakt en dus beloond met de prestigieuze trofee. Naast dat wordt ook de beste coach (ook weer zowel mannelijk als vrouwelijk), het type-elftal van 2014, het doelpunt van het jaar, de fairplay-award en de Presidential award bekendgemaakt.

De finalisten van elke categorie:

FIFA Ballon d'Or:

  • Cristiano Ronaldo (POR) (RMA)
  • Manuel Neuer (DUI) (FCB)
  • Lionel Messi (ARG) (BAR)

FIFA Women's World Player of the Year:

  • Nadine Kessler (DUI) (WFB)
  • Marta (BRA) (FCR)
  • Abby Wambach (USA) (WNY)

Men's World Coach:

  • Carlo Ancelotti (ITA) (RMA)
  • Joachim Löw (DUI)
  • Diego Simeone (ARG) (ATM)

Women's World Coach (in dit geval zijn er 2 mannen genomineerd, ik snap er dus persoonlijk niks van):

  • Ralf Kellermann (DUI) (WFB)
  • Maren Meinert (DUI)
  • Norio Sasaki (JAP)

Puskas Award:


Verder kun je hier je beste elftal samenstellen met de, door de FIFA, genomineerden.

-----

Wat denken jullie? Wie gaat er met de prijzen vandoor en wie had er volgens jullie bij sommige categorieën bij moeten zijn? (Robben? ^^)

Rage Praat er hier dus maar over :bier:

Link to comment
Delen op andere websites

Messi verdient de Gouden Bal niet, zal wel Ronaldo zijn. Zelf vind ik dat Neuer het ergens ook wel verdient, maar dan als keeper. Er zou dus imo een Gouden Bal moeten zijn voor de keeper en eentje voor de beste veldspeler..

Ik zou het wel mooi vinden dat Neuer 'm wint, het is een buitenaardse keeper die een geweldig jaar achter de rug heeft.

Link to comment
Delen op andere websites

Robben had er zeker bij moeten zijn. Helaas worden voetballers niet gekozen om hun prestaties, maar om hun commerciële belang. Jammer dat het zo moet, maar FIFA kent het woord 'eerlijk' niet.

Op wiens plek had je Robben neer willen planten?

Link to comment
Delen op andere websites

Robben had er zeker bij moeten zijn. Helaas worden voetballers niet gekozen om hun prestaties, maar om hun commerciële belang. Jammer dat het zo moet, maar FIFA kent het woord 'eerlijk' niet.

Op wiens plek had je Robben neer willen planten?

Messi zijn plek. Begrijp me niet verkeerd, ik vind Messi een uitstekende voetballer en een van de beste van de wereld, maar dit jaar verdiende hij het gewoon niet in mijn ogen.
Link to comment
Delen op andere websites

Messi zijn plek. Begrijp me niet verkeerd, ik vind Messi een uitstekende voetballer en een van de beste van de wereld, maar dit jaar verdiende hij het gewoon niet in mijn ogen.

:schater:

Arjen Robben wel en Lionel Messi niet?

Oké.

Messi:

46 wedstrijden

42 doelpunten

zooi assists niet meegerekend

finale WK

Robben

42 wedstrijden

18 doelpunten

zooi assists niet meegerekend

3de WK

u w0t m8

Trouwens, als het zo onterecht is dat Arjen Robben niet genomineerd is, kijk dan ook even naar zijn ploegmaten bij Bayern München. Het aandeel van Götze en Müller bij Bayern en bij Duitsland valt imo best te vergelijken met het aandeel van Robben bij Bayern en Nederland.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Als we de cijfers gaan bekijken heeft Messi een even goed jaar gehad dan Cristiano. Komt nog bij dat hij met zijn nationaal elftal de finale bereikt heeft van de Wereldbeker (waar hij met zijn doelpunten van enorm belang was, wanneer wedstrijden nipt gewonnen werden).

Wanneer verdien je het dan...

Link to comment
Delen op andere websites

Haha, ik wist dat je al aan je scherm gekluisterd zat om mijn reactie af te wachten. :7

Het gaat ook om de instelling. Messi liep er een half jaar lang als een zoutzak bij en deed nauwelijks iets, terwijl Robben doorging en doorging. Ik vind inzet persoonlijk ook een belangrijke factor, maar helaas maak ik de regels niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Als we de cijfers gaan bekijken heeft Messi een even goed jaar gehad dan Cristiano. Komt nog bij dat hij met zijn nationaal elftal de finale bereikt heeft van de Wereldbeker (waar hij met zijn doelpunten van enorm belang was, wanneer wedstrijden nipt gewonnen werden).

Wanneer verdien je het dan...

Klopt, ik neem m'n woorden terug. Messi verdient het even veel als Cristiano Ronaldo. Ik was er heilig van overtuigd dat Messi minder wedstrijden had gespeeld door blessures, maar in vergelijking met Ronaldo komt het ongeveer gelijk uit qua wedstrijden en doelpunten..

Haha, ik wist dat je al aan je scherm gekluisterd zat om mijn reactie af te wachten. :7

Het gaat ook om de instelling. Messi liep er een half jaar lang als een zoutzak bij en deed nauwelijks iets, terwijl Robben doorging en doorging. Ik vind inzet persoonlijk ook een belangrijke factor, maar helaas maak ik de regels niet.

Messi deed volgens jou nauwelijks iets maar scoorde wel 2 keer zoveel als Robben die doorging en doorging. Knap van Messi, toch? Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Robben had er zeker bij moeten zijn. Helaas worden voetballers niet gekozen om hun prestaties, maar om hun commerciële belang. Jammer dat het zo moet, maar FIFA kent het woord 'eerlijk' niet.

_O_

Ribéry verwoordde het laatst erg mooi. Hartstikke goed dat hij er geen waarde meer aan hecht. Ronaldo had hem dat jaar wel terecht gewonnen maar toch, FIFA klopt van geen kanten. Als ik Neuer was had ik 'n Ronaldotje gedaan en was ik thuis gebleven. Wint hij toch nooit. Hoewel ik niet zie wat hij nog beter zou kunnen doen.

Herinnering: Messi beste speler FIFA World Cup 2014. Zegt genoeg. Let u wel: geen haat! Fantastische speler.

Als coach kies ik Löw. Hoewel Ancelotti natuurlijk op langere termijn een betere coach is, gezien behaalde resultaten, vind ik het WK winnen een ongekende prestatie en acht deze dan ook doorslaggevend. Het gaat immers om het jaar 2014.

Hoewel dit FIFA-voetballer van het jaar is, wil ik toch nog een leuk detail laten zien over de sportiviteit van de heren, dan wel het respect naar andere voetballers. Misschien eens leuk om naast elkaar te zetten, beelden van de UEFA-voetballer van het jaar award:

2ag8ex1.jpg

Robben verliest: prachtig beeld.

11c5gs1.jpg

Messi verliest: toch respect tonend.

ny8x05.jpgRonaldo verliest: iedereen mag de touwtering krijgen want dit is natuurlijk hartstikke onterecht. Het gezicht van Messi is trouwens prachtig.

Bewerkt: door TheuNauz
Link to comment
Delen op andere websites

Maakt niet zoveel uit wie hem wint. Of Messi of Ronaldo nou een klotejaar heeft of niet, één van hen wint hem toch wel. Want:

Het gaat hier over voetbal geld.

Aan Messi en Ronaldo valt vééél meer te verdienen dan aan een speler als Neuer of Robben. En dat heeft niets met hun voetbalkunstjes te maken.

O ja, ga voor de aardigheid eens naar het aantal goals en assists van Neuer kijken. Die man verdient het ook helemaal niet!

Link to comment
Delen op andere websites

Wat een schande overigens, dat dat doelpunt van die vrouw genomineerd is. Alleen maar omdat het een vrouw is wordt zo'n doelpunt genomineerd, een man was met dat doelpunt nooit genomineerd geraakt en terecht, zo'n doelpunt valt wel vaker voor. Onlangs nog een gelijkaardig doelpunt in België voorgevallen in een relatief lage klasse. :7

Ik hoop overigens dat het James wordt, maar ik denk dat RvP ermee gaat lopen(met dank aan Casillas die ietwat ver uit z'n doel stond).

Overigens een schande dat deze goal er niet meer bijzit:

Want ik kan echt niet kiezen tussen deze of die van James hoor. Beide een prachtig staaltje van techniek.

Edit:

Of deze...Jemig.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Ronaldo wint de Gouden bal terecht? Zelf had ik Neuer graag zien winnen, is een keer geen aanvaller. Ronaldo heeft ook een fenomenaal seizoen gehad met: Copa del Rey, Champions League, WK voor clubs etc.

Wat vinden jullie?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...