Jump to content

Forumrunner

Recommended Posts

Griezelig hoor... :sst: Maar je moet even kijken bij controls wat de hurk-toets is (of hoe ze het ook noemen), terwijl je hurkt is het onmogelijk om van blokjes te vallen. Hiermee kun je dus goed in zo'n gat kijken. Zorg wel dat je weer goed recht op een blok staat nadat je spatie loslaat, omdat je er anders wel lelijk van af kunt vallen. :puh: Je hebt geluk (of juist pech) dat je geen dungeon, dan was het nog gevaarlijker. 0_0

Bewerkt: door Basssss
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 3.6k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Phoenyxar

    418

  • thebig

    175

  • Ezra24rct3

    165

  • Basssss

    130

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik ga, als mijn mansion klaar is, er wel eens een video van maken. Ik heb nog wel wat leuke ideeën en zo, die nog wel wat tijd kosten.

Om even te reageren op Big Boss' zijn bericht: Soms staat er wel eens een 'vuurblok' in de kamer als er ergens veel monsters zijn. Dat zijn eigenlijk spawnblokken, daar blijven bepaalde monsters uitkomen tot je het vernield of er enkele torches rond zet. Dat spel geeft wel veel stress soms vind ik. Het lijkt net of jij bent zelf dat character (ben je ook wel een beetje xD), de monsters kunnen van overal komen, en je weet gewoon dat als je dood gaat, je weer opnieuw moet beginnen, tenzij je je schuilplaats en/of spullen kunt terugvinden. En die geluiden xD. Minecraft is best griezelig.

Ik heb ook X' zijn verhalen t/e/m 40 gekeken... Met de titel "The End" jammer genoeg, maar ik zag dat er ook nog een deel 42, 43, 44 & 45 was. Dus ik ga nu kijken wat dat is. Het einde was wel zielig vond ik :puh:.

Link to comment
Delen op andere websites

The End betekende niet dat het einde kwam, hij zei zelf ook al dat veel mensen dachten dat het stopte. :puh: En dat vuurblok is zo'n dungeon, je kunt er ook schatten in vinden en het is makkelijk te herkennen aan de (mossige) cobblestone. :bier:

Edit: Ik heb een koel uitzichtdek gebouwt, echt grappig om even naar buiten te kijken als je alle zombies ziet lopen. :puh:

uitzichtdek.png

uitzichtdek2.png

Normaal speel ik met fog op level 2, omdat dat het minste lagg geeft. Maar ik heb op de laatste screen de fog even weggehaald om een beter uitzicht te geven. :bier:

Bewerkt: door Basssss
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb vandaag een soort van treinstation onder mijn huis gemaakt. Hij is nog niet af, maar ik heb al één baan gemaakt. Ik had ook wat probleempjes met een soort meertje boven mijn 2de baan. Dat heb ik vandaag even gefixt, en ik ben begonnen met een gigantische toren, die dient een beetje als een uitkijktoren, een herkenningspunt en een pronkstuk. Verder heb ik nog een beetje de mijn onder mijn huis opgeknapt. En ik ben begonnen met een soort van TNT-project. Ik probeer zoveel mogelijk TNT te verzamelen, dan gooi ik het allemaal in één kamer. Dan verbind ik de TNT met redstone dust aan een schakelaar in een andere kamer, en dan laat ik het ontploffen in de hoop op iets leuks.

Link to comment
Delen op andere websites

Hoe doe je dat allemaal?

Stenen of wat je ook maar wilt uitgraven (maak pickaxe, shovel enz. om sneller te kunnen werken). En ga dan in de dingen die je hebt uitgegraven bouwen.

Mijn schuilplaats was eerst eigenlijk gewoon een muur, maar ik heb een stuk uitgebroken, en ben dan steeds beginnen uitbreiden. Begin simpel, ga dus niet zoals ik eerst wou doen meteen alles groot aanpakken. Want dan kom je toch tijd tekort. Ga eerst voor een schuilplaats, begin wat uit te graven en te ontdekken, en als je genoeg grondstoffen hebt kan je iets groots bouwen eventueel.

Bas, zoiets wil ik ook maken, een grote toren waar ik kon kijken naar de monsters (en, als ik een pijl en boog heb, evt. wat kan aanvallen). Want vanuit mijn huis heb ik er de laatste nachten geen enkele meer gezien :S.

Net was het ook dag, en er zat een spider op een berg niet ver boven mijn huis, ik weet dat hij normaal niets doet door de dag (tenzij je hem 'uitdaagt')... Maar toch voelde ik me er niet helemaal op mijn gemak bij :puh:. Hij bleef er gewoon de hele dag zitten en wat rondkijken.

Ik heb net even Minecraft gespeeld, en ik heb een kleine opslagruimte gemaakt waar ik dingen opsla, wat verder in mijn cave. Want anders moet ik steeds een eind teruglopen om iets te gaan halen of doen of zo. Verder niet zoveel belangrijks gedaan :puh:. Vreemd genoeg hoor ik ook de geluiden van de dieren niet meer :S. Ik hoor wel de geluiden als ik loop of bv. aan het mijnen ben, maar ik hoor geen diergeluiden meer als ik bv. een koe dood of zo.

Bewerkt: door vice
Link to comment
Delen op andere websites

Hoe doe je dat allemaal?

Stenen of wat je ook maar wilt uitgraven (maak pickaxe, shovel enz. om sneller te kunnen werken). En ga dan in de dingen die je hebt uitgegraven bouwen.

Mijn schuilplaats was eerst eigenlijk gewoon een muur, maar ik heb een stuk uitgebroken, en ben dan steeds beginnen uitbreiden.

Bas, zoiets wil ik ook maken, een grote toren waar ik kon kijken naar de monsters (en, als ik een pijl en boog heb, evt. wat kan aanvallen). Want vanuit mijn huis heb ik er de laatste nachten geen enkele meer gezien :S.

Net was het ook dag, en er zat een spider op een berg niet ver boven mijn huis, ik weet dat hij normaal niets doet door de dag (tenzij je hem 'uitdaagt')... Maar toch voelde ik me er niet helemaal op mijn gemak bij :puh:. Hij bleef er gewoon de hele dag zitten en wat rondkijken.

Ik heb net even Minecraft gespeeld, en ik heb een kleine opslagruimte gemaakt waar ik dingen opsla, wat verder in mijn cave. Want anders moet ik steeds een eind teruglopen om iets te gaan halen of doen of zo. Verder niet zoveel belangrijks gedaan :puh:. Vreemd genoeg hoor ik ook de geluiden van de dieren niet meer :S. Ik hoor wel de geluiden als ik loop of bv. aan het mijnen ben, maar ik hoor geen diergeluiden meer als ik bv. een koe dood of zo.

Met de geluiden is Notch volgens mij nog aan het stoeien.

Link to comment
Delen op andere websites

Hoe doe je dat allemaal?

Als je Redstone vind dan kun je dat gebruiken als een soort elektriciteit, om deuren mee te openen via schakelaars ect. Enorm grappig. Je kunt een treinrails aanleggen door heel veel ijzer te verzamelen om vervolgens rails te maken. Hier kun je later ook karretjes op zetten die je ook van ijzer moet maken. Google maar wat naar meer info, want ik wil niet teveel spoilers vrijgeven.

Bas, zoiets wil ik ook maken, een grote toren waar ik kon kijken naar de monsters (en, als ik een pijl en boog heb, evt. wat kan aanvallen). Want vanuit mijn huis heb ik er de laatste nachten geen enkele meer gezien :S.

Net was het ook dag, en er zat een spider op een berg niet ver boven mijn huis, ik weet dat hij normaal niets doet door de dag (tenzij je hem 'uitdaagt')... Maar toch voelde ik me er niet helemaal op mijn gemak bij :puh:. Hij bleef er gewoon de hele dag zitten en wat rondkijken.

Ik heb net even Minecraft gespeeld, en ik heb een kleine opslagruimte gemaakt waar ik dingen opsla, wat verder in mijn cave. Want anders moet ik steeds een eind teruglopen om iets te gaan halen of doen of zo. Verder niet zoveel belangrijks gedaan :puh:. Vreemd genoeg hoor ik ook de geluiden van de dieren niet meer :S. Ik hoor wel de geluiden als ik loop of bv. aan het mijnen ben, maar ik hoor geen diergeluiden meer als ik bv. een koe dood of zo.

Ik heb geen toren gemaakt, m'n uitkijktoren is uitgehakt uit een kleine berg. :puh: Hij is inmiddels ook in verbouwing om groter zicht te krijgen, vooral aan de andere kant. De vulkaan heb ik inmiddels weggehaald door wat lava in m'n emmers te stoppen. Die lava dient nu als dumpput voor overtollige grondstoffen. (Ik heb wel 15 x 64 dirt ofzo, een kleine kist zou helemaal vol zitten.)

Ik ben vreemd genoeg nog nauwelijks vijanden in grotten tegengekomen, of überhaupt grote grotten. :?

Link to comment
Delen op andere websites

@ Basss: Je kunt altijd de difficulty verhogen =]. X speelt op een bepaald moment op 'hard', ik merk niet zoveel verschil, maar dan is het misschien wel nog iets uitdagender :puh:.

@ Bierbuikje: Dan speel je waarschijnlijk de 'classic' version, om tegen vijanden enz. te vechten en dingen te verzamelen en te maken moet je het spel kopen (10 euro), en dan kan je de alpha spelen (wanneer de alpha-tijd voorbij is, kost ie 20 euro.)

Link to comment
Delen op andere websites

Volgens mij is de difficulty alleen voor hoe sterk de vijanden zijn, niet met hoeveel ze spawnen. :puh:

Ik heb ondertussen weer een hele zooi screens gemaakt, o.a. mijn huisje staat er mooi op. :bier:

Benedenverdieping:

home.png

home2.png

Bovenverdieping, net uitgebreid:

home3.png

Huis vanaf berg vlakbij:

home4.png

Dezelfde berg, waar ik een watervalletje heb gemaakt toen ik erop klom voor de vorige foto. :puh:

waterval.png

Bewerkt: door Basssss
Link to comment
Delen op andere websites

Nee, ik en Bas gebruiken hem van het free-to-play weekend (was denk ik van zaterdag tot dinsdag). Ik kan nog steeds (weet niet of jullie het kunnen) als ik wil minecraft.exe downloaden van de website.

Multiplayer werkt niet, maar single player werkt perfect.

Btw, er zijn veel mensen die het wel hebben gekocht. Die gast is erg rijk geworden door Minecraft, en het spel is nog in alpha en bied 50% korting aan. Het spel is wel de moeite waard om het te kopen.

Bewerkt: door vice
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...