Jump to content

Forumrunner

Recommended Posts

Heh, hoe werkt het blokken plaatsen dan? Kan dat dan alleen met de linkerhand?

Ik weet er niet het fijne van, er is nog niet al te veel materiaal van vrijgegeven. Naar wat ik gezien heb, zou het zeer makkelijk moeten zijn om de blocks in je off hand te wisselen of om je off hand leeg te laten, zodat je als normaal blokken kunt plaatsen.

Dit is het materiaal dat ze op Minecon hebben getoond over dual weilding:

Rond een halve minuut in het filmpje zie je hoe makkelijk torches worden geselecteerd in de off hand en vervolgens weer worden weggelaten. Het object in je main hand wordt zoals normaal nog altijd in de hot bar met een vet kader omlijnd. Je ziet dat de objecten in je off hand weergeven worden in een apart kadertje, dat los staat van de hot bar.

Hoe je precies het object in je off hand selecteert en (de)activeert is niet echt duidelijk. Verder kan je ook je object in main hand en off hand verwisselen. Rond 1:50 meen ik te horen dat dit met 'F' zal gebeuren, al kan het evengoed dat ze praten over het selecteren van wat er in je off hand komt, ik kom er niet direct wijs uit.

Wat ik denk is dat je met 'F' dus de twee voorwerpen van hand kunt verwisselen en het lijkt me zelf het handigste dat je met middle mouse button het voorwerp in je off hand kan (de)selecteren. Dan verlies je dus naast blocken met een zwaard dus ook de feature om blocks in je hot bar snel te selecteren door naar het block te kijken, maar al bij al was dat nu ook weer niet zo belangrijk.

Mooie gebouwen, trouwens. Ik probeer me de laatste tijd ook wat meer toe te leggen op bouwen, maar het lukt me toch niet helemaal. Om te starten heb ik al amper inspiratie om iets te bouwen en ik weet meestal ook niet hoe ik eraan moet beginnen. Bovendien moet ik ook veel te lang proberen om iets te krijgen als ik het wil en dat geduld kan ik niet opbrengen. Ik zal er nooit echt goed in worden.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 3.6k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Phoenyxar

    418

  • thebig

    175

  • Ezra24rct3

    165

  • Basssss

    130

Top Posters In This Topic

Posted Images

Best een grote en opvallende verandering. Uit het gifje van Dexist valt me trouwens op dat torches nog geen licht geven als ze in je hand zitten, maar ik weet niet of ze daar ooit nog iets mee gaan doen.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat een echo, verschrikkelijk @_@.

Blame Mojang/Microsoft. Toen ik filmpjes zocht over wat er allemaal op Minecon over 1.9 werd gezegd, vond ik uitsluitend filmpjes die gemaakt werden door mensen in het publiek. Ze filmen sowieso alles voor op grote schermen en voor de livestreams, als ze die dingen nu achteraf eens online zouden zetten, zouden jouw oren niet geteisterd moeten worden door zo'n schelle echo's. Kan zijn dat het onderhand wel al online staat.

Best een grote en opvallende verandering. Uit het gifje van Dexist valt me trouwens op dat torches nog geen licht geven als ze in je hand zitten, maar ik weet niet of ze daar ooit nog iets mee gaan doen.

Ik denk niet dat ze het gaan doen. Het zou zeker wel handig zijn om te spelen, maar tegelijk lijkt het me ook iets dat totaal niet past bij Minecraft.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

In afwachting van de GTAF server ben ik maar weer eens in mijn sp-wereld gesprongen. Eerst teruggekeerd van Mooshroom Island, waar ik het laatst was gebleven. Dan ben ik even gaan enchanten, ik wou namelijk een Unbreaking III boek voor op mijn Silk Touch pickaxe te plaatsen. Dat heb ik niet direct gevonden, maar het zat me voor de rest wel mee: om de seed van de enchantment table te verversen, gebruik ik stone shovels en dergelijke. Ik dacht echter dat ik misschien Looting op een sword kon zetten, zodat ik weer eens wither skulls kon gaan verzamelen. Eerste keer dat ik een iron sword in enchantment table stak: Looting III.

Verder heb ik ook een Efficiency IV boek geplaatst op mijn Efficiency IV, Unbreaking III pickaxe om zo een Efficiency V te krijgen. Meteen mijn beacon opgezet op de plek waar ik bezig was aan de slimefarm, haste II opgezet en beginnen graven. Man, instant mine is echt zo lekker. Normaal is een chunck uitgraven een saai karweitje, maar met dit kijk je er zelfs naar uit om te mogen graven. Bovendien heb ik ook 14 diamond ore gevonden (9 ores zaten tezamen en 5 elders) en met mijn Fortune III heb ik daar 31 diamonds kunnen uitkrijgen. Aangezien ik mijn Efficiency V maar één keer heb moeten repareren, heb ik dus een mooi zaakje gedaan puh2.gif

Ow, was ik bijna vergeten: ben benieuwd naar de snapshot die mogelijk vandaag uit ging komen.

Snapshot is er! Ik ga zo meteen eens een wereldje starten en dan waarschijnlijk weer mijn weg naar ender dragon opwerken puh2.gif

Eerste dat mij opvalt: beacons in de Ender Fortresses! Dit is een enorme game changer.

Link to comment
Delen op andere websites

Iemand de nieuwe snapshot al geprobeerd? Er zit echt gigantisch veel in, paar dingetjes die ik nog niet op voorhand had gezien. Helaas spawnt de Ender Dragon niet om één of andere reden. Zal het later nog eens proberen.

Ik had de world die ik heb aangemaakt om de snapshot te testen in een world generator gesmeten en dan vond ik deze opvallende dingen:

uhEFTCA.jpg

Links een redelijk groot eiland. Wat me eraan opviel, was dat de buitenkant perfect afgelijnd wordt door kleinere eilandjes. Had nog nooit iets als dit gezien.

Rechts heb je een grote ice plain biome waar er aan de rand een cirkel is van Extreme Hills met pal in het midden een desert. Er staat overigens een desert temple helemaal in het midden van die desert. Die cirkel van extreme hills is een paar tientallen blocks dik overal. Echt zeer vreemd om te zien.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik neem aan dat je de seed bedoelt? Die is -68050575361441947990 Het eiland ligt rond -1780, 750. Smijt het anders nog eens in een map generator als je het niet vindt, het moet makkelijk te herkennen zijn. Wat ben je er trouwens mee van plan?

Ik ben overigens verder gegaan met mijn single player world. Ik probeer me te focussen op bouwen en wat nieuwe dingetjes te leren. Zo ga ik mijn village verder opknappen, wil ik er een muur rond bouwen, een gemeentehuis en daarna weer herpopuleren. Ik heb nog een paar ideeën voor farms en nog wat andere kleine dingen. Genoeg om me dus nog eventjes zoet te houden, blijkt dat ik niet helemaal ben uitgespeeld in deze wereld.

Het eerste wat ik van het lange lijstje heb gedaan, is de tunnel naar mijn blaze farm wat versierd. Die saaie muren netherrack deden het toch niet helemaal voor mij puh2.gif Dit is het eindresultaat:

N74OgUw.jpg

De eerste afbeelding is het stationnetje bij de blaze farm, alles rond de blaze farm moet ik nog versieren, dus dat is waarschijnlijk hetgeen ik als volgende ga doen.

Tweede en derde afbeelding zijn van in de tunnel, die vanaf mijn portal tot de blaze farm leidt. Afbeelding twee en drie zijn eigenlijk de twee stukjes die elkaar afwisselen doorheen de hele tunnel, gescheiden van elkaar door een groene band. De tunnel zelf is 110 blocks lang, dus het ene wordt 8 keer herhaald en het andere 7 keer. Over het midden op de tweede afbeelding was ik niet helemaal zeker, maar ik ben best tevreden met hoe het er nu uitziet. Ik vond niets anders.

De tunnel is nog niet helemaal af: ik moet nu ook nog een tweede station maken aan het andere uiteinde. Gaat waarschijnlijk ook met hout en clay zijn.

Nu ben ik enkel nog een screenshot vergeten maken van mijn enchanting room bij de blaze farm. Die zal ik dan maar tonen als ik klaar ben met alles rond de blaze farm op te knappen.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat bedoel je precies? Wat je wanneer moet doen om makkelijk vooruit te komen in survival? Wel, ik denk dat daar eigenlijk niet echt iets vast aan zit: iedereen pakt het aan zoals hij gewoon is. Het meest correcte antwoord dat ik dan op je vraag kan geven is: je doet alles naargelang je prioriteiten. Al denk ik niet dat dat het antwoord is waar je veel mee bent.

Zelf ben ik meer een avontuurlijke speler: ik probeer meestal zo snel mogelijk de ender dragon te verslaan, mogelijk aan een wither te komen, ocean monuments raiden en biomes te ontdekken. Een echte basis maken komt voor mij veelal veel later in het spel. Ik priorteer dus zaken die me kunnen helpen om mijn doelen te bereiken. Degelijke uitrusting is praktisch noodzakelijk als je tegen de ender dragon gaat vechten of in een ocean monument komt. Dus naast grondstoffen voor je uitrusting is een xp-farm dan goed. Terwijl iemand die zijn basis voorrang geeft, dan misschien eerder nood heeft aan een tree farm.

Alleszins kan iets doen op één vlak je wel vooruit helpen op een ander vlak, dus ik denk wel dat er een perfecte manier bestaat om survival aan te pakken en dat zou dan mijn manier zijn (logisch, want anders zou ik een andere manier gebruiken :clown:). Eigenlijk vat alles zich samen tot 3 kernwoorden: diamonds, XP-farm en Nether. Neem je één van die zaken weg wordt alles al een stuk moeilijker.

Het belang van diamonds lijkt me voor zich te spreken. XP-farms zorgen ervoor dat je genoeg XP krijgt om een degelijke uitrusting te krijgen. Dat zorgt ervoor dat je minder makkelijk door mobs gedood kan worden en dat je makkelijker aan basisresources kunt komen.

Tot slot de Nether: in mijn mening de belangrijkste van de drie dimensies. Ten eerste even terugkoppelen naar punt twee: de Nether is de plek waar je al na enkele uren na het starten van je wereld de beste xp-farm kunt hebben, namelijk een blaze farm. Als je kijkt naar de verhouding xp ten opzichte van gemak is een blaze farm veruit de beste xp-farm die je kunt hebben. Blazes geven van alle mobs het meeste xp als je ze doodt.

Dat is eigenlijk niet helemaal waar: (elder) guardians geven evenveel xp, een babie zombie pigman geeft zelfs 2 xp meer en chicken jockeys kunnen zelfs meer dan 12 xp meer geven. Wat guardians betreft: zo vroeg in de game ga je ze absoluut nog niet efficiënt kunnen farmen. Ik zou zelfs durven zeggen dat een guardian farm de slechtste kosten-batenverhouding heeft van alle xp-farms die je kunt bouwen. Ten eerste zijn ocean monuments over het algemeen ongelooflijk moeilijk te vinden. Als je er een vindt, moet je die eerst raiden. Met Elder Guardians erbij kan je onmogelijk een farm maken. Voor een monument te raiden heb je eigenlijk al een zeer goede uitrusting nodig, wil je het makkelijk doen. Daarvoor moet je dus eigenlijk al een xp-farm op voorhand hebben. De guardians kunnen je van ver aanvallen zonder dat je een kans hebt te ontwijken. Met al dat water wordt dat bemoeilijkt. Dus moet je het monument droog leggen. Als je geen extra sponzen krijgt in je monument, moet je bijna verplicht een andere gaan raiden of het droogleggen met de 3 sponzen die je van de Elder Guardians kreeg. Daarna kan je een xp-farm opzetten in de tempel, maar die gaat waarschijnlijk niet zo goed werken omdat er veel meer volume buiten is om te spawnen. Je bent dus haast verplicht om de overige spawnplekken van de Guardians te ontnemen en dat kan enkel door zo'n 75000 blocks aan water droog te leggen. Daarna moet je ook de caves onder het monument verlichten om het nog effectiever te maken.

Wat de babies en chicken jockeys betreft: die kan je simpelweg niet in grote hoeveelheden farmen.

Als tweede: blaze spawners zijn over het algemeen makkelijk te vinden. Je kan al wat tegenslag hebben, maar normaal moet een nether fortress wel makkelijk te vinden zijn. Ocean monuments zijn een stuk lastiger om te vinden (en zoals boven uitgelegd sowieso geen goed alternatief). Het enige wat dan nog ermee zou kunnen concurreren is zombie-, skeleton- en spiderspawners. Die zijn echter ook niet makkelijk te vinden. Blaze spawners bevinden zich in een grote structure, daar waar de andere farms zich in een klein kamertje bevinden dat soms aan een grot grenst en met een beetje geluk gewoon aan de oppervlakte.

Als laatste is een blaze farm bouwen niet veel moeilijker dan een farm rond een andere spawner. Je hebt wel iets meer resources nodig, maar die zijn nog makkelijk te verkrijgen. Eigenlijk heb je enkel wat redstone nodig en dat kan je wel redelijk snel krijgen door te caven.

Het enige verraderlijke aan de blaze is dat ze je in brand kunnen steken. Echter zijn de aanvallen wel makkelijk te ontwijken. Je moet gewoon snel de spawner deactiveren, zodat je rustig de farm errond kunt maken. Als je potions hebt, die ook niet moeilijk te verkrijgen zijn normaal, is dat een fluitje van een cent.

Dus buiten XP-farms in de Nether is transport een tweede zeer belangrijke punt. Aangezien 1 block in de Nether 8 blocks in de overworld representeert, is het zeer makkelijk om je te verplaatsen. Je kan je transporttunnel perfect vlak maken, wat in de overworld veel minder vanzelfsprekend is.

De Nether is dus zeer belangrijk. Als je niet degelijk gebruik maakt van de Nether kan je onmogelijk een succesvolle survival wereld hebben.

Als je die drie zaken hebt, kan je alle kanten uit. Het verzamelen van je basisresources is nu zeer makkelijk. Op die manier kan je nu makkelijker farms maken die je makkelijker andere resources geven die je dan kan gebruiken om makkelijk building blocks te krijgen of om makkelijker andere farms te maken. Alles wat je vanaf doet, maakt dat het volgende wat je doet nog makkelijker wordt. Twee opmerkingen: makkelijker is relatief gezien ten opzichte van de situatie als je die dingen niet hebt en dan hangt het er ook van af in welke volgorde je je projecten doet.

Dat is een hele boterham dat ik ervan heb gemaakt, is waarschijnlijk omdat ik momenteel echt into Minecraft ben. Had ik deze post gemaakt over een maand of twee, waar ik waarschijnlijk even een pauze neem van Minecraft, zou die een stuk korter zijn geweest. Ik heb het een en het ander wat in spoilers gezet, omdat het niet echt noodzakelijk is voor mijn uitleg.

Wat ik trouwens enkele dagen geleden heb ontdekt, is dat ik al de hele tijd op een foute manier items repareer. Als ik bijvoorbeeld mijn pickaxe wou repareren, maakte ik een andere pickaxe en combineerde die met een anvil. Echter ben ik er pas net achter gekomen dat je eigenlijk gewoon maar één ore erin moet plaatsen. Als je een diamond pickaxe wilt repareren, moet je dus enkel één diamond erbij plaatsen in je anvil. Dat betekent dat ik nu praktisch altijd 2 diamonds wegsmeet als ik mijn pickaxe wou repareren. Ik kon mezelf wel voor het hoofd slaan toen ik dit te weten kwam.

Link to comment
Delen op andere websites

Een dungeon grenst altijd aan grot, maar omdat een grot ook een 1x1x1 lege ruimte kan zijn heb je kans dat de dungeon de "grot" volledig overschrijft. De kans dat je zomaar een dungeon tegenkomt in een laag steen lijkt mij desondanks eerder klein. Een guardian farm maken lijkt mij persoonlijk ook niet echt nuttig. Guardians zijn wel een bron van vis, maar biefstuk is een veel effectiever en efficiënter voedingsmiddel en bovendien stukken makkelijker te farmen.

Link to comment
Delen op andere websites

Nja, het punt dat ik wou maken is dat dungeons toch een stuk moeilijker te vinden zijn dan nether fortresses. Uiteindelijk berust het allemaal natuurlijk op geluk, zo vonden jij op de server een dungeon net naast de spawn aan de oppervlakte. Echter is dat wel zeer uitzonderlijk. Bewijs daarvan moet wel zijn dat ik in mijn single player world nog geen enkele dungeon gevonden heb (dacht ik toch) ondanks dat ik toch wel een aardig stukje heb gemined.

Guardian farms zijn trouwens wel nuttig als prismarine farm. Je kan natuurlijk gewoon hele monuments afbreken, maar dan moet je ze ook altijd weer opnieuw raiden en ze kunnen moeilijk te vinden zijn. Een farm is daarom wel beter, hoewel het een gigantisch project is. Ik voel me er niet direct voor geroepen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...