Jump to content

Frustraties huidige games


Dutchy3010

Recommended Posts

Ik frustreer me tegenwoordig mateloos aan veel moderne games. Voorheen was het zo dat je een spel kocht en daarna (behalve voor uitbreidingen) geen geld meer verschuldigd was. Dan waren de mensen met hoge levels (in multiplayer, als die er al was), van een hoog level omdat hij goed was en veel gespeeld had. Dan hadden mensen de luxe dingen, omdat ze lang daarvoor ingame gewerkt hebben.

Nu is dat niet meer. Nu kan je ingame bepaalde dingen "kopen" om zo verder te komen (of moet je bepaalde dingen kopen om zo verder te komen). Maar dat betekent ook dat sommige mensen meer kopen dan anderen en dat dus niveau en extra's wordt bepaald op basis van hoeveel geld je eraan wil besteden in plaats van hoe goed je in een spel bent of hoeveel je een spel gespeeld hebt.

Voor mij haalt dit heel het idee weg van waar games om gaan: een lekker spelletje spelen, lekker in een alternatieve wereld en even weg uit de werkstress (of voor velen van jullie; schoolstress). Door dit soort dingen wordt dit gevoel voor mij totaal ondermijnd. :(

Link to comment
Delen op andere websites

Helemaal mee eens! Eenzelfde soort punt van frustratie is het kopen van in-game geld met echte euro's zoals dat tegenwoordig kan in games als GTA5 en GT6. Dan zwijg ik nog over de lage moeilijkheidsgraad en de korte duur van de games (in het algemeen, uiteraard). :N Tegenwoordig speel ik vooral oudere games, bijvoorbeeld op mijn SNES, PS1 of PS2. Er zijn maar weinig games waar ik nog naar uitkijk, Overwatch is er daar een van.

Bewerkt: door Dotz
Link to comment
Delen op andere websites

Ik zie het bijvoorbeeld bij GTA wel dat je geld kan kopen, waardoor je auto's kunt kopen, en daardoor ook vele races kunt winnen omdat je meer geld hebt voor upgrades. Maar als ik naar games zoals Call of Duty kijk, waar je camo's voorop je wapens kunt kopen, is het in mijn ogen eigenlijk meer een uiting dat je veel geld hebt en een verwend rot joch bent zonder dat je enige schijt van het spel kunt.

Ik speel de laatste tijd steeds meer Singleplayer games. Of te wel; het enige ding in de game waar je dingen kunt doen zonder dat het je enige geld kost. Ik heb hierdoor niet zo heelveel last van dus. Ik koop soms ook wel eens wat, maar echt dingen kopen om beter te worden, zoals gems in Clash of Clans, doe ik niet. Ik wil het gewoon voor de lol spelen en al duurt het lang voor je iets gehaald hebt, je hebt er tenminste meer plezier aan gehad dan nutteloos de ingame Store openen om geld/DLC/Levels te kopen.

Link to comment
Delen op andere websites

Is mij de laatste tijd ook opgevallen dat er steeds meer mogelijkheid voor is. In een gratis spel kan ik het nog begrijpen, dat is voor dat soort spellen de beste manier om toch nog geld op te halen. Maar spellen waar je 60 euro voor neerlegt en vervolgens nog relatief 'dure' upgrades kunt kopen vind ik in principe niet kunnen.

Moet ook zeggen dat de game-industrie erg veranderd is, zeker met de nieuwe engines is er ook veel meer mogelijk gemaakt. Zo worden er ook steeds sneller games uitgebracht. Het tempo van de nieuwe Assissin's Creed, Call of Duty etc. wordt steeds meer opgevoerd. De prijs blijft altijd toch die 60 euro, zo ben je steeds eerder ook veel geld kwijt als je een echte volger bent. Ik ben in ieder geval al afgehaakt met Call of Duty.

Link to comment
Delen op andere websites

Waar ik me vooral aan erger met moderne games, en dat is misschien een beetje offtopic, is dat ze bij release eigenlijk gewoon een BETA uitgeven

Je moet tegenwoordig vaak een paar weken wachten voordat je een spel fatsoenlijk kan spelen vanwege alle patches die nog uit moeten komen :{

Link to comment
Delen op andere websites

Waar ik me vooral aan erger met moderne games, en dat is misschien een beetje offtopic, is dat ze bij release eigenlijk gewoon een BETA uitgeven

Je moet tegenwoordig vaak een paar weken wachten voordat je een spel fatsoenlijk kan spelen vanwege alle patches die nog uit moeten komen :{

Hier had ik niet aan gedacht. Kijk naar de launch van Assassin's Creed Unity. Vol bugs en shit, leek wel een Pre-Alpha versie. Ook krijg je de laatste tijd trouwens veel minder demo's. Bij Call of Duty kan je hem 1 weekend spelen in December, bij FIFA komt 'ie een week van te voren etc.

Over bugs gesproken: De GTA: Online release was ook 1 ramp. Het heeft mij 2 weken gekost voor ik eenmaal fatsoenlijk kon spelen (en ook alles eens werd opgeslagen :7). Ik kon wel gewoon spelen met vrienden, alleen niet voor lang en met veel fun. Connectie was slecht, servers overbelast etc.

Ook wat veel gamedevelopers hebben: Beloftes niet waarmaken. Kijk maar naar R*. Heists komen in de zomer, het is dan zomer, krijgen we een heel andere update met de tekst in het nieuwsbericht dat de Heists later komen. Eenmaal in December krijg je een trailer, letterlijk langer dan 1 jaar nadat de DLC is aangekondigd, en ik wil bijna wedden dat ze de huidige belofte van begin 2015 ook niet na gaan komen.

Link to comment
Delen op andere websites

Waar ik me vooral aan erger met moderne games, en dat is misschien een beetje offtopic, is dat ze bij release eigenlijk gewoon een BETA uitgeven

Je moet tegenwoordig vaak een paar weken wachten voordat je een spel fatsoenlijk kan spelen vanwege alle patches die nog uit moeten komen :{

Dat lijkt me niet offtopic, dit vind ik ook erg kut. Aan de ene kant wil ik juist een pre-order plaatsen zodat ik het bedrijf kan steunen, wellicht een leuke bonus krijg en de game op de dag van release in huis heb. Aan de andere kant zit ik dan met die inferieure versie aan te kakken terwijl ik twee maanden later voor minder geld een betere versie kan kopen :{

Indie-games vind ik trouwens wel een leuke ontwikkeling :)

Link to comment
Delen op andere websites

Helemaal mee eens, Dutchy! Vooral op FIFA Ultimate Team(waar je pakjes kan kopen en coins -wel illegaal- ) is dit verschrikkelijk irritant(grotendeels de reden waarom ik gestopt ben met FUT). Wat mij ook verschrikkelijk irriteert zijn die "gratis" games op Android/iOS met "in-app aankopen". Seriously, laat ons gewoon 1 keer een bedrag betalen voor de game ipv het mogelijk te maken om vanalles bij te kopen. :duh:

Waar ik me vooral aan erger met moderne games, en dat is misschien een beetje offtopic, is dat ze bij release eigenlijk gewoon een BETA uitgeven

Je moet tegenwoordig vaak een paar weken wachten voordat je een spel fatsoenlijk kan spelen vanwege alle patches die nog uit moeten komen :{

En ook hiermee ga ik helemaal mee akkoord. Gewoonweg een schande hoe slecht de afwerking is van de huidige games. Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Sowieso moet alles wat met geld te koop is in-game te verkrijgen zijn op een of andere manier (uitgezonderd misschien de puur visuele voordelen, zoals een zeil voor je schip). Is dat niet het geval dan is al meteen de kous af. Veel games schijnen "geen tijd" te gebruiken als excuus voor het aanbieden premium voordelen, maar dat vind ik gewoon belachelijk. Dan betaal je in feite om het spel niet te hoeven spelen. Waar ben je dan eigenlijk mee bezig?

Link to comment
Delen op andere websites

Als ik moeilijkheid wil ga ik op mijn PlayStation 2 spelen. :7

Het verschil met nu en toen Dutchy, is veel mensen niet de tijd hebben om erin te stoppen. Dan is zo'n Shark kaart voor GTA V natuurlijk handig. Je wilt lol hebben op het moment dat je het kunt spelen, en 5 euro is daar geen geld voor. Jij hebt het meer over de Pay2Win games denk ik, free-to-play games waar je de (veel) betere wapens/uitrusting/wat dan ook alleen met echt geld kunt kopen. De reden dat Battlefield Heroes mij nooit zo kon grijpen was omdat mijn kutpistooltje nooit kans had tegen mensen die een mitrailleur met vuursnelheid van hier tot Tokio hadden gekocht.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik erger me hier ook al jaren kapot aan. Op zich is er in mijn ogen niet zo veel mis met ingame-aankopen met echt geld, zolang het om esthetische 'upgrades' gaat: een andere kleur helm, een motiefje op je cape - dingen waar je geen echte voordelen uit haalt. Als iemand daar waarde aan hecht, prima. Maar op het moment dat ontwikkelaars een systeem gaan implementeren waarbij je packs oid kunt kopen waarmee je sneller aan betere spelers, wapens, etc. kunt komen, haak ik af. Dat is ook een van de voornaamste reden dat ik FIFA Ultimate Team altijd als de pest gemeden heb. Ik weet dat je ook coins kunt verdienen zonder echte centen neer te tellen, maar er zijn bizar veel mensen die hun portemonnee trekken om sneller aan bepaalde dingen te komen. Je betaalt al voor de game, vaak ook voor een abonnement om online te spelen op je console, en dan ben je dus eigenlijk ook genoodzaakt om geld uit te geven aan pakjes met spelers en weet ik het allemaal, om zo maar aan te kunnen haken bij de rest van de gamers. Noem me gerust ouderwets, maar ik heb daar gewoon echt geen zin in.

Link to comment
Delen op andere websites

Het verschil met nu en toen Dutchy, is veel mensen niet de tijd hebben om erin te stoppen.

Gebaseerd op...?

Ik koop liever een volledig spel van 60e dan een half spel waarbij alle extra's gebeuren op basis van extra ingame dollars kopen.

Natuurlijk is het slim, want als men uiteindelijk iedere keer die paar eurootjes bij elkaar optelt komen ze een stuk duurder uit dan die 60e, voor dezelfde extra's, alleen voelen mensen het niet zo in hun portemonnee.

Zelf had ik het bijvoorbeeld heel erg met Grepolis. Daar deed ik (een paar jaar geleden) erg mijn best voor, maar wilde er geen geld aan uitgeven. Uiteindelijk moest ik het opgeven omdat ik overklast werd door mensen die wél hun portemonnee trokken. Dan vind ik het niet erg om eenmalig een fee ervoor te betalen, maar er zijn mensen die al hun geld uit (blijven) geven aan dit soort dingen en dat vind ik het simpelweg niet waard.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb niet zozeer frustraties omdat andere mensen dingen kopen. Het zal mij een worst wezen waar men zijn geld aan uitgeeft, ik hoef toch niet de beste te zijn. Plezier gaat voor mij boven niveau. Het wordt pas écht irritant als je maar een van de weinigen bent die nog met een klote pistooltje rondloopt en de rest met een mitrailleur, zoals Narukami al boven mij aangaf, want de lol is er natuurlijk wel af als je alles verliest. Het plezier is dan helaas weg. Maar gelukkig overkomt mij dat nooit.

Kijk naar de launch van Assassin's Creed Unity. Vol bugs en shit, leek wel een Pre-Alpha versie.

Overdrijven is ook een vak, Ezra. Of de PS4-versie had amper bugs, want ik heb maar erg weinig last van bugs gehad bij de release van AC Unity. Maar goed, daar gaat deze discussie verder niet over.

Het verschil met nu en toen Dutchy, is veel mensen niet de tijd hebben om erin te stoppen.

Deze reden zie ik wel vaker langskomen. Volgens mij hebben mensen nu t.o.v. 15 jaar geleden niet opeens minder tijd, maar kosten games gewoon meer tijd. Games worden uitgebreider -> kosten meer tijd -> microtransacties in de game stoppen -> mensen kopen extra rotzooi -> developer casht. Ik zou niet weten waar die tijd anders heengegaan is.

Link to comment
Delen op andere websites

Zeker mee eens. Zoals al eerder aangegeven in dit topic moeten in-game aankopen wel mogelijk kunnen zijn, maar dan alleen voor uiterlijke upgrades (nieuwe kleertjes voor je Sims, bijvoorbeeld) en geen 'innerlijke' upgrades (die je personage betere skills geven). Als je dan als gamer genoegen neemt met de normale basismogelijkheden voor het uiterlijk (en dat doen de meesten), hoef je je niet aan de aankoop van in-game content wagen. Totdat ontwikkelaars de uiterlijke mogelijkheden in de basisversie van games zodanig gaan inperken dat dat weer een probleem wordt, natuurlijk.

Wat wel een positieve ontwikkeling is: de episode-based games die Telltale bijvoorbeeld maakt. Een eurootje of vijf voor een uurtje of twee aan gameplay, en dat in een seizoen met een stuk of zes afleveringen. Vind je het leuk, dan heb je na zes afleveringen meer dan tien uur een game gespeeld voor ongeveer dertig euro. Vind je het niet zo leuk, dan heb je maar vijf euro uitgegeven voor twee uurtjes spelplezier. Mooie deal, zou ik zeggen.

Link to comment
Delen op andere websites

Zelf had ik het bijvoorbeeld heel erg met Grepolis. Daar deed ik (een paar jaar geleden) erg mijn best voor, maar wilde er geen geld aan uitgeven. Uiteindelijk moest ik het opgeven omdat ik overklast werd door mensen die wél hun portemonnee trokken.

QFT! _O_

FUT is hier een perfect voorbeeld van.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...