Jump to content

Jouw favoriete retro game!


Dexist

Recommended Posts

Je weet wel, retro games. De games die we vroeger als klein kind speelden!



Voor sommigen zijn bijvoorbeeld games van de NES pas retro, voor anderen al de games van de Nintendo 64 of Playstation 1. Het is maar net hoe oud je bent en wat je als retro classificeert.

Welke spellen, van vroeger, blijven jou altijd bij? Welke vind je het leukst, en heb je goede, dan wel slechte herinneringen bij?

Voor mij zijn dat de volgende drie.

Dracula, Reign of Terror (1997)



Een strategie spel op de PC, je moet een groot leger besturen en zorgen dat je de kastelen van de vijand overneemt. Heb ik toch aardig wat uurtjes inzitten. Als snapte ik vroeger nooit veel van het spel, het was allemaal in het Engels, ik heb er toch veel plezier aan beleefd:)

Spyro Year of the Dragon (2000)



Mijn eerste spel op de Playstation, heb hem dan ook helemaal stuk gespeeld :D. Vele uurtje op mijn zolderkamer doorgebracht achter een beeldbuis. Ik vind het spel ook nog steeds een van de betere platformers!

En al laatste:

Mario Kart 64! (1996)



Ik speelde het spel altijd bij een vriend die een Nintendo 64 had. Leuke tijden waren dat. Samen voor de tv middagjes gamen! Vooral de battle modus en dan het level Block Fort waren geweldig, deze heb ik dan ook veel gedaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Geweldig al die oude games!

Voor mij is dit spel het ultieme 'classic' game uit mijn jeugd, en nog pak ik het regelmatig om het te spelen. Alle levels vergeet je nooit weer, en het speel genot is nog steeds aanwezig. Sommige levels zijn erg pittig, en nog steeds heb ik er moeite mee. Dan mag je wel zeggen dat je een goede game hebt gemaakt!

EDIT: Dit spel speel ik op de SNES.

Bewerkt: door ERRWINS
Link to comment
Delen op andere websites

Tja, dan blijkt dat ik weer wat ouder ben. Ik ga voor SMB I en III van de NES, deel II vond ik wat minder. Ook absolute toppers zijn Super Mario World en Mario Kart (de originele) van de SNES.

Oudje ;)

Die spellen die jij opnoemt heb ik ook vrij veel gespeeld, al was het niet op de consoles waar jij ze op speelde. Ik speelde de Gameboy Color versie(SMB1,2,3) en de Gameboy Advance versie (SMW) van de spellen. In principe het zelfde spel met hier en daar wat toevoegingen. Maar het is natuurlijk leuker om zulke spellen op een groter scherm te kunnen spelen.

Link to comment
Delen op andere websites

Toen ik m'n softmodded Wii nog had had ik een game die alle Super Mario's mee zich bracht, Super Mario Pack oid, weet t zo 123 ff niet. Ik weet nog dat ik ze allemaal heb rond gespeeld!

Super Mario All-Stars ;)

Ik heb hem zelfs ook nog namelijk.

Verder speelde ik vroeger altijd Super Mario Bros/Duckhunt, Super Mario Bros 3, Jazz Jackrabbit 2 en Total Annihilation.

Bewerkt: door Noretz
Link to comment
Delen op andere websites

Mijn favoriete retro game is Donkey Kong Country 2, zelfs voor huidige standaard een geweldig spel, prachtige muziek en de graphics zijn, zeker voor een SNES, erg goed te noemen. Ook heb ik vroeger veel Pokémon Yellow gespeeld en Super Mario World.

Link to comment
Delen op andere websites

Geweldig al die oude games!

Voor mij is dit spel het ultieme 'classic' game uit mijn jeugd, en nog pak ik het regelmatig om het te spelen. Alle levels vergeet je nooit weer, en het speel genot is nog steeds aanwezig. Sommige levels zijn erg pittig, en nog steeds heb ik er moeite mee. Dan mag je wel zeggen dat je een goede game hebt gemaakt!

EDIT: Dit spel speel ik op de SNES.

Dit brengt mij ook wel weer herinneringen naar boven :puh: Ik had dit spel op de Nintendo 64, heb ik nog steeds trouwens.

Ik heb ook altijd wel veel plezier gehad met een spel van me vader, Dune 2000. Als ik echt moet kiezen ga ik voor de eerste Pokémon spellen.

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn favoriete retro game is Donkey Kong Country 2

Aaah ook een goede inderdaad! Ik heb Donkey Kong Country (1) veel gespeeld, weliswaar de versie op de GBC. Maar was zeker een geweldig spel!

Vooral de levels met de mijnen waren leuk!

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...