Jump to content
Joriz

Rockstar Games en de traditie van het uitstellen!


med_gallery_1_238_118537.jpg

Grote promo voor GTA5, als tijdens de originele release, ontbreekt nu nog

Gisteren schrokken vele leden op ons forum aangezien de release van de PC versie van Grand Theft Auto V is uitgesteld tot 24 maart 2015. Zelf zag ik het al aankomen doordat Rockstar Games de afgelopen tijd zeer stil was over de PC versie. Zelfs de systeemeisen van GTA5 voor op de PC waren tot gisteren nog onbekend.

Echter kunnen we ons afvragen of het uitstellen van Grand Theft Auto titels niet ondertussen een traditie begint te worden. Als je op de WikiGTA pagina met release dates kijkt zie je namelijk vele rode balken van GTA titels die zijn uitgesteld.

De enige titel die een bijzondere reden had en was uitgesteld is Grand Theft Auto III. De PlayStation 2 release stond gepland voor 2 oktober 2001. De aanslag op het World Trade Center, op slechts enkele kilometers van Rockstar Games, zorgde er echter voor dat het spel een paar weken werd uitgesteld. Vanwege de aanslagen werden er toen enkele kleine wijzigingen aan het spel gemaakt.

Daarna zijn Grand Theft Auto titels en Rockstar Games titels gelukkig enkel nog uitgesteld vanwege technische redenen. Waarbij eigenlijk altijd werd opgegeven dat meer tijd nodig was voor het polijsten van het spel en het eruit halen van de laatste bugs.

Het uitstellen van titels heeft er voor gezorgd dat bijna alle Rockstar Games spellen vanaf de release geheel probleemloos werken en hun spellen in de reviews ook zeer hoge cijfers krijgen. shiny.gif

Alleen de PC versie van Grand Theft Auto IV had enkele aanloopproblemen aangezien dit eerste grote spel met Rockstar Games nieuwe game engine blijkbaar nog niet goed met alle PC's overweg kon. Echter verwacht ik bij de PC versie van Grand Theft Auto V geen noemenswaardige problemen. Dit omdat ze nu nog meer tijd in de PC versie van GTA5 gaan stoppen en ondertussen dankzij de release van Max Payne 3 en GTA4 voor de PC veel meer ervaring hebben opgedaan. Max Payne 3 had namelijk geen noemenswaardige bugs en zag er op de PC fantastisch uit.

med_gallery_1_101_264009.jpg

Zelfs op de snelste PC blijft

Niko Bellic een lelijke crimineel puh2.gif

Er zijn meer media die het uitstellen van Rockstar spellen opvalt. Zo heeft Gamespot een filmpje gemaakt die je hieronder kan zien. Al gaat het uitstellen dus eigenlijk altijd om technische redenen speelt geld ook een belangrijke rol. Al gaat Rockstar Games met hun jaren werken aan nieuwe games duidelijk niet voor het snelle geld (zoals EA en Ubisoft) is het voor de aandeelhouders wel belangrijk dat er (flink) winst wordt gemaakt.

Danny O'Dwyer van GameSpot geeft dan ook aan dat het meestal belangrijk is dat het toch in hetzelfde fiscale kwartaal uitkomt. Als je kijkt naar het Fiscale jaar van Take Two Interactive, het moederbedrijf van Rockstar Games, zie je dat het fiscaal jaar loopt van 1 april t/m 31 maart in het jaar daarna. De release van de PC versie valt dus met uitstellen nog net in dit fiscale jaar en hetzelfde fiscale kwartaal waar het voor stond gepland. Dit zorgt er dus voor dat de aandeelhouders grotendeels tevreden blijven.

Om toch nog positief af te sluiten. Als we Rockstar Games nu echt mogen geloven komen de GTA Online Heists er binnen enkele weken aan. Daarnaast geeft GTAGames.nl een exemplaar van GTA5 voor de PC weg inclusief diverse Grand Theft Auto V goodies. Tevens is het gelukkig al mogelijk een exemplaar van GTA5 voor de PC te reserveren via o.a. Bol.com, zodat je op 24 maart 2015 eindelijk een exemplaar van GTA5 voor op de PC binnen krijgt! blij.gif

Bron video: GameSpot

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

kijk naar AC voor de PS4. grote blunder. en als rockstar dat doet is het gedaan. maar als EA games of andere amateur game maker het doet is het niet erg.(Call of duty, MW, en die andere games die elke jaar uitkomen en een grote blunder is.)

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ze kunnen beter een game gaan uitstellen i.p.v te vroeg uitbrengen.

Want voor je het weet, wordt het een baggerspel vol met Bugs en Glitches.

Ik begrijp dan niet waarom ze de Ps3/Xbox360 niet later uitbrachten. Daar zaten in het begin ook hackers en weet ik veel wat er allemaal mis mee was. Daar hadden ze ook een hacker op de zaak kunnen zetten om te kijken of hij het kon hacken. Dan had de PC versie misschien een jaar later geweest i.p.v. ander half jaar+.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ze kunnen beter een game gaan uitstellen i.p.v te vroeg uitbrengen.

Want voor je het weet, wordt het een baggerspel vol met Bugs en Glitches.

Ik begrijp dan niet waarom ze de Ps3/Xbox360 niet later uitbrachten. Daar zaten in het begin ook hackers en weet ik veel wat er allemaal mis mee was. Daar hadden ze ook een hacker op de zaak kunnen zetten om te kijken of hij het kon hacken. Dan had de PC versie misschien een jaar later geweest i.p.v. ander half jaar+.

ps3 en 360 is 2x of 3x uitgesteld?

maar enigste die niet uitgesteld is de de next gen versie

maar als ik nu dus kijk naar de games van ubisoft vol met bugs en glitch's bijv halve mensen umh WTF!

zo kan ik dus veder doorgaan over heel ubi je kan beter een game later uitbrengen zonder zogenaamde glitch's dan een spel vol met bugs

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Nah, Ubiscam is de meest fucked up bedrijf ooit naast Elektrische Asocialen.

Ik wil het spel The Crew zo graag hebben voor de PC maar ik zit echt niet op te wachten op die always-online DRM dus een echt no-buy for me.

En over het uitstel van GTAV PC was al te verwachten, ik was er mee pessimistisch over dus had ik niets anders verwacht.

Als de systeemeisen echt waar zijn, dan is dat helemaal geweldig.

Verder kan je er niks aan doen aan dat uitstel, tenzij je een vliegtuig gaat kapen en rechtstreeks op R* hoofdkwartier gaat crashen maar dat schiet ook

niet op want dan komt GTAV PC al helemaal nooit uit lol

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Waarom zo zeuren over een release uitstel ???

Het is toch alleen maar beter als ze meer tijd nodig schijnen te hebben voor een game die ze aan het maken zijn. Het kan alleen maar beter worden wanneer ze juist iets meer tijd nodig schijnen te hebben. Ik zeg, niet zeuren dan maar eventjes wat langer wachten.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik begrijp dan niet waarom ze de Ps3/Xbox360 niet later uitbrachten. Daar zaten in het begin ook hackers en weet ik veel wat er allemaal mis mee was. Daar hadden ze ook een hacker op de zaak kunnen zetten om te kijken of hij het kon hacken. Dan had de PC versie misschien een jaar later geweest i.p.v. ander half jaar+.

Ik denk dat je GTA Online bedoelt? GTA5 werkte namelijk perfect op de PS3 en Xbox One. Van GTA Online is voor de release al aangegeven dat er diverse aanloopproblemen waren en dat GTA Online iets zou zijn wat zou moeten groeien. Al heeft R* er niet een grote beta sticker opgeplakt, denk ik dat we het wel zo moeten zien. We hadden gewoon de eer om als eerste kennis te maken met de wereld van GTA Online terwijl PS4/Xbox One en PC gamers nog lang moesten wachten.

Gelukkig werkt GTA Online ondertussen 99% zonder problemen. Die laatste procent zullen we denk altijd wel houden omdat online games veel complexer heeft en afhankelijk is van veel meer factoren zoals de werking van externe platforms van Sony en Microsoft en daarnaast ook nog afhankelijk is van de internetverbindingen van de spelers.

Ik ben echt benieuwd hoe de PC versie eruit gaat zien. Hoop dat we binnenkort een gameplay video mogen zien op super hoge resolutie.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

gelukkig enkel nog uitgesteld vanwege technische redenen. Waarbij eigenlijk altijd werd opgegeven dat meer tijd nodig was voor het polijsten van het spel en het eruit halen van de laatste bugs.

En als je dat gelooft ben je ongelooflijk naïef. Als je na drie jaar (eerste melding van PC versie in begin 2012) nog niet klaar bent met "polijsten" dan is er iets anders aan de hand, me dunkt. Uiteraard komen die heists (god, wat haat ik dat woord) nu eerder zodat ze die nog eens kunnen gebruiken als hefboom om hun imago weer wat op te krikken bij het console sheeple en tegelijkertijd de PC versie nog wat verder op de achtergrond te drukken.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...