Jump to content

Pokémon First Generation


Dutchy3010

Recommended Posts

Zo eens in de zoveel tijd heb ik eens dat nostalgische gevoel om Pokémon te gaan spelen... Ik blijf het gewoon fantastisch vinden zo af en toe. :D Maar dan wel de échte Pokémon, ofwel First Generation. Pokémon Red, Blue en Yellow. Andere vind ik tweederangs en nep. :puh:

Nu zag ik dat over First Generation nog geen topic was en ik had een vraag, vandaar maar even een nieuw topic. :D

Laatst was ik dus laatst beetje in een walkthrough met name over geheimen (destijds was er nog nauwelijks internet, laat staan walkthroughs!!) aan het lezen en toen stond daar het volgende:

Win Bonus Pokémon in Pokémon Stadium

Every time you defeat the Elite Four and your rival, you are randomly awarded one of eight semi-rare to rare Pokémon that you can then transfer to your Game Boy cartridge. The Pokémon is awarded to you after the credits sequence and you need to pick it up in Professor Oak's Lab. Note that the lab can only hold one Pokémon at the time, so pick it up right away or you may be forced to overwrite it when you beat Gym Leader Castle again.

All in all, you can win the following eight Pokémon:

#001 Bulbasaur : Pokémon Red and Blue players who picked Charmander or Squirtle as their starting Pokémon can finally get their hands on the powerful Grass/Poison type. It first evolves into Ivysaur, then into Venusaur.

#004 Charmander : If you picked Squirtle or Bulbasaur, the powerful Charmander can finally be yours -- as well as its evolutions, Charmeleon and Charizard.

#007 Squirtle : Pokémon Yellow players may not care about this one either, but Red/Blue players who picked Bulbasaur or Charmander will finally find out why Squirtle is most players' #1 choice as the starting Pokémon. It evolves into Wartortle and Blastoise.

#106 Hitmonlee : Even Pokémon Yellow players should be excited about this one. If you picked Hitmonchan, this is your only chance to get -lee (outside of trading with someone).

#107 Hitmonchan : Here's the second (and less popular) Hitmon character. Chances are you didn't pick this one -- so this fighting Pokémon will be a welcome reward.

#133 Eevee : In my opinion, Jolteon is the most powerful Electric Pokémon in the game. Eevee's other two evolutions, Vaporeon and Flareon aren't bad, either. The catch is that you only find one Eevee in the Game Boy games -- and you can only evolve it into one of the three. Here's your chance to get as many Eevees as you like. Cool, huh?

#138 Omanyte : Did you get Kabuto when you had to choose between the Dome Fossil and the Helix Fossil? Well, Omanyte (and its evolution Omastar) can finally be yours.

#140 Kabuto : Kabuto and its evolution, Kabutops, may have a lot of weaknesses, but they're still two of the coolest looking Pokémon in the game. Here's your chance to get Kabuto -- even if you picked Omanyte in the Game Boy quest.

Note that you don't need to beat the whole Gym Leader Castle mode if you want to win another bonus Pokémon. Once you have opened up the Elite Four Battle, you can just start from there.

Bron

Dit heb ik daadwerkelijk nog nooit gemerkt of gezien. Weet iemand hoe je dit voor elkaar krijgt? :D

Link to comment
Delen op andere websites

Dit heb ik daadwerkelijk nog nooit gemerkt of gezien. Weet iemand hoe je dit voor elkaar krijgt? icon_mrgreen.gif

Door Pokemon Stadium op de Nintendo 64 te spelen, vervolgens de vernoemde stappen te volgen en de pokemons als laatste over te zetten naar je Red/Blue/Yellow cartridge.

Voor zover ik mij kan herinneren was Pokemon Blue de allereerste game ik die ik ooit speelde, op de GameBoy Color toen. Ik weet nog dat ik het na wat hulp van vrienden voor elkaar had gekregen alle 151 toenmalige pokemon te verzamelen. Vervolgens de serie gevolgd door Gold en Ruby te kopen. Wat ik mij vooral daar nog van kan herinneren is het klonen van mijn pokemon door gebruik te maken van een inbox bug en de verschillende epische battles die ik had met vrienden via de linkcable. Een tijd zonder wifi connectie lijkt haast ondenkbaar nu.

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn eerste aanraking met de Gameboy-games was de tweede generatie, Gold, Silver en Crystal dus. Wel heb ik de 3rd gen remakes van de eerste generatie gespeeld, FireRed en LeafGreen waren dat. Ik had LeafGreen, mijn broertje FireRed, en zo ontstond er een soort wedstrijdje, een rivaliteit. Hij met als ace zijn Charizard, ik met mijn machtige Blastoise. Die Blastoise was ook de eerste Pokémon die ik ooit tot level 100 trainde. Er zouden er daarna nog meer volgen, evenals games, maar aan LeafGreen bewaar ik speciale herinneringen; deels omdat het de eerste game was die ik goed kon volgen (bij Ruby was mijn Engels nog een heel stuk minder), maar vooral ook omdat ik later nooit meer zó lang over een Pokémon game gedaan heb.

Uren heb ik vastgezeten in grotten, uren heb ik zitten grinden om lastige gymleaders te verslaan, uren heb ik routes uitgekamd op zoek naar Pokémon die ik nog niet had. Op een gegeven moment dacht ik het spel uitgespeeld te hebben, tot ik erachter kwam dat je nog naar de Sevii Islands kon, waarna weer een heel nieuw hoofdstuk aanbrak. Ik weet niet of de eerste generatie mijn favoriet is, maar het is sowieso degene die me het langst heeft beziggehouden. Die regio, die muziek, die talloze puzzels in gyms en grotten, man, ik heb genoten. _O_

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb de eerste drie generaties allemaal gehad en ik heb me denk ik toch het meest vermaakt met Pokémon Ruby, zal ook wel aan mijn leeftijd gelegen hebben. Ooit begonnen met een gele Pikachu Gameboy Color en later overgestapt naar en Gameboy Advance voor Pokémon Ruby. En nog steeds ben ik fan van de Pokémon games maar niet de originele meer, vind ik me nu toch te makkelijk, je doet namelijk toch altijd het zelfde. Mijn eerste level 100 Pokémon was volgens mij Blaziken op Pokémon Ruby.

Link to comment
Delen op andere websites

Dit heb ik daadwerkelijk nog nooit gemerkt of gezien. Weet iemand hoe je dit voor elkaar krijgt? icon_mrgreen.gif

Door Pokemon Stadium op de Nintendo 64 te spelen, vervolgens de vernoemde stappen te volgen en de pokemons als laatste over te zetten naar je Red/Blue/Yellow cartridge.

Oh. :( Dus het zit helemaal niet in de "enkele" versie van Pokémon blue. :-(

Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet nog goed dat een klasgenoot van mij het over een Charizard en Blastoise had en wist niet wat hij daarmee bedoelde.

Vervolgens liet hij mij een GameBoy game zien waar een draak opstond met daarboven de letters Pokémon Red en legde het spel een klein beetje uit aan mij.

Om eerlijk te zijn was ik er niet gelijk enthousiast over maar omdat steeds meer mensen op school erover begon te praten besloot ik om toch de gok maar te wagen, vooral omdat ik er toen heel graag bij wilde horen.

Mijn eerste game was daarom Pokémon Yellow die ik samen kocht met een GameBoy pocket.

Sinds die dag ben ik verslaafd geraakt aan deze serie en ben die klasgenoot daar nog steeds dankbaar voor.

Maar mijn favoriete Pokémon game allertijden is toch wel Gold vanwege die 16 badges en de Pokémon uit die generatie.

Bewerkt: door Noretz
Link to comment
Delen op andere websites

Dit heb ik daadwerkelijk nog nooit gemerkt of gezien. Weet iemand hoe je dit voor elkaar krijgt? icon_mrgreen.gif

Door Pokemon Stadium op de Nintendo 64 te spelen, vervolgens de vernoemde stappen te volgen en de pokemons als laatste over te zetten naar je Red/Blue/Yellow cartridge.

Oh. boos.gif Dus het zit helemaal niet in de "enkele" versie van Pokémon blue. sad2.gif

Nee klopt. Stond eigenlijk ook een beetje aangegeven in de titel van de tip. Snel op zoek naar een Nintendo 64 met Pokemon Stadium? ^_^

Bewerkt: door Svenie
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...