Jump to content

Het grote "IDM/Electronic/Ambient"-topic!


Dastard

Recommended Posts

Zag dat er al een paar topics waren voor een "Hardcore"-topic enzo, maar zag nog niet echt iets voor de liefhebbers van verfijnde electronische composisties.

Om het ijs te breken: zijn er hier op't forum enige liefhebbers van Boards of Canada? Ik ben eigenlijk op zoek naar een muzikant die zo wat het mysterieuze sfeertje weet te implementeren in zijn muziek, zoals BoC en Aphex Twin dat doen.

Link to comment
Delen op andere websites

Hmm, ik heb werkelijk nooit van die muzieksoort, artiesten gehoord. Volgens mij is het vrij modern (ik heb werklijk geen idee).

Maar het is wel fijn dat hier een topic over is. En wellicht zal ik hier wat af en toe posten in dit topic.

Bewerkt: door bountyskull_10
Link to comment
Delen op andere websites

Hmm, ik heb werkelijk nooit van die muzieksoort, artiesten gehoord. Volgens mij is het vrij modern (ik heb werklijk geen idee).

Maar het is wel fijn dat hier een topic over is. En wellicht zal ik hier wat af en toe wat posten in dit topic.

Wikipedia is jouw man, nee ik vind deze muziek niks aan.

http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Intelligent_Dance_Music

http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Ambient

http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Elektronische_muziek

Bewerkt: door aron24
Link to comment
Delen op andere websites

Zou dit topic (of alleszins diens potentiële toekomstige inhoud) niet hierin terecht kunnen?

Ik denk dat het ongeveer hetgene is waar je op richt.

Het is "ongeveer" het hegene waar ik mij op richt, maar het ander topic focust zich redelijk op Trance en al die dingen, terwijl dit meer focust op pure electronica en IDM. Nu, neem het niet verkeerd op, hoor. Als je wilt mag je dit topic altijd sluiten hoor :).

Link to comment
Delen op andere websites

IDM en Ambient zijn heel wat anders dan House en Trance, dus ik denk dat deze topics prima naast elkaar kunnen bestaan. Maar goed, dat mogen de lokale mods samen uitvechten. :clown:

Ik ben zelf niet heel erg thuis in dit genre, maar ik kan het werk van bijvoorbeeld Brian Eno erg waarderen, en luister ook wel naar Mike Oldfield (mijn vader moet haast wel een van zijn grootste fans zijn) en Stars Of The Lid. Verder ook nog dingen als Spacemen 3, Spiritualized, Loop, Spectrum en Dirty Beaches, hoewel dat allemaal weer wat meer de rock-kant opgaat.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben niet een enorme liefhebber van BoC, maar wellicht past
in je straatje, evenals Brian Eno en
.
Ahzo. Ik heb al Tycho's debuutplaat gehoord, maar is wat redelijk upbeat. Brian Eno heb ik al uitbundig geluisterd, en Four Tet heb ik zelfs nog nooit een kans gegeven. Bedankt! :bier:

EDIT: @ Silverbyte: Cheers! :bier:

Bewerkt: door Dastard
Link to comment
Delen op andere websites

God is an Astronaut past hier opzich ook wel (denk ik)

Is wel relaxt om tijdens werk/studie naar te luisteren :)

Klopt, maar dat valt meer in het terrein van de post-rock.

Over post-rock gesproken: Godspeed You! Black Emperor mag wel nog eens een nieuwe plaat droppen hoor!

OT: Wat vond iedereen van de nieuwe Aphex Twin LP? Syro is op zich een erg goede plaat!

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...