Jump to content

Cities: Skylines


Dexist

Recommended Posts

Ik heb hem gister ook maar eens gedownload.

Ik ben begonnen met de landscape editor. Dit ging een aantal keer behoorlijk fout, door de vele opties (en ook de grootte van de kaart) en nog niet alle knoppen onder de knie hebben.

Na een poosje gebruikt te hebben is het goed te doen, alleen voor een echt mooie landscape gaat er gigantisch veel tijd in zitten ben ik bang voor.

Hier had ik nog geen zin in, ik wilde ook proberen een stadje te bouwen.

Ook het bouwen van een stad ging in het begin niet van een leien dakje, uiteindelijk heb ik wel een winstgevend iets gemaakt tot dusver, met een piek van over de 1000 p/week. (rond de 2900 inwoners)

Echter heb ik wel gebruik moeten maken van de 1ste 2 leningen, ivm de grootte van de gecreëerde stad :7

Er zijn toch een aantal dingen die mij tegenstaan, met name op de infrastructuur creëren.

Zo kon ik in het begin geen bredere weg selecteren, dit had ik toch wel graag gekund. Nu moet ik mijn hele industrie terrein gaan verbouwen namelijk voor de eigenlijke ringweg die ik eerder al had willen maken,

omdat het na een poosje al aardig druk op de weg was.

Verder vind ik eigenlijk dat het openbaar vervoer (bus) eerder beschikbaar moet komen.

Verder heb ik de fout gemaakt, om te gaan voor groene energy :7, dit rooft je stadskas helemaal leeg, aangezien het niet genoeg produceert per centje wat je erin steekt.

Ik heb 1 district aangemaakt, om te kijken hoe het gaat werken, dit district heb een agrarische bestemming gegeven. (hele lullige plek, wat later ook niet echt een juiste plek bleek volgens de kaart, als ik dit goed bekeken heb) Het ligt namelijk dicht bij mijn woonwijken, en er is als ik het goed begrepen heb een gedeelte waar je agrarische grond beter kunt plaatsen (geel op de map:?)

Desalniettemin, er werden wel wat schuurtjes e.d. op gebouwd en dus gewerkt :7

Hierbij vond ik de parken (die nog later vrij komen) een heel stuk groter als verwacht, ik had rekening gehouden met parken e.d. door ruimte tussen de zones vrij te houden, maar kon dus alsnog mensen uit de woning gaan gooien hiervoor.

Wat me ook een beetje tegenstond is dat zodra je een politie bureau/medisch iets vrijspeeld, heb je direct een crimewave, of alle woningen hebben last van zieke mensen :7.

Waardoor je eigenlijk gelijk zoiets neer moet zetten...

Maargoed, dit was pas het begin :7 en ik zal wel weer overnieuw beginnen. Ik heb nog geen verhoogde wegen e.d. aangelegd, dus ook hier zal ik nog de mist mee ingaan vrees ik :7.

Ondanks deze dingen heb ik een leuk avondje ermee gehad en zullen er nog vele volgen ben ik bang voor :D.

Ik mis echter wel duidelijke aanwijzingen waar behoefte aan is (die lichtkrant in SimCity 3000 was gewoon weg geniaal!) en mis eigenlijk ook de daarbij behorende adviseurs of bezorgde burgers die je op zaken wezen.

Ook geen twitter berichtjes gezien zeker??

Bewerkt: door Dragon__rage
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 371
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Dexist

    99

  • KoningJesper

    48

  • Davedavy

    34

  • Phoenyxar

    30

Top Posters In This Topic

Posted Images

Er is wel een optie om te starten met dat je alles hebt unlocked. Maar dit is een mod/cheat volgens het spel :7.

Ik had ook er ook wel problemen mee dat je alleen maar kleine wegen en boulevards had, vooral lastig om de snelweg goed te connecten.

Maar ik zit nu op 20k mensen en heb rond de 1miljoen cash en 10k inkomsten :D en heb vrijwel alles unlocked. Ben nu sommige delen van mijn stad aan het herbouwen. Op zich ook wel weer ergens realistich, je begint klein, dus ook kleine wegen en naar mate je groter groeit moet je je infrastructuur er ook op aanpassen met andere soorten wegen.

Maar iig loopt mijn stadje erg lekker, eenmaal je kantoren kunt plaatsen én je hoogopgeleide mensen hebt kan je, als je wil, de vieze industrie de deur uit doen en alleen verder gaan met kantoren, of 'groene' industrie als de forestry of argiculture.

Bewerkt: door Dexist
Link to comment
Delen op andere websites

Mijn probleem met het verkeer is vooral de snelwegen fatsoenlijk aansluiten op de gewone wegen. Om bijv. de rechter baan te verbinden met de wijk links ervan moet je heel wat ruimte maken.

Knutselen met compacte intersecties.

Voorbeeldje:

http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=406926496

Of deze,

Do3Wa5Z.jpg

Als je de freeform(?) tool gebruik bij het maken van wegen, kan je ook vrij scherpe bochten maken en het overal overheen en onderdoor laten kronkelen.

Als zijn mijn eigen knooppunten nog wat, uh, meer een spaghetti aan wegen :7

post-6602-0-61958200-1426614573_thumb.png

Bewerkt: door Dexist
Link to comment
Delen op andere websites

Je moet inderdaad klein beginnen en dan maak je eigenlijk binnen een paar weken al winst, waarmee je sneller kan groeien. Het verkrijgen van geld is in dit spel behoorlijk makkelijk, maar daar staat gelukkig tegenover dat andere zaken (bijvoorbeeld wegen) bij grotere steden wel voor een leuke uitdaging kunnen zorgen.

Ik mis echter wel duidelijke aanwijzingen waar behoefte aan is (die lichtkrant in SimCity 3000 was gewoon weg geniaal!) en mis eigenlijk ook de daarbij behorende adviseurs of bezorgde burgers die je op zaken wezen.

Ook geen twitter berichtjes gezien zeker??

Zeker wel, maar niet zo behulpzaam als ik gewend ben uit SimCity 3000. Ze missen tevens het stukje humor wat SC3000 zo luchtig en geniaal maakte, dat vind ik jammer.

Link to comment
Delen op andere websites

Zeker wel, maar niet zo behulpzaam als ik gewend ben uit SimCity 3000. Ze missen tevens het stukje humor wat SC3000 zo luchtig en geniaal maakte, dat vind ik jammer.

:Y En inwoners die klagen natuurlijk.

Link to comment
Delen op andere websites

Zo weer even bezig geweest, mijn stad heeft nu bijna 30.000 inwoners. Gratis OV en gratis brandmelders voor iedereen :7, een beetje extra belastingen(10%) en de recycle policy.

uX49y2F.png

kyvQh0w.png

jjfBuXk.png

Bewerkt: door Dexist
Link to comment
Delen op andere websites

Wellicht een domme vraag, maar waar precies stellen jullie de prijs van het OV en bijv. die brandmelders in?

Op de icoontjes helemaal rechts in de taakbalk; bij budget kan je alles afzonderlijk meer of minder geld toezeggen. En bij policies (een icoontje met een vinkje meen ik) kan je verscheidende opties selecteren. Zoals bijvoorbeeld gratis brandmelders voor iedereen, gratis voor de bewoners dus, kost jou als burgemeester wel 5c per huis!.

Wel worden deze pas vanaf een bepaald aantal inwoners vrijgespeeld.

Edit:

Mijn stad van bovenaf gezien.

upP9ijp.jpg

Bewerkt: door Dexist
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben vanavond een paar keer overnieuw begonnen, omdat ik nog tegen wat dingetjes aan liep. Vooral met het aanleggen van wegen.

Uiteindelijk heb ik met een aardig risico een deel van de stad gelegd.

Ben bijna blut geraakt, voor de leningen beschikbaar kwamen, maar tot op heden heb ik nog geen lening gebruikt :D.

De stad is sindsdien altijd winstgevend geweest.

Ik heb het 1 en ander al aangepast met wegen, maar dit zal nog wel een keer nodig zijn...

boven aanzicht:

2zi3sr5.jpg

industrie:

20ssrad.jpg

Woonwijk:

2mx0ugg.jpg

woonwijk/Commercie/snelweg:

rrmckl.jpg

stukje van de boerderijen:

ifsok0.jpg

Dit alles is vanavond gemaakt.

Cash balans: 43.000 te besteden

inkomend: 2.500/week (als ik me niet vergis)

population: 3771

Bewerkt: door Dragon__rage
Link to comment
Delen op andere websites

Een minpuntje vind ik wel, dat de inwoners van je stad het niet als natuur en/of ontspanning zien als je een voetpad aanlegt met veel bomen en groen. Dan nog gaan ze klagen dat er weinig tot geen groenvoorzieningen zijn :7

Een volgend nadeel is ook, dat je aan een voetpad geen park/speelplaats kan plaatsen :N

Ik had hier namelijk tussen enkele wijken wat ruimte voor over gehouden, en geen wegen tussen door geknalt, zodat het vrij ruimtelijk bleef, met optimaal bereik over de weg voor de woningen en geen nutteloze weg naar een park bijvoorbeeld.

Nu heb ik dus allemaal loze ruimte, welke de stad wel ruimer doet ogen, maar waar meer mee gedaan had kunnen worden.

Echter, ik heb nu net een modje gevonden:

http://steamcommunit...143&searchtext=

als het goed is, zou ik hiermee aan voetpaden woningen en parken neer kunnen zetten :D. Ik ben alleen bang dat er nog wel wat bugs in zitten.

Wat ik me verder afvraag, aangezien ik geen mods heb gebruikt.

Als ik een mod van een gebouw (bijvoorbeeld een woning) download, moet ik dan die woning plaatsen waar ik hem wil hebben? Of komt hij automatisch in zone residential zone te staan?

:7 McDonalds:

http://steamcommunit...989&searchtext=

EDIT:

Helaas... aan deze mods heb ik dus (nog) geen ene fluit, aangezien ik de game eerst ff wilde aanvoelen voordat ik hem zou aanschaffen..

Eerst nog maar ff spelen dan :7

Bewerkt: door Dragon__rage
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...