Jump to content

Census der GTA-steden


Phoenyxar

Recommended Posts

Als het af was ging ik er een topic voor maken en hier is het dan, het centrale topic voor de bevolkingsaantallen!

Zoals je kunt zien zijn de verschillen tussen de games vrij groot en zijn er enkele vreemde dingen te bemerken. Zo heeft het Los Santos van San Andreas meer inwoners dan het Los Santos van V met de helft van de oppervlakte. Waarom is dit? Wel, het Los Santos van V heeft véél meer echte industrie en kleinschalige handelsplaatsen. Liberty City uit IV blijkt zonder verrassing bovenaan te prijken, maar opvallender is dat het op zichzelf meer inwoners telt dan alle andere games (III+VC+SA+V) bij mekaar.

Ik ben al benieuwd naar de volgende game en diens invulling!

 

Regio - Inwoners

Portland 17.100
Staunton Island 23.060
Shoreside Vale   2.250
Liberty City (Stories) 42.860

 

Vice City (Stories) 45.970

 

Five Counties   2.305
Los Santos 36.505
San Fierro 25.640
Las Venturas   3.590
San Andreas 68.040

 

Alderney   40.090
Algonquin 139.330
Bohan   22.020
Broker   12.770
Dukes   21.010
Liberty City & Alderney 235.220

 

Zancudo County        80
Blaine County      970
Los Santos County      420
Los Santos 32.700
Southern San Andreas 34.170

 

Ambarino     150
Lemoyne  2.500
New Austin     435
New Hanover     600
Nuevo Paraiso     300
West Elizabeth     400
San Luis Basin & Lannahechee Delta  4.385

 

Vijf grootste steden:

Liberty City (IV) 195.130
Vice City (VCS)   45.970
Liberty City (III)   42.860
Alderney City (IV)   40.090
Los Santos (SA)   36.505  

 

Tien grootste districten:

The Exchange (IV) 19.960
Alderney City (IV) 19.110
Northwood (IV) 15.090
Star Junction (IV) 11.480
Downtown (VC) 10.300
Ocean Beach (VC)   8.600
Tudor (IV)   8.520
Newport (III)   8.460
Vice Point (VCS)   8.350
Firefly Projects (IV)   8.140

 

Enkele steden uit andere games ter vergelijking:

Hong Kong

(North Point)

(Central)

(Aberdeen)

(Kennedy Town)

313.000

172.000

74.000

48.000

19.000

Sleeping Dogs

 

 

 

 

Panau City

(P Residential)

(P Financial)

(P Parks)

(P Saudagar)

154.650

53.700

41.900

36.155

22.895

Just Cause II

 

 

 

 

Paris  84.150 The Saboteur
Los Angeles  78.000 LA Noire
     
London  73.050 AC Syndicate

Esperito City

(Mendoza)

(Resolucion)

 69.000

48.200

20.800

Just Cause I

 

 

Empire Bay  63.800 Mafia II
Paris  63.350 AC Unity
Chicago 55.350 Watch_dogs
     
San Francisco  47.650 Watch_dogs 2
Constantinople  36.450 AC Revelations
New Bordeaux  25.900 Mafia III
New York  21.600 AC III
Paradise City 17.800 Burnout Paradise
Rome 15.950 AC Brotherhood
Quya  14.050 Just Cause IV
Venice  14.000 AC II
Boston  12.850 AC III
     
Firenze  10.250 AC II
New York   9.700 AC Rogue
Nueva Voz 8.000 Just Cause IV
Nuevo Estocolmo   7.600 Just Cause I
Oakland 7.400 Watch_dogs 2
Paradiso Bay 6.500 Just Cause I
Acre 6.150 AC I
Havana 5.850 AC IV
Damascus 5.800 AC I
Citate di Ravello   5.550 Just Cause III
Novigrad 5.210 The Witcher III
Caballeros   5.200 Just Cause I
St.Denis   5.100 AC Unity
Memphis  4.450 AC Origins
Villanueva  4.250 Just Cause IV
Jerusalem   3.900 AC I
Velika   3.800 Tera Online
Aldgate   3.400 AC Syndicate
Alexandria   3.400 AC Origins
Santa Isabella   3.250 Just Cause I
Nev Orléans   3.250 AC Liberation
San Marco   3.200 Just Cause I
Vista Futura 3.100 Just Cause IV
Thebes 2.800 AC Origins
Versailles   2.750 AC Unity
San Gimignano   2.700 AC II
Barvechos   2.650 Ghost Recon:Wildlands
Libertad   2.550 Ghost Recon:Wildlands
Athens   2.400 AC Odyssey
Beauclair   2.350 The Witcher III
Manaea   2.100 Just Cause III
Vizima   2.100 The Witcher I
Forli   2.050 AC II
Colle Salrosa   1.800 Just Cause III
Babica 1.750 Just Cause III
Watasumag   1.750  Just Cause IV
Rancho Sabala   1.650 Ghost Recon:Wildlands
Kingston   1.550 AC IV
Villa Verde   1.500 Ghost Recon:Wildlands
El Lucero 1.400 Just Cause IV
Fuente de Lourdes   1.300 Just Cause I
Korinth   1.300 AC Odyssey
Aguaclara   1.250 Just Cause IV
Perla Este   1.250 Just Cause III

 

Zoek je een specifieke census?

Liberty City (III) Vice City San Andreas Liberty City (IV) Southern San Andreas San Luis Basin

Bewerkt: door Phoenyxar
Link to comment
Delen op andere websites

Dit is een mooi topic, maar er zit een kleine foutje in wat je stiekem misschien wel kan herinneren wanneer je de boekjes vaak hebt doorgelezen. Liberty City uit Grand Theft Auto III heeft namelijk eigenlijk vier miljoen inwoners. In het officiële handleiding van Grand Theft Auto III staat er bij population (bevolking) het volgende.

Four million people live in the Liberty City area.

Het is een officiële handleiding van Rockstar Games, het zou best kunnen dat ze iets wisselkeurige hebben neergezet, maar ze hebben het spel gemaakt dus kunnen we ervan uitgaan dat ze niet erom liegen. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Geen fout hoor, in de handleiding voor Vice City staat ook dat de stad 1,8 miljoen inwoners telt (wat misschien mij indertijd heeft aangezet om het na te gaan), maar dat maakt het niet correct. Het zijn meer de getallen voor de werkelijkheid die ze in de games proberen te recreëren. Rockstar liegt er niet bepaald om, maar het is ook niet de werkelijkheid. Noch is de mijne dat, want in werkelijkheid zijn er maar een handvol echte bewoners (protagonist, andere personages zoals Sweet in SA) en zijn de gebouwen niet toegankelijk... maar ik ga meer de fysieke mogelijkheden na.

Voor SA, IV en V bestaat er wel niet zo'n richtgetal zoals dat voor III en VC het geval is. Of ik heb het nooit gevonden.

Link to comment
Delen op andere websites

Dit is toch aparte, maar interessante informatie. Soms heb ik het idee dat niet alles klopt, maar dat terzijde.

Maar 't is toch wel mooi dat je zorgvuldig je tijd hierin hebt gestoken. Ennuh... deze projecten zijn erg leuk om te volgen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ken het Los Santos van V alleen maar fragmentarisch, maar het is en blijft verwonderlijk dat het minder inwoners heeft dan het Los Santos van San Andreas. :puh: Verder is het gewoon aardige informatie om te weten, hoewel het weinig verandert aan m'n speelervaring van de steden.

Hoe heb je dit gemaakt? Aantal huizen geteld?

Zoals valt te lezen in zijn post in GTA Vice City - Random Chat: hij heeft het aantal wooneenheden geteld en die vermenigvuldigd met het maximaal mogelijke bezetting.

Soms heb ik het idee dat niet alles klopt, maar dat terzijde.

Tja, informatie als dit kan ook niet ''kloppen'': er zijn namelijk geen officiële cijfers van het daadwerkelijke aantal inwoners van de steden (afgezien van de miljoenen die zijn vermeld in de manuals). Phoenyxar heeft op z'n eigen manier geprobeerd om een realistischer beeld van het inwonersaantal te creëren, maar dit beeld zal nooit volledig juist zijn. Het blijft een soort schatting, gebaseerd op een eigen werkwijze.

Link to comment
Delen op andere websites

Inderdaad, toen ik aan Los Santos begon dacht ik eerst dat het ergens tussen de 50.000 en 70.000 zou eindigen. Ik ben ook aan de kust begonnen en daar leek de stad dan ook naar die verwachting op te leven (3 van de 5 grootste districten liggen aan de Westkust van LS), het is pas toen ik South Los Santos had gedaan dat ik begon door te hebben dat we er niet gingen geraken. Om dan maar niets te zeggen over het feit dat ik geen onderscheid heb gemaakt tussen Vinewood/Los Santos/Davis.

Ik heb ook eventjes Red Dead Redemption (in cursief) toegevoegd aan de tabel. Ook een leuke vergelijking.

Link to comment
Delen op andere websites

Nice, ben wel benieuwd wat de inwonerspercentages en -aantallen van de real life steden als New York, Miami en zo zijn, en of er enige overeenkomsten te vinden zijn. Meer voor de lol dan om een serieuze vergelijking te maken uiteraard.

Link to comment
Delen op andere websites

Hoe ben je hierop gekomen?

Klik! :o

Tel je Hobo's ook mee? :D

Nope, ik tel wooneenheden. Dus daar is inderdaad ook een klein aspectje dat niet wordt aangeraakt met mijn census. Hetzelfde voor tijdelijke bewoners zoals een legerbasis.

Link to comment
Delen op andere websites

Oke nice. Ik heb het stukje doorgelezen. Wat zijn wooneenheden dan? Bedden ofzo?

Met census neem ik aan dat je je onderzoek bedoeld. Mijn Latijns is slecht.

Heb je VC / GTA III gemeten in VCS / LCS of alleen in de originele games. Vooral tussen VC en VCS hadden ze in die paar jaar wel wat veranderd qua bebouwing in de stad. Ik ben benieuwd hoe dat eruit ziet in getallen. KUTGW! :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Wooneenheden zijn bijvoorbeeld een huis, appartement, woonwagen en ga zo maar door. De grootste uitdaging in de census (wat bevolkingstelling inhoudt) is het bepalen van het aantal appartementen in ingewikkelde gebouwen. Het is simpeler in de IV-era, aangezien vele woontorens en -blokken in de III-era gewoon textures kregen ongeacht hun functie of dynamische binnenkant, als dat te begrijpen valt?

Ik heb Vice City in VC geteld (als je op de VC-census klikt zie je ook mijn benadering voor VCS) en Liberty City in LCS (evenzeer, ik heb een kleine gok benadering geprobeerd voor III). Het grootste verschil is inderdaad in Vice City te vinden. Waar er in VCS (1984) meer mensen -kunnen- wonen dan in VC (1986).

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 year later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...