Jump to content

nieuwe laptop - oude game?


Johnny_23

Recommended Posts

Hoi, ik ben nieuw hier maar hoop dat iemand mij kan helpen, ben niet zo'n wizard met laptops.... :{

Ik heb een nieuwe laptop gekocht, met windows 8.1 en GTA 4 geinstalleerd. Echter bij het opstarten zie ik een cmd-window en daarna gebeurd er niets. Ik hoef toch geen lid te worden van die Rockstart Club (opgeheven?). Of moet ik updates installeren en zo ja hoe dan?

Thanks!

Link to comment
Delen op andere websites

Een laptop? Nou, dat zegt mij niets goeds, hoeveel € kostte die laptop onder de €500/400 gaat ie zowiezo niet GTA 4 kunnen runnen ivm het misschien een té slechte graphic chip heeft en ja een graphic chip laptopts hebben geen videokaart maar een videochip, dus hoeveel kostte hij en wil je je specs posten

Link to comment
Delen op andere websites

Een laptop? Nou, dat zegt mij niets goeds, hoeveel € kostte die laptop onder de €500/400 gaat ie zowiezo niet GTA 4 kunnen runnen ivm het misschien een té slechte graphic chip heeft en ja een graphic chip laptopts hebben geen videokaart maar een videochip, dus hoeveel kostte hij en wil je je specs posten

Dat zou geen reden moeten zijn voor de game om niet te starten.

doe een test op can you pc run it gaat die site kijken of je pc het aan kan GTA 4

Wat doe je? Die website is niet te vertrouwen voor ook maar iets, nuttige post joh. :tu:

Heb je alle GTA4 updates geinstalleerd? Probeer ook de game eens te starten via launchgtaIV.exe in de installatie folder.

Link to comment
Delen op andere websites

Updates installeren zal inderdaad helpen, het cmd-schermpje zal je dan normaal gezien niet meer zien, deze kan je hier downloaden.

Een Rockstar Games Social Club account heb je wel nodig, dus dat zal je eerst even moeten aanmaken.

Link to comment
Delen op andere websites

Een laptop? Nou, dat zegt mij niets goeds, hoeveel € kostte die laptop onder de €500/400 gaat ie zowiezo niet GTA 4 kunnen runnen ivm het misschien een té slechte graphic chip heeft en ja een graphic chip laptopts hebben geen videokaart maar een videochip, dus hoeveel kostte hij en wil je je specs posten

Laptop is een Asus X serie met 4 GB intern geheugen, i5 processor dual core met 4 cpu's, 1.7-2.4 Ghz, videokaart is Nvidia 820 M met 1 GB intern geheugen. Volgens mij zou dit moeten lukken. Dus ervan uitgaande dat de laptop voldoende specs heeft, waarom werkt het dan niet?

Link to comment
Delen op andere websites

Hoihoi, even een update van mijn probleem. Ik heb een nieuwe asus laptop met gforce 820 M kaart erin gekocht, updates van GTA 4 geinstalleerd. Het lijkt nu goed te gaan, echter vlak voordat ik op start moet drukken, heb ik gekeken bij de video instellingen en deze staan op 800x600 (wat dus veel te laag is) en dit is niet aan te passen. Kent iemand dit probleem of weet iemand hoe dit op te lossen is?

Als ik de videokaart check, geeft hij aan het goed te doen....?????

Link to comment
Delen op andere websites

Waarschijnlijk wordt je GeForce 820M kaart niet herkend, en wordt het spel uitgevoerd op de (slechte) grafische kaart van je moederbord. Heb je de nieuwste drivers van je videokaart al geïnstalleerd (op de site van nVidia, met GeForce Experience enzo)? Als dat in orde is kan je GTA IV ook uitvoeren door er met je rechtermuisknop op te klikken en Uitvoeren met grafische processor -> Krachtige NVIDIA processor te selecteren (en eventueel de standaard methode ervan wijzigen).

Mocht dit het probleem van je grafische instellingen die geblokkeerd zijn niet oplossen, probeer dan eens de instellingen aan te passen m.b.v. commandlines, meer info daarover vind je hier.

Link to comment
Delen op andere websites

Waarschijnlijk wordt je GeForce 820M kaart niet herkend, en wordt het spel uitgevoerd op de (slechte) grafische kaart van je moederbord. Heb je de nieuwste drivers van je videokaart al geïnstalleerd (op de site van nVidia, met GeForce Experience enzo)? Als dat in orde is kan je GTA IV ook uitvoeren door er met je rechtermuisknop op te klikken en Uitvoeren met grafische processor -> Krachtige NVIDIA processor te selecteren (en eventueel de standaard methode ervan wijzigen).

Mocht dit het probleem van je grafische instellingen die geblokkeerd zijn niet oplossen, probeer dan eens de instellingen aan te passen m.b.v. commandlines, meer info daarover vind je hier.

Hoi, bedankt voor je tips. Maar helaas werkt het niet, beide opties gedaan maar het mag niet baten....ik denk dat het spel maar in de prellenbak beland...

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...