Jump to content

Tom Clancy's Rainbow Six - Siege


NickOwnage

Recommended Posts

Rainbow Six - Siege



2djp46f.jpg

Ontwikkelaar: Ubisoft Montreal



Uitgever: Ubisoft

Genre: First-person shooter

Platforms: Playstation 4, Windows, Xbox One

Aantal spelers: 1 t/m ?

Release: TBA 2015



Tom Clancy's Rainbow Six: Siege is een van de nieuwe games van uitgever Ubisoft. De game is voor het eerst gezien op de E3 van 2014 waar ze de game showcasen in pre-Alpha stage welke hieronder te zien is. De game op dit moment nog zonder releasedatum is al te bestellen bij meerdere gamewinkels. Tevens is er een special edition aangekondigd onder de naam "Art of Siege" edition. In deze speciale box vind je een boek met 120 pagina's tellende artwork en tactische gids met bijgeleverde code voor gold weapon skins vermoedelijk voor de Multiplayer-modus.

De game is geïnspireerd door het hedendaags terrorisme in de wereld. Je bent een van de leden van een anti-terreur team waarbij je te maken krijgt met extreme vormen van geweld en vaak met als hoofddoel het bevrijden van gijzelaar(s). Ubisoft Montreal beweert dat zij een nieuwe standaard zetten met oog op spannende vuurgevechten in de Multiplayer-modus. Verder zeggen ze dat je bij deze tactische shooter grondig te werk moet gaan met weldoordachte plannen om bepaalde situaties aan te pakken. Of dat in de werkelijkheid ook op dezelfde manier gebeurt is maar de vraag.



Voor het eerst in de geschiedenis van Tom Clancy's Rainbow Six krijg je te maken met zogeheten "Sieges". In deze modus heb je 1 team die een huis of een ander gebouw moet verdedigen doormiddel van het gebouw ombouwen in een fort. Het fort kan je versterken doormiddel van prikkeldraad, mijnen, schilden en vele andere verdedigingswapens. Het andere team moet binnen zien te komen en de gijzelaar(s) bevrijden. Zij kunnen gebruik maken van de mogelijkheid om te abseilen, drones in te zetten en explosieven te gebruiken om de missie tot een goed einde te brengen.

In Rainbow Six: Siege draait het allemaal om explosies en destructie. Doormiddel van Ubisoft Montreal's zelfontworpen Realblast engine kan je de hele omgeving verwoesten. Zoals in de gameplays te zien is kan je dwars door muren heen schieten en de grond onder je weg blazen doormiddel van explosieven.

Kortom een game waar alles draait om destructie, moord en doodslag. Als je een echte fan bent van first-person shooters is dit een game die je echt in je collectie moet hebben.





14cwv4i.jpg

Bewerkt: door Visser23
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ga hem ook zeker halen :D

btw er is ook een closed beta, als je de game gepreorderd hebt of gaat preorderen kan je normaal om een code gaan in de winkel, anders moet je je op deze site aanmelden voor een plaats op de wachtlijst :puh: (http://rainbow6.ubi.com/siege/en-us/beta/index.aspx)

Bewerkt: door KineticVermin79
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ga hem ook zeker halen :D

btw er is ook een closed beta, als je de game gepreorderd hebt of gaat preorderen kan je normaal om een code gaan in de winkel, anders moet je je op deze site aanmelden voor een plaats op de wachtlijst :puh: (http://rainbow6.ubi....beta/index.aspx)

Ja, klopt! Ik fiets zaterdag even langs de gamewinkel gelijk ff die code in de wacht slepen! :)
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
  • 7 maanden later...

En wie heeft hem al? Gisteren of eergisteren verschenen als ik me niet vergis. Positieve reviews ontvangen, geweldige gameplay en een goede tactical FPS beleving. Grootste minpunt is dat je zonder team/vriendjes er weinig plezier uit zult halen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb na lang twijfelen besloten om hem (toch) niet te halen.

De reden is dat het zoals FrankyFourFingers al zegt echt een team-based game is en je het dus eigenlijk altijd met vrienden moet spelen.

Helaas heb ik niemand in mijn lijst die deze game speelt of gaat halen.

Bewerkt: door Noretz
Link to comment
Delen op andere websites

Daarnaast beschikt het ook niet over een storyline. Ik las in een review dat je 9 missies hebt die ieder een minuutje of 4 duren en die zijn eigenlijk allemaal bedoeld om de gameplay en haar mogelijkheden te introduceren. Voor mij is dit zo een spel wat ik misschien aanschaf als de marktprijs onder de €30 zoiets duikt. Simpelweg niet de volle pond waard en dat vind ik wel jammer, want de tactical shooters genre bevind zich op een laag pitje wat betreft consolegaming.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 year later...

Zijn er hier eigenlijk mensen die Siege spelen? Ben wel benieuwd wat de ervaring van anderen op deze game is. Speel het zelf nu bijna twee jaar, dagelijks met wat vrienden. 

 

Met wat vrienden is dit spel wel leuk. Vooral omdat je goed moet communiceren en omdat je wat tactiek moet toepassen. De afgelopen maanden hebben we 'Operation Health' gehad, drie maanden lang wekelijks wat bug fixes en nieuwe systemen. Een van de grootste ergernissen hebben ze vorige week gefixt. De belichting in dit spel was voorheen echt super slecht. Als je uit het raam keek werd je verblind door een witte gloed. De belichting in het spel is nu eindelijk verbeterd en zorgt voor minder frustrerende deaths doordat je vijanden niet kon zien. Daarnaast zijn ze binnenkort ook van plan nieuwe servers te lanceren die het spel stabieler moeten maken met minder lag. Vaak komen de beelden van twee spelers totaal niet overeen. 

 

De support van Ubisoft voor deze game is op zich wel goed. Ze voegen nog altijd gratis content toe (mappen en operators). 

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...