Jump to content

Hillary Clinton gaat voor presidentsverkiezingen 2016


IndoGuus

Recommended Posts

Huurcontract verraadt: Hillary Clinton gaat voor presidentsverkiezingen 2016

3 april 2015, 16.30 uur - Sjoerd Klumpenaar

''Supporters van Hillary Clinton zijn begonnen met aftellen voor haar kandidaatstelling voor de presidentsverkiezingen in 2016. Volgens een bron dichtbij Clinton zou haar stafchef twee verdiepingen kantoorruimte hebben gehuurd in New York - waarschijnlijk als campagnehoofdkwartier. Dat meldt nieuwssite Politico.

Als dat waar is, moet Clinton volgens de wet binnen twee weken bekendmaken dat ze zich kandidaat stelt voor het presidentsverkiezingen van 2016.

Het kantoor op 1 Pierrepont Plaza in Brooklyn ligt in de nabijheid van meerdere metro- en buslijnen, Clinton zou er twee verdiepingen gaan huren. Volgens Politico heeft de staf van Clinton het kantoorpand al langer op het oog; stafchef Huma Abedin had in maart een rondleiding door de buurt en in het pand en zou nu de deal hebben getekend.

hillary-US-Flag.jpg

VIJFTIEN DAGEN DE TIJD VOOR AANKONDIGING

De handtekening onder het huurcontract verplicht Clinton om binnen vijftien dagen een campaign committee te vormen - waarmee ze zich officieel kandidaat stelt.

De regelsvoor het starten van een presidentscampagne schrijven voor dat er maximaal vijftien dagen mogen zitten tussen de eerste campagne-activiteiten en de officiële bekendmaking. Wel kunnen kandidaten-in-spe zich oriënteren op logistieke zaken rond een campagne, wat ook wel ‘testing the waters’ wordt genoemd. Daarbij mogen ze maximaal 5.000 dollar besteden aan voorbereidingen.

VOORTEKENEN WIJZEN OP KANDIDATUUR

Er waren de afgelopen weken al meer voortekenen dat Hillary zich klaarmaakt voor een officiële bekendmaking. Stafmedewerkers van Clinton werden gesignaleerd in de staten Iowa en New-Hampshire, waar bij presidentsverkiezingen altijd als eerste gestemd wordt. Ook heeft ze sinds 19 maart geen betaalde speeches of lezingen meer gegeven - volgens insiders om zich volledig op een campagne te richten.

Tevens werd woensdag de grootste onafhankelijke super-PAC (Political Action Committee, red.) Ready For Hillary ontmanteld en ter overname aan de staf van Clinton aangeboden. De organisatie is al twee jaar bezig is met het promoten van Clinton en de opzet van de fondsenwerving voor haar eventuele campagne. Het bestand met vier miljoen email-adressen dat de organisatie heeft opgebouwd, kan van grote waarde zijn tijdens een presidentscampagne.

Hillary’s bekendmaking wordt door velen verwacht, ze geldt als de grootste kanshebber op de Democratische nominatie. Tot op heden is Jim Webb haar enige serieuze tegenkandidaat in de Democratische partij. De nominatie wordt op de Democratische conventie in de week van 25 april 2016 bekendgemaakt.''

Bron: NRC

Wat vinden jullie hiervan? Het lijkt wel officieel te lijken. Een vrouw aan het roer van notabene Amerika? Zelf heb ik mijn twijfels hierover, maar goed we weten maar nooit.. hoe reëel schatten jullie haar kansen?

Link to comment
Delen op andere websites

Van Amerikaanse politiekers heb ik gewoonweg altijd het idee dat ze oerdom zijn. En dan vooral op het gebied van internet en technologie. We zullen zien.

Serieus artikel, dus ik denk dat het beter in Opinie past. Derhalve verplaatst.

Link to comment
Delen op andere websites

En wat is nu je doel met dit topic? Gewoon praten of wil je een boodschap overbrengen?

Discussiëren met andere mensen die geïnteresseerd zijn in de Amerikaanse politiek. Ben zelf namelijk politicologie student, dus vandaar mijn interesse. ;)

Is er trouwens al een topic over politiek of de Amerikaanse presidentsverkiezingen van 2016?

Link to comment
Delen op andere websites

Ben zelf namelijk politicologie student, dus vandaar mijn interesse. ;)

Interessant. Risicovol ook om zo'n stap te maken, in de politiek zijn natuurlijk niet de meeste banen :puh: Alhoewel het ook wel niet de meest gekozen studie zal zijn.

Anyway. Ik dwaal een beejte af :7

Link to comment
Delen op andere websites

Interessant. Risicovol ook om zo'n stap te maken, in de politiek zijn natuurlijk niet de meeste banen :puh: Alhoewel het ook wel niet de meest gekozen studie zal zijn.

???

Politicologen worden niet per definitie politici, maar bestuderen de politiek. Groot verschil.

Een vrouwelijke president van de VS, ik ben benieuwd hoe dat uit zou pakken. Vaak is het een hoop spierballengeweld, zeker in de strijdt met Poetin, die letterlijk en figuurlijk altijd zijn spierballen laat zien. Ze lijkt mij niet geschikt om aan zo'n spel deel te nemen, wat bijvoorbeeld Merkel wel extreem goed kan. Hopen op een Merkel 2, maar anders houd ik mijn hart vast mocht Clinton winnen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben niet zo'n fan van het Amerikaanse politieke systeem. Begonnen met een revolutie, maar het uiteindelijke beleid staat erg ver van de Amerikaanse kiezer. Van het presidentiële circus ben ik ook nooit zo'n fan als droge Nederlander.

Discussiëren met andere mensen die geïnteresseerd zijn in de Amerikaanse politiek. Ben zelf namelijk politicologie student, dus vandaar mijn interesse. ;)

Is er trouwens al een topic over politiek of de Amerikaanse presidentsverkiezingen van 2016?

Nu we het toch over de politiek hebben en jij een (toekomstig) politicoloog bent:

Wat zie jij momenteel als grootste dreiging voor de democratische rechtstaat

nog beter:

Waar zie jij de toekomst in voor de democratische rechtstaat en wat kan je doen om democratie te verbeteren?

Ik ben geïnteresseerd in het antwoord ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zie Clinton zeker als de Democratische kandidaat voor de komende presidentsverkiezingen, al heeft ze zelf eerder gezegd dit waarschijnlijk niet te willen doen. In 2008 verloor Clinton nipt van Obama. Het is ook afwachten welke politici zich namens de Republikeinen, al wordt de naam van Texas Senator Ted Cruz nadrukkelijk genoemd. Ik denk dat tegen de zomer meer kandidaten zich zullen gaan melden.

Waar zie jij de toekomst in voor de democratische rechtstaat en wat kan je doen om democratie te verbeteren?

Het is misschien wat offtopic (wellicht een eigen topic?), maar het mankement wat ik in de rechtstaat tegenkom is toch wel het mankement van de Trias Politica. Politici en rechters hebben allebei hun eigen verantwoordelijkheid en horen zich niet met elkaars zaken te bemoeien, wat nu nog wel eens in bepaalde situaties wil gebeuren. Doordat politici zich wel eens met het werk van rechters willen bemoeien, worden rechters beïnvloed en dat kan de onpartijdigheid van de rechters aantasten. In deze vorm heeft de Trias Politica weinig nut en wellicht dat betere omgangsvormen tussen rechters en politici de oplossing kunnen vormen, zodat de machten ook daadwerkelijke gescheiden blijven.

Link to comment
Delen op andere websites

???

Politicologen worden niet per definitie politici, maar bestuderen de politiek. Groot verschil.

Maar als je per definitie geen politici wil worden, en ervan uitgaande dat ze het studeren omdat ze het leuk/interessant vinden, waar op de arbeidsmarkt liggen dan je kansen?

Link to comment
Delen op andere websites

???

Politicologen worden niet per definitie politici, maar bestuderen de politiek. Groot verschil.

Maar als je per definitie geen politici wil worden, en ervan uitgaande dat ze het studeren omdat ze het leuk/interessant vinden, waar op de arbeidsmarkt liggen dan je kansen?

Nee, dat staat niet wat ik zeg. "worden niet per definitie politici" =/ "worden per definitie geen politici".

Met andere woorden; het is wel degelijk mogelijk dat ze politici worden, maar het hoeft niet per sé. Een grotere arbeidsmarkt dus juist dan dat jij in eerste instantie voorstelde.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat Hillary Clinton wel een goede president zou kunnen zijn. Als het mogelijk is dat een Afro-Amerikaan een president te worden van de Verenigde Staten van Amerika, waarom niet een vrouw als president? Laat de strijd beginnen! :D

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat Hillary Clinton wel een goede president zou kunnen zijn. Als het mogelijk is dat een Afro-Amerikaan een president te worden van de Verenigde Staten van Amerika, waarom niet een vrouw als president? Laat de strijd beginnen! :D

Waarom wel? Het gaat er toch niet om dat een president een man/vrouw is, zwart/wit is of spleetogen heeft? Ik ben overigens niet tegen Hillary, mocht je dat denken.

Ik vind het vooral geinig dat het modder gooien nu al begonnen is, nog niet 1 dag na haar aankondiging om mee te dingen naar het presidentschap. Dat is toch wel een groot verschil met hier, daar wordt echt heel veel op de man gespeeld en worden er miljoenen uitgegeven om de tegenkandidaten slecht in het nieuws te brengen (tv-reclames bijvoorbeeld).

https://www.youtube.com/watch?v=NYK2wX1KPN8

Mogelijk is Jeb Bush, inderdaad, zoon en broer van, een tegenkandidaat als vertegenwoordiger van de republikeinen. Bush vs. Clinton, een "herhaling" van 1992?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...