Jump to content

Op hoeveel DVD-schijfjes staat de PC versie van Grand Theft Auto V?


Joriz

Aantal DVD schijfjes PC versie  

57 leden hebben gestemd

  1. 1. Hoeveel schijfjes zijn nodig voor de installatie van GTAV PC?

    • 2
      4
    • 3
      8
    • 4
      14
    • 5
      5
    • 6
      4
    • 7
      22


Recommended Posts

gallery_1_5_82054.jpg

Met nog minder dan 8 dagen te gaan wordt het is tijd om af te vragen hoeveel gedoe je moet hebben van het installeren van Grand Theft Auto V. Volgens Rockstar Games heb je namelijk 65 GB aan vrije schijfruimte nodig voor GTA5. De 'next-gen' versie (PlayStation 4 en Xbox One) neemt al circa 45 GB in op de schijf van je console. Dus de PC versie gaat dus ook om een hoop ruimte innemen.

Nu staan de PlayStation 4 en Xbox One versie nog gelukkig op 1 dubbellaags blu-ray schijfje waar circa 50 GB aan data op kan. Voor de PC wordt echter niet vereist dat je een blu-ray speler hebt, maar 'slechts' een DVD-speler. Op een dubbellaag DVD schijfje past 8,5 GB aan data, waar dus mijn punt komt dat je waarschijnlijk een hoop installatieschijfjes nodig hebt.

Er vanuit gaande dat de PC versie ook zo'n 45 GB groot is zou het zonder compressie dan om 5,29 schijfje gaan. Echter denk ik dat Rockstar Games flink aan compressie probeert te doen. Waardoor het uiteindelijk op vier schijfjes staat.

Ter vergelijking: Grand Theft Auto IV stond slechts op twee schijfjes en neemt maar 15 GB op je PC in.

Hoeveel DVD-schijfjes denk jij dat de PC versie van Grand Theft Auto V staat?

Achtergrondfoto gemaakt door John Ward

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk 3 tot 4. Maar het is wel dat je ze maar 1 keer nodig hebt natuurlijk. Daarna heb je er waarschijnlijk slechts 1 nodig ter verificatie.

Ik heb zelf de download versie genomen (nadat ik eerst bij all4games besteld had :( ) gaat ook nog een leuke downloadtijd worden, zelfs met een 100MB glasvezellijn :D

Bewerkt: door Wybo76
Link to comment
Delen op andere websites

Als je voor 15GB er twee nodig bent, ben je er voor 45GB zes nodig. Lijkt me zo.

EDIT: Ik heb iets fout gedaan, want om een schijfje kan 8,5GB. Dat betekent dus 45:8,5=5,29. Dat betekent als nog zes, dus zes. Ondanks mijn fout

Bewerkt: door aron24
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ga voor 6. Drie flappen met elk twee discs. Het hele ding zit dan nog eens in kartonnen hoes zoals dat bij SA en IV ook al het geval was. Ik vermoed wel dat het bulk van de verkoop digitaal zal plaatsvinden. In de meeste nieuwe PC's worden zelfs geen optische drives meer ingebouwd.

Link to comment
Delen op andere websites

Op Steam schijn je maar liefst 60 GB te moeten downloaden! Mijn keuze van 4 schijfjes was denk iets te laag. Ik vind het wel zeer vreemd als er 7 schijfjes bij zitten.

Dan gaan we echt terug naar de jaren 90 waar je tientallen floppy's nodig had om iets te kunnen installeren.

Ik denk 0, vraag me niet waarom

Zo gek is dat nog niet. Als niet in de GTA5 systeemeisen had gestaan dat je voor de fysieke versie een DVD speler nodig had dan was dit nog mogelijk ook.

Ze kunnen je ook een doosje verkopen met daarin slechts een downloadcode. Dit omdat R* toch vereist dat je een internetverbinding nodig hebt voor het activeren van het spel.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik kan wel DVD's gebruiken maar elke keer erin en eruit doen... Niet echt.

Persoonlijk denk ik dat het reëel is dat je meerdere schijfjes hebt waarmee je het spel downloadt. Vervolgens 1 schijfje voor offline GTA V en 1 schijfje voor de Online modus. Ik denk dat dat de werkelijkheid wordt. Aangezien het niet handig is als je na 5 missies een andere dvd erin moet drukken. Dit gebeurde ook bij verschillende games op de PC. Meerdere om te installeren slechts een om te "Runnen."
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...