Jump to content

Benchmark Topic


Big Boss

Recommended Posts

In dit topic wil ik benchmarks verzamelen van zoveel mogelijk configuraties zodat anderen, die het spel mogelijk nog niet hebben, een idee kunnen krijgen wat de prestaties zullen zijn op hun systeem. Ik zal een onderscheid maken tussen configuraties met grafische kaarten van nVidia of AMD. De processor is in dit geval veel minder belangrijk.

Hoe voer ik een benchmark uit?

Allereerst dien je de eerste missie voltooid te hebben. Een benchmark uitvoeren vlak na installatie lukt voorlopig niet door een bug; de eerste missie start dan namelijk automatisch waardoor deze met de benchmark in de clinch gaat. Ga in het pauze menu naar Settings en vervolgens naar Advanced Graphics. Rechtsonderin zou je dan moeten zien dat je op Tab kan drukken om een benchmark uit te voeren. Om min of meer uniforme resultaten te bekomen vraag ik wel dat je de benchmark uitvoert met standaard instellingen.

En nu?

Na het uitvoeren van de benchmark wordt er een logbestand in .txt formaat (welke je dus gewoon kunt openen) aangemaakt in <Documenten>\Rockstar Games\GTA V\Benchmarks. Voeg dit bestand toe aan je post of kopieer de inhoud naar een site als pastebin. Ik zal proberen de resultaten zo goed mogelijk up-to-date te houden.


Resultaten

Configuraties nVidia

[table=header]Gebruiker|Grafische Kaart|Processor|Resolutie|FPS (gemiddelde)

JustDoIt.|GeForce GTX 960|Intel Core i5 4690|1920x1080|59,9

Big Boss|GeForce GTX 760|Intel Core i7 860|1920x1080|58,8

.Sharingan|GeForce GTX 970|Intel Core i5 2400|1920x1080|55,7

Nyltje|GeForce GT 740|AMD Athlon X4 750K|1920x1080|46,9[/table]

Configuraties AMD

[table=header]Gebruiker|Grafische Kaart|Processor|Resolutie|FPS (gemiddelde)

Joriz|Radeon HD6870|Intel Core i7 950|1920x1200|53,9[/table]

Bewerkt: door Big Boss
Link to comment
Delen op andere websites

Klopt het nu trouwens dat de game maximaal 60fps aankan of is dat gewoon omdat je v-sync aan hebt staan?

Edit: Het is misschien ook wel handig om te vermelden welke graphics settings ze moeten aanhouden, alles max?

Bewerkt: door Sublime
Link to comment
Delen op andere websites

Misschien handig om een screenshot van je settings te maken? of als dit al in het txt bestandje staat.

Of laat iedereen dezelfde instellingen doen zodat vergelijken beter gaat.

Ik ga vanavond een benchmark draaien op mijn laptop :puh:

Bewerkt: door DennisBerry
Link to comment
Delen op andere websites

Laat ik is een benchmark van een oudere AMD videokaart toevoegen. Ik merk dat de processor en werkgeheugen er niet heel veel toe doet bij Grand Theft Auto V. Of je nou oud of nieuw hebt zo lang het maar een beetje snel is, is het goed.

Mijn videokaart is dus helaas de bottleneck. Tijdens het spelen merk ik dit soms.

Processor: Intel i7 950

Videokaart: AMD Radeon HD6870

Resolutie: 1920x1200

Alle settings staan trouwens in de benchmark. Mocthen die te veel afwijken of iets mee gebeuren kunnen we dusd at nog uitgebreider uit de benchmark halen.

Benchmark-15-04-14-21-08-01.txt

Link to comment
Delen op andere websites

Klopt het nu trouwens dat de game maximaal 60fps aankan of is dat gewoon omdat je v-sync aan hebt staan?

Edit: Het is misschien ook wel handig om te vermelden welke graphics settings ze moeten aanhouden, alles max?

Ik heb Fraps al enkele keren boven de 70 zien gaan, dus er zit zeker geen hard lock in. Volgens mij stelt het spel zelf de optimale instellingen in voor jouw configuratie als je het de eerste keer start.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...