Jump to content

GTAV werkt niet met intel® HD Graphics 4000 videokaart


topdrop

Recommended Posts

Nou dit is mijn eerste GTA V screenshot traantjes.gif

iemand een idee waarom deze fout melding komt ?

Ik zelf twijfel aan mijn onboard intel® HD Graphics 4000 videokaart,

deze kan ik helaas niet upgraden op mijn laptop.

verder heb ik heb een i3 2.4 Ghz Quadcore,

en 6GB DDR 3 Ram geheugen.

post-22630-0-42021600-1429141132_thumb.png

Link to comment
Delen op andere websites

Grand Theft Auto V werkt alleen met de geavanceerdere videokaarten van Nvidia en AMD. Dit staat vermeld in de systeemeisen.

Al zijn de Intel HD graphics chips ideaal voor tekstverwerken, het kijken van een filmpje of het browsen over het internet, zijn dit goedkope budget dingen. Prima dus voor het voorgenoemde, maar helaas dus niet geschikt voor het spelen van geavanceerde spellen zoals Grand Theft Auto V.

Helaas zoals MrKwark zegt zal GTAV op je laptop niet gaan werken. Bij normale computers is het nog mogelijk een grote videokaart bij te zetten, maar in laptops kan dat niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat kan evengoed een desktop GPU zijn, die sowieso net wat sneller zijn dan de ingebouwde GPU van laptopprocessoren.

Hoe dan ook, GTA V zal helaas niet te spelen zijn op jouw laptop. Er is helaas ook geen mogelijkheid om je grafische kaart te upgraden. Je hebt echt een redelijk morderne desktop nodig om GTA V goed te kunnen draaien.

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

Helaas is spelen met deze kaart niet mogelijk. Die filmpjes zijn van een trol. waarschijnlijk gewoon stukjes gameplay van gtaseriesvideos van de PlayStation 4. boos.gif

In dit filmpje van Sweggies (die dus beweerd dat het kan) zie je zelfs nog de oude generatie console hud met nog een dikke lijn er omheen:

Zijn filmpjes zijn dus nep! FAKE!

Jammer, maar helaas. Met de huidige Intel HD graphics kaarten gaat het niet lukken. Al werkt Intel wel enorm hard aan een inhaalslag en gaan steeds meer games ook de Intel HD graphics ondersteunen is dit met een geavanceerd spel als Grand Theft Auto V niet mogelijk.

Link to comment
Delen op andere websites

Je had beter eerst naar de systheemvereisten gekeken voor je GTA V kocht.

naja,, wordt binnenkort toch maar een nieuwe pc bouwen,

zelfde geldt had ik al een pc gebouwt voordat GTA V op de pc kwam, en had ik nog niet de specs. gehaalt,

De Videokaart van MSI Radeon R9 290X Gaming 8GB staat in mijn verlanglijstje,

Met een MSI Moederbord X99s sli plus.

miskoop met een gta dvd heb ik zowiezo niet gedaan.

En het is ook een beetje voor mijn collectie "ik spaar de orginele gta pc versies" :*D

post-22630-0-35484800-1429187415_thumb.jpg

@ Joriz:goed gezien dat het een faker is nu heb ik weer duidelijk heid waarom hij dat wel "kon" spelen.

[EDIT:] ik kwam net deze plaatje tegen..

Zu5n61d.jpg

Bewerkt: door topdrop
Link to comment
Delen op andere websites

Het beste is om een nVidia GPU aan te schaffen. Er is momenteel een grafische probleem wanneer je MSAA aan zet

en met zo een krachtige GPU wil je natuurlijk wel MSAA opkrikken.

Zelf heb ik MSAA op 4x staan met Textures op Very high en andere settings alleen maar op Very high en high.

Intel HD chipsets... Je hebt de antwoorden al. Het zijn héél zwakke dingen.

Link to comment
Delen op andere websites

Rockstar moet gewoon niet zo zielig elke game die ze op de markt brengen zulke beperkte specs te geven ik heb voldoende ram op mn gpu en andere nieuwste games zoals call of duty advanced kan ik wel gewoon spelen dus gewoon weer luie fout van rockstar

Link to comment
Delen op andere websites

CoD vereist in dat geval een minder zware grafische kaart. De Intel HD graphics zijn snel genoeg voor basisgebruik, HD video en simpele games, maar niet voor het zware werk, ongeacht hoeveel geheugen de chip gebruikt, want dat maakt in dit geval ook geen verschil omdat de chip zelf te traag is voor GTA V.

Link to comment
Delen op andere websites

Heb gister gekeken en volgens " can i run it " zou het spel gewoon moeten spelen op mijn laptop met hd 4000 dus waar ligd het gelijk , ik dacht toch echt bij de consument , want wat heb je als gameontwikkelaar als je niemand hebt die het koopt

Link to comment
Delen op andere websites

Goed, je hoeft ons niet te geloven natuurlijk.

Rockstar heeft duidelijk aangegeven dat je een AMD of nVidia kaart nodig hebt. Sites als 'can i run it' zijn bovendien ook niet betrouwbaar, die kijken alleen naar de hoeveelheid videogeheugen. Zoals gezegd is de chip zelf veel te traag (te weinig shaderunits etc) en dus is gamen daarop niet mogelijk, op enkele (oudere) minder veeleisende spellen na.

Link to comment
Delen op andere websites

Heb gister gekeken en volgens " can i run it " zou het spel gewoon moeten spelen op mijn laptop met hd 4000 dus waar ligd het gelijk , ik dacht toch echt bij de consument , want wat heb je als gameontwikkelaar als je niemand hebt die het koopt

Can You Run It is dan ook een compleet onbetrouwbare site.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...