Jump to content
Joriz

Consoles versies en PC versie van GTAV vergeleken!


Toen oorspronkelijk Grand Theft Auto V op 17 september 2013 op Xbox 360 en PlayStation 3 uitkwam vergaapte ik en vele andere GTA-fans al aan het spel. Uit deze oude generatie consoles wist Rockstar Games het maximale te halen waardoor GTAV er fantastisch uit zag. smile3.gif

Aangezien GTA5 duidelijk het laatste spel was op deze oude generatie consoles heeft Rockstar Games gelukkig afgelopen herfst ook de 'next-gen' versie van het spel uitgebracht voor PlayStation 4 en Xbox One. Deze 'next-gen' versie bevatte vele grafische en technische verbeteringen en daarnaast ook nog diverse coole uitbreidingen (first person view). Hierdoor zag het spel er nog eens vele malen beter uit. Nu sinds een week het spel ook op de PC uit is kunnen we eindelijk vergelijken welke versie van het spel de beste is. Al heb ik niet elke console en de meest snelle PC om dit te testen hebben de Italianen van GTA Series dit gelukkig wel. Ze maakte de onderstaande video waarbij ze bij de PC alles op zijn aller hoogst zette en gebruik maakte van de nieuwe 4K schermresolutie (3840x2160). puh2.gif

Nu ik deze video heb gekeken moet ik zeggen dat op alle apparaten het spel er zeker goed uitziet, maar de PC op alle fronten toch wint als je naar de details kijkt. Al komen de PlayStation 4 en Xbox One in veel gevallen wel zeer in de buurt. Daarnaast zal het er op deze consoles waarschijnlijk in meeste gevallen ook veel beter uitzien als je een iets oudere PC hebt (zoals bij mij). Mocht je dus een snelle nieuwe PC hebben moet je dus echt GTAV op ultra gaan spelen! cool2.gif

Rockstar Games is op dit moment ook nog druk bezig met de laatste kleine bugs uit de PC versie te halen. Vandaag heeft Rockstar Games al weer de tweede maar liefst 353,75 MB grote update uitgebracht, deze update lost ook weer diverse problemen op (meer informatie over deze update later vandaag).

Mocht je ondanks de update toch hulp nodig hebben met de PC-versie dan ben je altijd welkom in het GTA5 technische problemen forum. We zijn ook nog op zoek naar benchmarks om te kijken op welke PC's GTAV allemaal probleemloos werkt, zodat andere mensen zeker weten of het spel op hun computer werkt. shiny.gif

Bron video:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Het verschil qua vegetatie tussen old-gen en nu is wel onmiskenbaar, maar voor de rest focus ik mij liever op de gewijzigde gameplay elementen, zoals de diversiteit en densiteit van het verkeer op straat, zowel voertuigen als voetgangers. Als je deze twee waarden op z'n allerhoogst zet zal je zelden of nooit twee dezelfde auto's tegenkomen.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik moet toegeven dat ik niet echt onder de indruk ben, nu zullen er wel een aantal zuchten want faboyisme ofzo.

Maar ik vind het persoonlijk momenteel niet waard om een 4K setup te kopen, terwijl 1080P op de meeste bureau's qua dichtheid al goed genoeg is, dat voorop gezegd.

Ook is momenteel de vereiste specs voor GTA op medium tot hoge kwaliteit te hoog/te duur, waardoor consoles momenteel gewoon veel meer prijs voordeel hebben.

Diegene die dit filmpje heeft gemaakt, heeft een pc met 3 EVGA GTX980's erin die in Nederland 790 euro per stuk kosten, en zelfs hiermee speelt ie nog niet maxxed uit op 4K.

Er zal rond de 4000 euro in zijn setup zitten, dus 99/100 gamers zal geen maxxed 4k spelen.

Maxxed spelen op 1080P kost gelukkig een stuk minder, iemand met een 5820k, GTX970 en het nodige good stuff kan 40-60fps persen.

Kost nog steeds ongeveer 400 voor de CPU en nog eens 400 voor de GPU, en dan nog de rest.

Ik denk dat de PS3/X360 ongeveer low is met beperkte draw distance en AA, en de PS4/XB1 versie ongeveer med/high met wat AA erop en meer draw distance.

Ik vermoed dat PC gaming over een tijdje echt potentie heeft zodra de huidige hardware prijzen wat zijn gezakt, waardoor PC gaming weer terug in de race is.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Wat mij toch het meest opvalt is de anti-aliasing, daar zie je zo'n groot verschil in, zelfs met de Ps4. Verder zie ik ook het meeste verschil in schaduw en draw distance.

Bij mij zijn de graphics op de pc net iets mooier dan old-gen, want ik heb niet de beste game-pc. :puh:

Bewerkt: door Nyltje

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Waarom zou ik een super dikke PC kopen met een dikke videokaart en weet ik veel wat er allemaal nog meer bij moet komen, terwijl ikzelf die een xbox 360 heb niet eens echt zo mega veel verschil zie. Tuurlijk, de PC is scherper en je ziet verder. Waarschijnlijk ook lekker met sniperen. Maar moet ik daarvoor dan een super dure PC kopen.

En over de PS3, PS4 en de One ga ik niet eens over beginnen.

Nee jongens, ben nog steeds niet overtuigd en ben nog steeds blij met mijn 2 jaar oude xbox 360 waar ik heel goed gta V op kan spelen. Sorry... :puh:

Bewerkt: door GTAKevin023

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik draai GTAV met alle settings mixed op high, very high en ultra en 1080p en het spel draait draait continue op 60FPS.

V-synch staat aan vanwege 60Hz monitor. Textures zien er ongelooflijk gedetailleerd uit, echt heel scherp.

Je hebt heus geen superdure PC nodig om het spel goed te kunnen spelen zoals velen hier ervan uitgaan maar je moet alleen

geen "game pc" van 400 euro bestellen op gamepc.nl.

nVidia heeft een zeer uitgebreide uitleg over GTAV PC vrijgegeven en het kan heel goed helpen bij het optimaliseren van je settings.

Zo heb je een aantal settings die je gewoon helemaal kan uitzetten zonder piepklein verlies van kwaliteit zoals Reflection MSAA.

http://www.geforce.com/whats-new/guides/grand-theft-auto-v-pc-graphics-and-performance-guide

Natuurlijk ook voor AMD. (Alleen misschien behalve Nvidia PCSS en TXAA settings)

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Waarom zou ik een super dikke PC kopen met een dikke videokaart en weet ik veel wat er allemaal nog meer bij moet komen, terwijl ikzelf die een xbox 360 heb niet eens echt zo mega veel verschil zie. Tuurlijk, de PC is scherper en je ziet verder. Waarschijnlijk ook lekker met sniperen. Maar moet ik daarvoor dan een super dure PC kopen.

En over de PS3, PS4 en de One ga ik niet eens over beginnen.

Nee jongens, ben nog steeds niet overtuigd en ben nog steeds blij met mijn 2 jaar oude xbox 360 waar ik heel goed gta V op kan spelen. Sorry... :puh:

Dan kijk jij wss op 144p en met beiden ogen gesloten, want het verschil is zeker duidelijk zichtbaar en behoorlijk.

Tussen Xbox 360 en Xbox One zit al gigantisch verschil, merk zelf tussen de PS3 en de PS4 versie dat de PS4 versie veel smoother loopt, met veel meer draw distance en lekkerdere AA, laat staan de PC versie op 60fps en aardig op maxed.

Ook de 4K beelden zullen cropped zijn, daar heb ik zelf eigenlijk geen rekening mee gehouden, wat de kwaliteit negatief beïnvloed.

Maar goed, als je zo graag op je Xbox 360 wilt blijven spelen, prima, maar ga daar niet onnodig andere apparaten voor afkraken om jezelf te laten denken dat je een prima aankoop hebt gedaan ;)

Sorry... :puh:

Ik draai GTAV met alle settings mixed op high, very high en ultra en 1080p en het spel draait draait continue op 60FPS.

V-synch staat aan vanwege 60Hz monitor. Textures zien er ongelooflijk gedetailleerd uit, echt heel scherp.

Je hebt heus geen superdure PC nodig om het spel goed te kunnen spelen zoals velen hier ervan uitgaan maar je moet alleen

geen "game pc" van 400 euro bestellen op gamepc.nl.

Ik denk zelf dat het voornamelijk te doen is voor iemand die al een aardig beest heeft staan, die eventueel een tweede kaart erbij kan prikken of een snellere cpu erin kan zetten.

Ik denk zelf een PC voor GTA 5 vanaf scratch bouwen gewoon te prijzig is, en idd geen voor gebouwde rommel.

Voordeel is ook nog, GTA 4 liep een paar patches later ook 10x beter, misschien dat er over een tijdje minder dure hardware aangeschaft hoeft te worden dankzij betere optimalisatie.

Bewerkt: door GolfG60

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik vind dat het verschil wel te zien is, voor mij was het alleen jammer dat de screenshots van Rockstar Games nooit van de PlayStation 3 kon zijn. Ik had eerst het gevoel dat de screenshots waren gemaakt in de oude versie, maar als je de graphics vergelijkt komt de kwaliteit van de screenshots en de filmpjes niet zo dicht bij.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...