Jump to content
Joriz

Alexander Blade maakt eerste cheat trainer voor GTA5!


gallery_1_5_1673.jpg

Even naar de verkeerstoren op de militaire basis gegaan!

puh2.gif

Vorige week zei ik al dat modding van de PC-versie van Grand Theft Auto V heel dichtbij was. Nu is het zo! Alexander Blade van het OpenIV project, die eerder al de bestanden van GTAV kon openen, heeft nu de aller eerste trainer mod voor GTAV online gezet. smile3.gif

Met de Native trainer is het mogelijk om allerlei coole dingen te doen in het singleplayer spel die normaal in het spel niet mogelijk zijn. Zo kan je o.a. van karakter veranderen, wapens toevoegen, onsterfelijk zijn, alle mogelijke auto's spawnen, het weer veranderen en overal heen teleporteren.

Voor de werking van de trainer dien je slechts drie extra bestandjes in de GTAV map te zetten. Door de werking van Windows wordt dit automatisch in het spel ingeladen. Je hoeft geen enkel bestand aan te passen aan het spel. Zodra je in GTA5 zit hoef je enkel op F4 te drukken en kan je met de pijlen op je numpad door de menu's heen bladeren.

Alexander Blade benadrukt dat zijn trainer en daarbij behorende tools enkel werken in het singleplayer gedeelte van GTA5. Hij wil GTA Online namelijk niet verpesten met zijn tool, wat zeker begrijpelijk is en ik en vele andere fans ook vinden.

Of Rockstar Games blij is met modding blijft de vraag. Officieel is modding verboden, maar gedoogden ze het tot nu toe wel. Zo lang fans enkel aanpassingen maken voor het singleplayer gedeelte maken en niet GTA Online voor andere spelers met hun tools verzieken verwacht ik dat Rockstar Games niets tegen dit soort tools gaat doen.

Laten we dus hopen dat er nog vele mooie mods voor GTA5 aan komen die het spel alleen maar nog meer verrijken. Mocht je zelf met modding bezig zijn dan ben je welkom in ons GTAV Modding forum.

De Native Trainer is te downloaden via Alexander Blade's website en via de GTAGames.nl download database. Na uitpakken dien je de drie bestanden uit de bin-map enkel in de GTAV-map (C:\Program Files\Rockstar Games\Grand Theft Auto V) op je PC te zetten en kan je tijdens het spelen met de F4-knop aan de gang. smile3.gif

Bron: GTAForums.com

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

volgende week werkt het dus ook gewoon in online...

fijn hoor, pc versie...

Dat denk ik helaas ook. Al geloof ik wel dat Rockstar beveiligingen heeft ingesteld die het geheugen monitoren. Dat was althans zo bij Max Payne 3. Ik verwacht dan ook dat cheaters apart worden gezet, waarschijnlijk met de bijpassende dunce hoed.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

volgende week werkt het dus ook gewoon in online...

fijn hoor, pc versie...

Dat denk ik helaas ook. Al geloof ik wel dat Rockstar beveiligingen heeft ingesteld die het geheugen monitoren. Dat was althans zo bij Max Payne 3. Ik verwacht dan ook dat cheaters apart worden gezet, waarschijnlijk met de bijpassende dunce hoed.

Misschien zou dat wel de beste optie zijn inderdaad, gewoon de mensen die cheaten in de Bad Sport sessie zetten zodat normale spelers geen last hebben. Zouden ze vaker moeten doen. :7

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

volgende week werkt het dus ook gewoon in online...

fijn hoor, pc versie...

Dat denk ik helaas ook. Al geloof ik wel dat Rockstar beveiligingen heeft ingesteld die het geheugen monitoren. Dat was althans zo bij Max Payne 3. Ik verwacht dan ook dat cheaters apart worden gezet, waarschijnlijk met de bijpassende dunce hoed.

Het is al gebeurd maar nog niet mbv de mod van Alexander.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Modders die online aanpassen = Hackers

Modders die offline aanpassen = Modders :D

Modden kan tot geweldige dingen leiden.

Toch zie ik nu een kruising tussen het online/offline gedeelte waardoor "modding" in een fout daglicht word gesteld.

Wat toch wel erg jammer is, en met genoeg herrie het mischien voor de volgende game`s een stuk lastiger maakt.

Het leuke was dat R* er geen problemen mee had :)

Je kreeg zelfs nog een gratis beschrijving erbij, en maar heel weinig file`s die gelocked waren.

@Dutchy

Al bezig met V mods?

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...