Jump to content
Joriz

GTAV Cheat Trainer en Script Hook werken weer!


gallery_1_5_30448.jpg

Mijn bezoekje aan de legerbasis zonder dood te gaan

puh2.gif

Goed nieuws voor mensen die lekker vals willen spelen of hun eigen mods voor GTA5 willen maken. Het werkt weer! De vorige update die afgelopen donderdag uitkwam zorgde er (opzettelijk?) voor dat Alexander Blade's Native Trainer en de bijbehorende Script Hook om zelf mods te maken niet meer werkte. Binnen enkele dagen heeft Alexander voor elkaar gekregen dat alles weer werkt. smile3.gif

Met de Native trainer is het mogelijk om o.a. van karakter te veranderen, wapens toe te voegen, onsterfelijk zijn, alle mogelijke auto's spawnen, het weer te veranderen en overal heen teleporteren. De trainer werkt zonder aanpassingen aan het spel.

Alexander Blade heeft nu echter wel extra aanpassingen gemaakt aan zijn script hook, zodat zijn trainer en andere scripts niet kunnen worden misbruikt in GTA Online. Al was dit al beveiligd sluit GTA5 nu ook af als je toch nog naar GTA Online gaat.

Daarnaast stellen Rockstar Games en gelukkig ook vele fans het niet op prijs dat een klein groepje spelers GTA Online verzieken voor alle andere spelers. Met de vorige update heeft Rockstar Games ook extra detectie ingebouwd in GTA Online die je geheugen van je computer uitleest om valsspelers te detecteren. Mochten mensen toch nog GTA Online op de PC verzieken voor andere spelers is de kans groot dat ze (tijdelijk) van GTA Online worden geblokkeerd.

De nieuwe versie van Native Trainer is te downloaden via de GTAGames.nl download database. Na uitpakken dien je slechts de drie bestanden uit de bin-map enkel in de GTAV-map (C:\Program Files\Rockstar Games\Grand Theft Auto V\) op je PC te zetten en kan je tijdens het spelen met de F4-knop aan de gang. smile3.gif

Mocht je zelf met de Script Hook mods maken of vragen hebben over modding ben je welkom in ons GTAV Modding forum.

Bron: GTAForums.com

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Zo ver ik begrijp kan je dus GTA Online niet meer doen omdat het spel afsluit en voert R* dus enkel cheat detectie uit in GTA Online. Je zou deze scripts dus gewoon in GTA5 moeten kunnen gebruiken en als je GTA Online gaat spelen dus even de files weghalen of in een andere map zetten.

Mocht dit niet zo zijn en R* ook cheat detectie op singleplayer doen zal ik het zeker als extra waarschuwing toevoegen.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Wanneer je nu online probeert te gaan met de scripthook dan wordt de game meteen afgesloten.

Wil je dus online dan moet je de ASI loader (dinput8.dll of dsound.dll) uit de map van GTA V halen.

Helaas is het best makkelijk om de scripthook aan te passen zodat je wel online kan, maar zoals al vele hebben ondervonden: Je hebt zo een ban te pakken (en terecht).

Met de laatste patches heeft R* een controle op DLLInjection (wat de scripthook gebruikt) en memory monitoring ingebouwd, waarmee ze dus kunnen zien of er code ingeladen wordt wat er officieel niet in thuis hoort.

Edit

Momenteel is het dus de vraag zoals Joriz boven mij al aangaf: Kijken ze ook naar singleplayer (ze hebben de mogelijkheid daarop). Er zijn verhalen dat mensen gebanned zijn zonder dat ze online zijn gegaan met de scripthook geïnstalleerd. Er staan al vragen open bij Rockstar Support omtrent dit onderwerp, maar er is nog niet op geantwoord.

Ga je sowiezo niet online:

Blokkeer dan (tijdelijk) GTA5.exe en GTAVLauncher.exe in je firewall zodat deze geen verbinding met het internet kunnen maken en gebruik dan de "offline mode", op deze manier loop je geen risico. :)

Bewerkt: door Crypteq

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Mooi om te horen. Maar ik hoop ook dat ze andere glitches gaan patchen zoals: "The Dynasty Sign glitch". Het is namelijk een

strontvervelende bug die opeens enorme lagg veroorzaakt, en R* heeft nog steeds d'r niks aan gedaan :N.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Nu is mijn vraag nog steeds hoe kan ik die online poppetje weg halen en wat heeft de nieuwe update gisteren verandert???

Zie de volgende link. Wanneer er patches uitkomen maakt Joriz altijd een topic met de changelog. Deze staan altijd in het GTAV nieuws subforum.

http://www.gtaforum.nl/topic/134565-nieuwe-patch-voor-pc-versie-gta5/#entry2305130

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Mooi om te horen. Maar ik hoop ook dat ze andere glitches gaan patchen zoals: "The Dynasty Sign glitch". Het is namelijk een

strontvervelende bug die opeens enorme lagg veroorzaakt, en R* heeft nog steeds d'r niks aan gedaan :N.

Waarom heb ik deze glitch niet?

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Speel gewoon normaal! Ik kan gewoon iedereen die ik wil killen zonder cheats of trainers of andere truukjes

Daar gaat het niet om. knipoog.gif

Met modden kan je gewoon lekker "aankloten" in singleplayer, dingen doen die normaal niet kunnen.

Natuurlijk moet dit in Online niet gebeuren, maar in singleplayer moet dit geen probleem zijn.


LET OP:

Door een bug in de Script Hook werkte sommige plugins niet, dit is inmiddels opgelost met een nieuwe versie die je hier kan downloaden: Link

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

kortom , de 1e versie kon toch ook gebruikt worden in online...

wat een verassing...

De overweging was dat de beveiliging toch snel eruit gehaald zou worden door anderen en mensen die het wilde, het toch wel voor elkaar zouden krijgen via een andere weg. Dat gebeurde ook; de trainer werd snel aangepast en er werd overigens al gecheat in online voordat de trainer gereleased werd.

Maar Rockstar heeft echter wederom alle "native hashes" aangepast, wat modding weer een stuk verder terug brengt. Alexander heeft daarop besloten om toch maar een radicale beveiliging in te voeren. Vraagjes of dit wel stand houdt.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Gelukkig dat we offline in ieder geval nog mods kunnen gebruiken, want daar haal ik naast de storyline toch het meeste vermaak vandaan. Lekker lol maken met de trainer enzo.

Online vind ik mods nergens voor nodig. Aan de andere kant zou het wel leuk zijn als je met vrienden een server kan creëren waar weer wel mods zijn toegestaan.

Bewerkt: door X-Qyeh

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...